Formule 4 topic

Gestart door gloudiesaurus, 08 januari 2016 - 18:18:49

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 20 januari 2016 - 12:42:31
Citaat van: gloudiesaurus op 19 januari 2016 - 19:58:00
GP3 wordt Formule 3
Zeker niet!

Ah natuurlijk, je hebt nu al Formule 3 en GP3.
Dat blijft verwarrend  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Wat is er mis mee om meerdere klassen te hebben op min of meer hetzelfde niveau? Als je de Formule 3 weghaalt blijft alleen de duurdere GP3 over en krijgen nog minder talenten de kans. Zelfde geldt voor de F3.5 V8 versus de GP2.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 20 januari 2016 - 14:50:30
Wat is er mis mee om meerdere klassen te hebben op min of meer hetzelfde niveau? Als je de Formule 3 weghaalt blijft alleen de duurdere GP3 over en krijgen nog minder talenten de kans. Zelfde geldt voor de F3.5 V8 versus de GP2.

Er is niks mee maar het is onoverzichtelijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Gewoon wat beter inlezen in dat geval. :)

Matthijs

Als je slechts 1 route creëert, dan creëer je daarmee ook een monopolie en zal het steeds duurder worden om aan deze klassen mee te doen.

De F2 kwam als goedkoper alternatief voor de GP2, de FR3.5 groeide uit tot een goedkoper alternatief dan de GP2 etc. En ook op de lagere treden van de ladder ontstonden klassen die een betaalbaar alternatief vormden, denk daarbij aan FR2.0 en 1.6, Formule BMW, Formule Masters etc.

Robbert65

Als racen op het tweede niveau te goedkoop is krijg je weer een ander probleem: coureurs zonder voldoende geld om de F1 te kunnen betreden. Dure onderklassen zorgen ervoor, dat rijders al een systeem ontwikkelen om centen te genereren. Dat is tenminste wat Jonathan Palmer zegt over het mislukken van zijn F2 als toeleverancier van talent naar F1 in het eerste decennium van deze eeuw.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sphinx

Palmer heeft zich verkeken op de World Series én op de klassen waarin zijn F2 als bij programma fungeerde. De F2 nam de plaats in van de Formula Master en de AutoGP naast de World Touringcars, terwijl Renault toen ze zich officieel tegen de World Series aan bemoeiden de serie als hoofdact posteerden met de kleinere Renault Cups en Megane Trophy er om heen. Daarbij gingen ineens teams als RBR, Mercedes, Lotus en Mclaren hun test - en reserve coureurs in de WSR laten rijden toen de spec's beter gingen aansluiten bij de F1 dan bij de GP2 het geval was én de kosten op dat moment veel lager waren. Robin Frijns kreeg 300.000 euro prijzengeld en kon daar bijna zijn hele seizoen bij Fortec van betalen, terwijl hij om een stoeltje in de GP2 van Trident te kopen meer dan 1 miljoen nodig had.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

CitaatRichard Verschoor kiest voor SMP F4 NEZ met KNAF en MP Motorsport

KNAF Talent First-coureur Richard Verschoor maakt in 2016 zijn autosportdebuut in het Noord-Europese zonekampioenschap (NEZ) Formule 4. Het net 15-jarige karttalent uit Benschop is de eerste coureur die heeft gekozen voor de nieuwe Nederlandse sectie van dit kampioenschap, dat gezamenlijk is opgezet door de KNAF en MP Motorsport. Verschoor komt komend weekend meteen in actie tijdens de F4-test op Motorland Aragon.

Met de komst van Richard Verschoor – prominent lid van het KNAF Talent First-programma – heeft het SMP F4 NEZ er een aansprekende eerste Nederlandse naam bij. In de kartwereld baarde Verschoor het afgelopen jaar opzien door als jonge tiener regelmatig te schitteren tussen de senioren. Zo versloeg hij begin 2015 tijdens zijn internationale debuut op seniorenniveau alle ervaren rijders tijdens de WSK Champions Cup op La Conca. In het CIK-FIA-kampioenschap voor KF-karts eindigde de Nederlander uiteindelijk als derde.

Verschoor kiest niet voor niets voor het SMP F4 NEZ voor zijn overstap naar de autosport. "Ik ben heel blij dat ik komend jaar mag deelnemen aan het NEZ F4. Het is een sterk kampioenschap met veel competitie, waarin ik veel kan leren." In november maakte Verschoor al kennis met de auto tijdens de F4-test van de KNAF op Zandvoort. Dit weekend keert hij terug in de cockpit tijdens de eerste voorjaarstest op Motorland Aragon. "Ik kan niet wachten om weer in de auto plaats te nemen!"

Promoter MP Motorsport, dat ook zorgdraagt voor het prepareren van de auto's, is blij met een topnaam als Verschoor. "Richard is een van de grootste Nederlandse talenten van dit moment", aldus Sander Dorsman, teammanager van MP Motorsport. "We denken dat hij in zijn debuutjaar in de autosport meteen een goed figuur zal slaan in dit groeiende internationale kampioenschap met een Nederlands tintje."

Verschoor gaat in zijn debuutseizoen profiteren van de academy-structuur van het SMP F4 NEZ. "Zeker voor een talent als Verschoor is een erkende FIA-klasse als de Formule 4 de beste manier om van de karts naar de autosport over te stappen", aldus Maarten van Wesenbeeck, hoofd KNAF Academy. "We gaan hem komend jaar goed begeleiden met workshops en coaching. Al deze ondersteuning is inbegrepen in het pakket dat de KNAF voor Formule 4 heeft samengesteld."

In de komende dagen worden meer aankondigingen verwacht van Nederlandse deelnemers aan het SMP F4 NEZ 2016. Inmiddels staan er al meer dan 20 auto's op de inschrijvingslijst.

Ben benieuwd  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

http://www.vanamersfoortracing.nl/news/var-news/the-beginning-of-a-new-era.htm

Zo Van Amersfoort timmert aan de weg! Knap dat een Nederlands team zo professioneel en succesvol  kan zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is