Stoffel Vandoorne topic

Gestart door Robbert65, 22 januari 2016 - 13:46:54

« vorige - volgende »

Robbert65

Stoffel Vandoorne is vanaf dit seizoen reserverijder bij McLaren en hoopt op een stoel als vaste coureur bij het team vanaf 2017. Tijd voor een eigen plek op ons forum!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Hij verdiend gewoon een stoeltje in de Formule 1 op basis van zijn talent en seizoen in GP2.
Volgend jaar waarschijnlijk Super Formula in Japan. Dat maak ik op uit zijn antwoorden die hij vandaag op Twitter bij McLaren geeft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Ik weet niet of hij het echt verdiend of niet, te weinig van hem gezien, maar wat ik overal lees is hij een groot talent en verdiend zijn plekje in de F1. Ik hoop dat Pastor gaat wieberen en er nog meer oude coureurs het voor gezien houden: Massa, Button, Alonso ( Al zie ik de laatste 2 liever in een competitieve Mclaren.) en Kimi. Maar Kimi mag van mij blijven, maar meot hij wel weer rijden zoals hij deed in deel 1 van zijn cariere.

Figge

Er is idd gewoon een doorstroomprobleem in F1. Iemand als Stoffel zou een aantal jaar geleden idd gewoon naar F1 doorstromen. Maar vanwege het testverbod houden teams vast aan de ervaren jongens. Hoe technologisch vooruit strevend F1 ook zou mogen zijn, zo conservatief is het wereldje als het gaat om nieuw talent. Kijk naar Williams, hoe lang hebben zij er overgedaan om Bottas in die auto te zetten en hoe lang nog voor ze afscheid nemen van Massa. Button en Raikonen die maar aangehouden worden, maar zoals STR laat zien is dat nergens voor nodig.
Los daarvan, ik heb niet de indruk dat Stoffel een nieuwe superster is. Geen idee waarom, buikgevoel. Heb een beetje hetzelfde gevoel als met Frijns.

gloudiesaurus

Citaat van: Figge op 25 januari 2016 - 08:41:28
Er is idd gewoon een doorstroomprobleem in F1. Iemand als Stoffel zou een aantal jaar geleden idd gewoon naar F1 doorstromen. Maar vanwege het testverbod houden teams vast aan de ervaren jongens. Hoe technologisch vooruit strevend F1 ook zou mogen zijn, zo conservatief is het wereldje als het gaat om nieuw talent. Kijk naar Williams, hoe lang hebben zij er overgedaan om Bottas in die auto te zetten en hoe lang nog voor ze afscheid nemen van Massa. Button en Raikonen die maar aangehouden worden, maar zoals STR laat zien is dat nergens voor nodig.
Los daarvan, ik heb niet de indruk dat Stoffel een nieuwe superster is. Geen idee waarom, buikgevoel. Heb een beetje hetzelfde gevoel als met Frijns.

Ik denk dat Vandoorne wel heel goed is.
In het GP2 was hij vorig seizoen echt megagoed.

Vroeger konden testcoureurs en jonge talenten al duizenden kilometers testen. Dat is wel een nadeel...

Maar zet Vandoorne nu in een Formule 1-bolide en ik denk dat hij meteen kan meekomen.
Wellicht komt zijn kans in 2017 als er wat coureurs stoppen? (Button/ Massa/ Alonso/ Raikkonen?)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Figge

Ik denk ook dat Stoffel meteen mee kan qua snelheid. Maar dat is tegenwoordig ook niet het probleem. Maar was hij nou megagoed in GP2? Of viel de rest wat tegen?

gloudiesaurus

Citaat van: Figge op 29 januari 2016 - 13:33:14
Ik denk ook dat Stoffel meteen mee kan qua snelheid. Maar dat is tegenwoordig ook niet het probleem. Maar was hij nou megagoed in GP2? Of viel de rest wat tegen?

Nou hij was Alexander Rossi toch ver de baas. En die deed hij bij Manor ook niet slecht.

Heb Vandoorne enkele heel volwassen races zien rijden. Er stond in het GP2 geen maat op hem.
Ben wel met je eens dat het niveau van GP2 nu wat lager is dan pak weg 10 jaar terug toen o.a. Hamilton/ Rosberg kampioen werden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

In 2014 was Vandoorne ook al indrukwekkend, toen was hij in de tweede seizoenshelft de evenknie of zelfs de betere van Jolyon Palmer die er al een paar jaar GP2-ervaring op had zitten terwijl Vandoorne aan zijn eerste seizoen bezig was. En dan was er natuurlijk zijn seizoen in de World Series waarin Magnussen (toen tweedejaars) kampioen werd en Vandoorne als rookie tweede.

Die twee, Palmer en Magnussen, vormen nu de lineup van Renault. Dan denk ik dat Vandoorne beter is.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/officieel_vandoorne_naar_super_formula/

Zoals verwacht Japan! Maar ik wist niet dat Honda in dat kampioenschap het de afgelopen twee jaar af moest leggen tegen Toyota.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/doel_is_in_2017_op_de_grid_staan_-_stoffel_vandoorne/

Een realistische Vandoorne. Ben wel benieuwd welke teams interesse hebben, of hebben gehad, in Vandoorne.

Ik gok op Renault.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar


gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 23 april 2016 - 20:31:45
Want?

Een gevoel. En een paar maanden terug kwamen er de berichten dat Renault McLaren had benaderd maar dat McLaren geen toestemming gaf om Vandoorne te laten racen.

Een gerucht maar toch:
http://www.onestopstrategy.com/article/26783-McLaren+would+not+release+Vandoorne+to+Renault.html
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Derde plaats in zijn debuut in de Super Formula. Niet slecht.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 24 april 2016 - 13:50:19
Derde plaats in zijn debuut in de Super Formula. Niet slecht.

Zeker niet, jammer dat hij minder materiaal heeft daar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is