Hulp gevraagd aan mijn mede race fans

Gestart door ChiefNLSF, 04 december 2015 - 15:15:28

« vorige - volgende »

ChiefNLSF

Even een vraag voor mijn mede petrol heads die ongetwijfeld snappen waar mijn probleem zit.

Mijn baas heeft me eerder dit jaar aangegeven: Als wij en jij de targets halen dit jaar, gaan we formule 1 rijden via AGS F1 op Paul Ricard.
Nou weet ik niet of jullie hiermee bekend zijn, maar de F1 driving experience van AGS is serieus te noemen...

Nu hebben we de targets gehaald, en stelt hij me voor de keuze: of die driving experience, of een eindejaarsbonus van soortgelijk bedrag.
Luxe probleem zou je zeggen, ware het niet dat ik uiteraard een gezin met 3 kinderen heb en een eindejaarsbonus ook wel erg lekker is met een duur gezin. Aan de andere kant de kans om de hele dag in een F3 en F1 wagen rond te blazen.....Die krijg je ook maar 1 keer!

Als ik moeder de vrouw laat kiezen zegt ze "Fuck die F1, en hier met die knaken" ..Maar mijn hart, sinds zeer jonge leeftijd aan F1 verpand, zegt heel wat anders..Once in a lifetime en zo..

Nu is deze vraag natuurlijk met een grappige knipoog, maar wat zouden jullie doen? Pak die bonus en maak de vrouw blij, of the hell with it, houd er je bek over en ga F1 rijden...

Robbert65

Kies voor de rij ervaring, want je zult je vrouw de rest van je leven zachtjes, in je achterhoofd verwijten dat je niet ging. Houd rekening met de mogelijkheid, dat ze het je van harte gunt. Is dat uitgesloten, bezin je dan sowieso even ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

ChiefNLSF

hahaha als ik voor de F1 ga, zeg ik niet dat ik ooit de keuze gehad heb. ;-)


Kootje

Zoals je zelf al zei, het is 'n once in a lifetime experience. Dus tenzij je die bonus echt nodig hebt omdat de kids nu toch echt nieuwe kleren nodig hebben, de (vaat)wasmachine oid al tijden aan vervanging toe is of deurwaarders je deur platlopen, zou ik voor die F1 ervaring gaan.

gloudiesaurus

Als je het geld kan missen, dan zou ik voor de driving experience gaan.

Ik heb eens in een Formule 3 gereden op Zandvoort en dat is een unieke ervaring!

Wel cool, zo'n baas  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Edwin90

Ligt inderdaad een beetje aan je financiële situatie he. In mijn situatie en jou dilemma zou ik het wel weten. Gas met die F1 wagen  :)

Robbert65

Citaat van: ChiefNLSF op 04 december 2015 - 15:43:32
hahaha als ik voor de F1 ga, zeg ik niet dat ik ooit de keuze gehad heb. ;-)


Tsja... :-) maar serieus, gewoon gaan, tenzij je financiële huishouding zodanig is, dat je eigenlijk dom bezig bent als je het geld niet pakt. 30% van de Nederlandse huishoudens zit diep in de schulden, hoor je daarbij, wees dan rationeel. Kun je je wat veroorloven, volg dan je hart.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Charrel

Wat de andere leden al zeggen, als je financiële situatie het toelaat om voor de F1 Experience te gaan ipv de bonus gebruiken om financiële te kunnen overleven, dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij.

Je krijgt op deze wereld te kans om ervaringen op te doen waar je als je 80 bent nog aan kan terugdenken. Je vrouw en je kinderen blijven altijd in je gedachtes, maar als je een echte petrol head bent dan ga je sowieso voor de ervaring!

Deze kans zal je zeer waarschijnlijk nooit meer krijgen, bonussen komen wellicht wel vaker.. Ik heb zelf eens een Porsche Driving Experience gehad op het test circuit van Porsche in Leipzig, dat was 1 van de mooiste ervaringen ooit voor mij, laat staan in een F3 en F1.. Dat is pas echt DE droom!

Het is beter om spijt te hebben van iets dat je wél hebt gedaan, dan spijt van iets dat je niét hebt gedaan

Veel plezier  ;)

gloudiesaurus

En als je gaat willen we hier natuurlijk wel over je ervaring lezen en wat foto's zien  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Charrel

Citaat van: gloudiesaurus op 05 december 2015 - 21:26:23
En als je gaat willen we hier natuurlijk wel over je ervaring lezen en wat foto's zien  ;)

Mee eens!

ChiefNLSF

De kogel is dan ook door de kerk: F1 gaat het worden! We hebben geen gaten of wat dan ook te dichten, dus zou alleen voor de extra zijn.
In dat geval....Fuck it, gassen met dat ding!

Tegen die tijd zal er uiteraard een uitgebreid verslag gedaan worden. ;-)

Charrel

Citaat van: ChiefNLSF op 07 december 2015 - 09:02:47
De kogel is dan ook door de kerk: F1 gaat het worden! We hebben geen gaten of wat dan ook te dichten, dus zou alleen voor de extra zijn.
In dat geval....Fuck it, gassen met dat ding!

Tegen die tijd zal er uiteraard een uitgebreid verslag gedaan worden. ;-)

Super!

Ik stelde de vraag ook aan mijn vriendin, die zei donder op met dat racen en ga voor het geld (heb al beetje race ervaring dus mede daardoor). Ik zei tegen haar dat ik wel open kaart zou spelen met haar, maar dat als de kans zich voordoet dat ik sowieso voor de F1 ga ;-)
Werk al hard zat voor ons inkomen, soms moet je even voor jezelf kiezen haha

Ik ben erg benieuwd naar je foto's / verslag!

ChiefNLSF

Race ervaring heb ik ook, sterker nog, ik kan wellicht binnenkort starten als instructeur bij een bedrijf.
maar dat is heel wat anders dan een F1 rijden.. ;)

Robbert65

Citaat van: ChiefNLSF op 07 december 2015 - 09:02:47
De kogel is dan ook door de kerk: F1 gaat het worden! We hebben geen gaten of wat dan ook te dichten, dus zou alleen voor de extra zijn.
In dat geval....Fuck it, gassen met dat ding!

Tegen die tijd zal er uiteraard een uitgebreid verslag gedaan worden. ;-)
Neem een GoPro mee, en geniet mateloos!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

ChiefNLSF

Zoals ik het begrepen heb worden er onboard beelden gemaakt die je meekrijgt op usb. ;-)