F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Kootje

Klopt, maar je vergeet daarbij 2 cruciale dingen.

1, Er is eerst acceleratie nodig om 'n voorwerp te lanceren. Deceleratie treed pas na 'n bepaalde tijd op, dus die daling waar jij over spreekt treed niet gelijk op. Tenminste ... niet zolang de lancering in 'n horizontale of stijgende lijn plaats vind.
2, De "ontvangende" auto komt het object tegemoet. Hierdoor gaat het om 'n fractie van 'n seconde tussen het moment van lancering object en impact met auto. Ik bedoel ... het is niet zo dat Barrichello's veer al minuten lang rond zweefde voordat Massa besloot deze weg te koppen.

Dus ... ik moet het nog zien. 

Hamilton#44

Waarom zou een gesloten cockpit f16 style niet kunnen? Het is open wheel racing, geen open cockpit

Jehoentelaar

Het zicht moet wel gegarandeerd goed zijn door zo'n plexiglazen dingetje.

Kootje

Als ze dat in LMP1 kunnen, dan lijkt het me voor F1 ook geen probleem.

Jehoentelaar

Het zou moeten kunnen al zijn dat wel volledig andere cockpits.

Matthijs

Citaat van: Kootje op 06 april 2016 - 20:05:24
Als ze dat in LMP1 kunnen, dan lijkt het me voor F1 ook geen probleem.
LMP1 heeft een min of meer rechte voorruit, dan kun je een ruitenwisser monteren. Een F16 heeft geen ruitenwisser.

Nu denk ik dat voor regen een makkelijkere oplossing mogelijk is dan voor olie, vuil en rubberdeeltjes op je ruit.

Hamilton#44

Ik denk dat er bij de teams genoeg slimme mensen rondlopen die daar een oplossing voor kunnen vinden

C.G. de Beaufort

(..)Wurz vertrouwde Autosport toe: "Als je me vraagt of ik de halo mooi vind, dan zeg ik, nee. Maar vraag je me of we die kant op moeten, dan antwoord ik ja. En de 'meeste' coureurs delen die mening. Tenminste, toen we stemden of we iets in deze richting moesten doen, was honderd procent voor. Nogmaals, dan heb ik het over functionaliteit, niet over het uiterlijk."(..)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/210456/functionaliteit-halo-is-belangrijker-dan-uiterlijk

Hij neemt het nogal vreemd op, de GPDA-voorzitter Alexander Wurz. Zelfs als de meeste coureurs en de fans het een misbaksel vinden. En dan heb ik nog geeneens over de tekortkomingen van de 'halo' en de  andere raceklassen waar dit dan ook moet plaatsvinden. Tja..  ::)

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

Wat hij zegt is dat mooi zijn minder belangrijk is, waar ik het volledig mee eens ben.

BMW.WilliamsF1

Red Bull heeft vandaag een rondje gereden met hun voorruit :)

Ik vind de versie van Red Bull een stuk mooier dan dat gedrocht van Ferrari. Als het er dan toch moet komen, dan kies ik voor de variant van Red Bull.

Fietser

Inderdaad, best mooi dat 'glaswerk' bij Red Bull. Hoewel wat fors, doet het me denken aan de cockpitjes uit de jaren zestig. Die slanke sigaren - met de transparante cockpit - uit die periode vind ik sowieso de mooiste F1's ever. Kortom, bij de Red Bull-variant vallen m.i. schoon- en veiligheid samen.

gloudiesaurus

De Red Bull variant ziet er beter uit dan die van Ferrari. Hopelijk kunnen ze het nog wat verder fine tunen.

Al oogt een Formule 1-bolide zonder cockpit bescherming beter... Maar goed het is voor de veiligheid  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

klein bijkomend dingetje: in een auto met deze opbouw kun je als kijker de rijder absoluut niet onderscheiden. En je mist dan ook de lichaamstaal van een coureur. Max met z'n hoofd schuin naar voren, achter Felipe Massa aan, je weet wel ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Met een onboardcamera op de juiste plek kom je een aardig eind. Moet zelf zeggen dat ik het in GT-klassen e.d. niet echt mis.

Robbert65

dat klopt, maar in WEC enzo herken je de rijder of het team aan de auto of het duidelijk zichtbare nummer.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel