wat zou je doen met dertig miljoen?

Gestart door Robbert65, 22 december 2015 - 20:52:31

« vorige - volgende »

Robbert65

Beetje geïnspireerd door http://www.gppits.net/nieuws/hoe_kun_je_een_f1_wagen_kopen/ dacht ik dat dit wel een leuk topic zou zijn, nu er 30 miljoen uitgedeeld wordt op oudejaarsavond. Wie fantaseert daar niet over?

Ik zou delen met mijn lief en mijn zoon en familie, een paar vrienden en ik zou een mooie ouwe Bentley Brooklands kopen en een open Jaguar, en een klassieke een E type graag, van Series I uit 1964. En een huis met een tuin en een vliegtuig en...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ik zou een mooi huis kopen met overdekt zwembad.
Daarnaast een mooie auto.

En ik zou links en rechts gaan investeren  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Eerst zorgen dat familie en naasten uit eventuele financiële zorgen blijven. Vervolgens een megalomaan feest geven en verder zorgen dat het goed gebruikt wordt. Wellicht wat investeren als ik op een of andere wijze zou weten waarin.

Wings

Allereerst zouden mijn ouders kunnen stoppen met werken. Zij kregen een flinke som geld en konden genieten.

Kootje

#4
1, Stoppen met werken.
2, Vrijstaand huisje aan het water - 3 slaapkamers (1x master, 1x logeer, 1x privebios/gameroom), 2 badkamers, poolbiljartje op zolder, zwembad met bbq area, dubbele garage, steiger.
3, BMW M3 cabrio, Porsche 911 Carrera 4, Ducati 959 Panigale, Sea Ray 240 sun sport.
4, Schenking van in totaal 5 miljoen aan 'n select groepje vrienden (5x 1 mln), familie heb ik niet meer.
5, Heel veel F1 en MotoGP races bezoeken.

Robbert65

Citaat van: Kootje op 23 december 2015 - 09:52:47
1, Vrijstaand huisje aan het water - 3 slaapkamers (1x master, 1x logeer, 1x privebios/gameroom), 2 badkamers, poolbiljartje op zolder, zwembad met bbq area, dubbele garage, steiger.
2, BMW M3 cabrio, Porsche 911 Carrera 4, Ducati 959 Panigale, Sea Ray 240 sun sport.
3, Schenking van in totaal 5 miljoen aan 'n select groepje vrienden (5x 1 mln), familie heb ik niet meer.
4, Heel veel F1 en MotoGP races bezoeken.

Ja! dat laatste zou ik ook doen, vanzelfsprekend :-) met een privé-jet vol en in gezelschap van goed volk naar Monaco, Monza, Silverstone, ik kan niet wachten. (toch maar 'ns zo'n lot halen dan? :D)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Helaas.... ik win nooit wat. Daarom heb ik maar wat spaargeld opgebouwd, als ik met pensioen ga.

Groet,

C.G. de Beaufort

Kootje

@Robbert,

Privejet nog wel. Ik ben bang dat jij snel door die 30 mln heen bent.  ;D

Binnen Europa pak ik wel een van m'n auto's of de motor, toch tijd zat aangezien ik acuut stop met werken, daarbuiten gewoon 'n lijnvluchtje. Uiteraard wel businessclass. ;)

Sphinx

1. Ik heb niet zoveel met grote huizen, veel te veel gestofzuig. Appartement met een flinke parkeergarage is allang goed.
2. grootste deel laten vastzetten en als riant maandsalaris uit laten keren
3. Ouders zijn al met werken gestopt en genieten, maar een aanvulling op hun pensioentje is het minste wat ik dan kan doen.
4. Drie auto's: een daily driver, een supercar en een klassieker. Samenstelling is bij mij altijd een moment opname maar op dit moment
    - nieuwe Alfa Romeo Giulia als daily
    - Aston Martin Vanquish 2012 als supercar
    - Lamborghini Miura als klassieker
4a: ik huur soms wel eens een dikke Mercedes of BMW voor mn vakanties (hou niet van vliegen). Die frequentie kan dan omhoog, evenals de exclusiviteit
5. Motorrijbewijs halen
6. Ook heel veel raceweekenden bezoeken: MotoGP, F1, BTCC, Le Mans, Formula E, Bathurst 1000 in het V8 Supercars. En er zo af en toe wat over schrijven natuurlijk  ;D
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Om mijn verhaal af te maken haak ik aan op Sphinx:

1. Ik heb ook niet veel met grote huizen. Maar een mooi huis aan het strand daar waar het 'altijd' warm is schuw ik niet. Ik zou echter niet voor een appartement gaan maar een appartementenblok. Kan ik mijn ouders en schoonmoeder onderdak bieden en een financieel zorgeloos leven. Deze mensen draag ik op handen en mogen wat mij betreft dan met pensioen. Ik denk niet dat ik al met pensioen ga. Zou toch iets willen blijven doen al is het voor mijzelf.
2. Sluit ik mij bij aan.
3. Ouders: zie 1.
4. Ik zou wel wat geld stuk slaan op mijn wagenpark. Een Giulia als daily klinkt niet slecht maar een nieuwe sportieve BMW 3-serie diesel zou ook niet misstaan. Als klassieker zou ik gaan voor een Alfetta, Alfetta GTV, en een Miura is ook één van mijn favoriete auto's. Daarnaast een leuke circuitauto voor wat vertier. Een 147 GTA of zo. Turbo er op laten schroeven en vooral onwijs veel plezier hebben. Probleem is dat waar ik dan heen wil, geen circuit is. Dan wordt het een Giulia of de 3-serie..... 
5. Ten laatste is de wereld rondreizen. Veel bezoeken, bezichtigen en heel veel willen zien van al het moois.

Jehoentelaar

Qua autosportbezoeken zou er ook bij mij wel een enkele Grand Prix van af kunnen natuurlijk. Verder jaarlijks de Indianapolis 500 en met regelmaat naar andere evenementen aan die kant van de grote plas.

Robbert65

met 30 miljoen kun je het hele forum uitnodigen voor gouden plekken op Spa-Francorchamps gedurende het hele weekend. Laat de champagne maar vloeien. Of de Jupiler natuurlijk :D ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Leuk lijstje! Ik ga er even goed voor zitten... ;D


1. Ouders financieel helpen waar nodig
2. Een groot deel van de centen tegen een nette rente wegzetten, zodat ik mezelf een maandelijks uitkering kan laten uitbetalen
3. Leuk huisje aan het water. Mag ook in een warm gebied...als er maar ruimte is voor flink wat auto's
4. Wereldreis, waarbij Cuba hoog op het lijstje staat
5. Auto's? Ik beperk mij dan tot 'slechts' vijf karretjes: Corvette C2 cabrio 1965/Subaru Impreza STi WRX/Tesla Model S P85D/Citroën Mehari en en MB C63 AMG Avant voor de dagelijkse boodschappen... :P
6. Aanschaf van semi-professionele foto- en filmapparatuur om de races die ik zal bezoeken vast te leggen voor de Pits!
7. En als ik nog tijd over hou, motorrijbewijs halen





Charrel

Wat mij nogal verbaasd is dat niemand zelf gaat racen..

Buiten de standaard zaken (huis, auto's, vakanties en het delen met familie/vrienden) zou ik gaan racen.
Werken meer als hobby, om toch wat geld binnen te halen met wat leuke projecten.

Ik denk dat ik zal starten met karten, het halen van mijn race licentie, veel gaan sporten en fitter worden. Kijken of ik ergens in een lage klasse wat leuke race ervaring op kan doen (Suziki Swift Cup achtig niveau?). Daarna kijken of er nog op laag niveau Open wheel klasses zijn en of dit leuk is/ of ik competatief mee kan komen.

Geen ambities om op hoog niveau te gaan racen, maar beetje als amateur zelf racen lijkt me super gaaf. Hoogst haalbare zal wellicht de Dakar zijn of 24 uur van Le Mans in de Sportscars.

Kootje

#14
24 uur van LeMans, Dakar ... geen hoog niveau? ??? :o ::)

Ennuh ... zelf racen? Nee ... ik ken mijn beperkingen. Beetje recreatief karten, das leuk, maar echt racen ... hmmm ... wordt niet graag vernederd. ;D