F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Ecclestone is er ook tegen de halo of scherm op de F1 : (..)"Om eerlijk te zijn vind ik ze beide niets hebben. De sport zou eigenlijk niets moeten doen met cockpit-bescherming."(..)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/211129/ecclestone-is-geen-fan-van-cockpit-bescherming

Groet,

C.G. de Beaufort

Wings

Niet veel i.i.g. Zoeken naar een manier om het hoofd beter te beschermen maar of dat echt nodig is?

C.G. de Beaufort

(..)Mercedes-teampresident Niki Lauda sluit zich (i.e. Ecclestone) aan. "We moeten oppassen dat we niet te veel aan het DNA van de Formule 1 sleutelen. De sport is al veilig."(..)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/211188/meer-tests-met-aeroscreen-in-spanje-en-monaco

Groet,

C.G. de Beaufort



Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Ooit reden we hiermee:



Formule 1 is in ontwikkeling. Auto's veranderen voortdurend. Veiligheid groeit constant. Mijn vraag: wat is het Formule 1-DNA?

Robbert65

vier wielen, een stuur en een man met een groot hart erin. En natuurlijk een Pk/kg verhouding van ongeveer 1:1.

Het maakt herrie en ruikt naar rubber en benzine, maar dat is fossiel, da's niet DNA. Helaas.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ik snap ook niet hoe je als fan kunt zeggen "als er een schermpje op komt, kijk ik niet meer". Dat schermpje gaat echt 0,0 impact hebben op de actie die je op tv te zien krijgt, dus wat is dan eigenlijk het probleem? ???

Of bespeur ik gewoon een "vroeger was alles beter"-syndroom?

FolkertE

Ik denk dat veel mensen last hebben van dat syndroom. Vroeger was alles beter, behalve toen het slechter was.
Het verleden word te vaak overdreven geromantiseerd.

Wat ik vaak opmerkelijk vind is dat mensen de jaren 2000 als top jaren beschouwen en dat vroeger alles beter was, maar die auto's waren ook compleet anders in vergelijking met de eerste F1 auto's. Moeten we dan maar weer helemaal terug gaan naar het begin?


FolkertE

Prachtig toch? Pure snelheid en aerodynamische superioriteit. Geen pitstops voor benzine, maar om de motor weer aan te draaien.

Mickey

Nou ja, er zijn wel dingen te bedenken waarvan het toch wel erg jammer is dat die nooit meer terug gaan komen. V12, V10, V8. Over vijf jaar rijden we met een 1,2l driecilinder met zes turbo's met electrische ondersteuning.

Als dat scherm in het ontwerp van de auto betrokken wordt, zal het best te pruimen zijn. Denk niet dat het de essentie van het spelletje aantast.

Jozef

Citaat van: FolkertE op 04 mei 2016 - 15:29:12
Ik denk dat veel mensen last hebben van dat syndroom. Vroeger was alles beter, behalve toen het slechter was.
Het verleden word te vaak overdreven geromantiseerd.

Wat ik vaak opmerkelijk vind is dat mensen de jaren 2000 als top jaren beschouwen en dat vroeger alles beter was, maar die auto's waren ook compleet anders in vergelijking met de eerste F1 auto's. Moeten we dan maar weer helemaal terug gaan naar het begin?

Het is überhaupt opmerkelijk dat mensen die jaren als top beschouwen. De jaren 2000-2004 waren imo de slechtste jaren die de F1 ooit gekend heeft.

Matthijs

#177
Citaat van: Jozef op 04 mei 2016 - 17:02:28
Citaat van: FolkertE op 04 mei 2016 - 15:29:12
Ik denk dat veel mensen last hebben van dat syndroom. Vroeger was alles beter, behalve toen het slechter was.
Het verleden word te vaak overdreven geromantiseerd.

Wat ik vaak opmerkelijk vind is dat mensen de jaren 2000 als top jaren beschouwen en dat vroeger alles beter was, maar die auto's waren ook compleet anders in vergelijking met de eerste F1 auto's. Moeten we dan maar weer helemaal terug gaan naar het begin?

Het is überhaupt opmerkelijk dat mensen die jaren als top beschouwen. De jaren 2000-2004 waren imo de slechtste jaren die de F1 ooit gekend heeft.
Niet qua magie en verbeelding, wel qua spanning in de races.

Wings

Citaat van: Jozef op 04 mei 2016 - 14:29:19
Ik snap ook niet hoe je als fan kunt zeggen "als er een schermpje op komt, kijk ik niet meer". Dat schermpje gaat echt 0,0 impact hebben op de actie die je op tv te zien krijgt, dus wat is dan eigenlijk het probleem? ???

Of bespeur ik gewoon een "vroeger was alles beter"-syndroom?

Beetje makkelijk om alles aan die kapstok te hangen. Ikzelf vind de Formule 1 anno nu gewoon prima. De spanning om het kampioenschap is niet anders dan pakweg eind jaren 80 toen McLaren domineerde. Echter ben ik wel van mening dat de snelheid, gevaren, vormgeving en het geluid essentiële onderdelen zijn die invloed hebben op de beleving. Een Formule 1 dat nauwelijks sneller is dan lagere klassen, minder geluid produceert, en er niet uitziet verliest gewoon zijn status. De Formule 1 is een Koningsklasse: sneller dan welke klasse dan ook, extremere motoren en veel meer vermogen, extremer geluid, grotere vleugels, banden, ga zo maar door. Ga je hier aan tornen, knabbel je aan al de argumenten waarom de Formule 1 al die andere raceklassen overstijgt en zichzelf de Koningklasse van de autosport mag noemen. Het magische ebt gewoon weg. 

Mickey

Citaat van: Jozef op 04 mei 2016 - 17:02:28
Citaat van: FolkertE op 04 mei 2016 - 15:29:12
Ik denk dat veel mensen last hebben van dat syndroom. Vroeger was alles beter, behalve toen het slechter was.
Het verleden word te vaak overdreven geromantiseerd.

Wat ik vaak opmerkelijk vind is dat mensen de jaren 2000 als top jaren beschouwen en dat vroeger alles beter was, maar die auto's waren ook compleet anders in vergelijking met de eerste F1 auto's. Moeten we dan maar weer helemaal terug gaan naar het begin?

Citaat van: Matthijs op 04 mei 2016 - 19:11:08
Citaat van: Jozef op 04 mei 2016 - 17:02:28
Citaat van: FolkertE op 04 mei 2016 - 15:29:12
Ik denk dat veel mensen last hebben van dat syndroom. Vroeger was alles beter, behalve toen het slechter was.
Het verleden word te vaak overdreven geromantiseerd.

Wat ik vaak opmerkelijk vind is dat mensen de jaren 2000 als top jaren beschouwen en dat vroeger alles beter was, maar die auto's waren ook compleet anders in vergelijking met de eerste F1 auto's. Moeten we dan maar weer helemaal terug gaan naar het begin?
Niet qua magie en verbeelding, wel qua spanning in de races.
Het is überhaupt opmerkelijk dat mensen die jaren als top beschouwen. De jaren 2000-2004 waren imo de slechtste jaren die de F1 ooit gekend heeft.


Het is überhaupt opmerkelijk dat mensen die jaren als top beschouwen. De jaren 2000-2004 waren imo de slechtste jaren die de F1 ooit gekend heeft.

Ferrari/Schumacher-pijn?