wat zou je doen met dertig miljoen?

Gestart door Robbert65, 22 december 2015 - 20:52:31

« vorige - volgende »

Sphinx

CitaatWat mij nogal verbaasd is dat niemand zelf gaat racen..

Laat ik het zo zeggen, ambition outweighs talent in mijn geval  ;D Heb geen zin om als Vadim Kogay vd lage landen bekend te worden  ;D
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Charrel

Citaat van: Kootje op 28 december 2015 - 13:07:55
24 uur van LeMans, Dakar ... geen hoog niveau? ??? :o ::)

Ennuh ... zelf racen? Nee ... ik ken mijn beperkingen. Beetje recreatief karten, das leuk, maar echt racen ... hmmm ... wordt niet graag vernederd. ;D

Lol, oke relatief gezien dan.. Ik doelde meer op F1, GP2, Indycar etc. dat is echt hoog niveau en nooit van me leven realistisch. Dakar is relatief makkelijk om mee te doen, Le mans kan je ook als semi-amateur rijder (met geld) makkelijk mee doen.

Beetje de Patrick Dempsey uithangen, minus de looks dan  :-[

Robbert65

Ach, met dertig miljoen koop je ergens een ouwe schuur of een plaats die groot genoeg is, je legt er een bochtig kartparadijsje aan, koopt 4, 5 of van mijn part 10 karts, nodigt je vrienden uit en hopsakee. 30 miljoen is idioot veel. Beleg een beetje voorzichtig, haal er een netto rendement uit van 5% en je hebt per jaar anderhalf miljoen vrij te besteden. Gemiddeld is een rendement van 7 haalbaar, over een periode van dertig jaar dan he... maar het komt er op neer, dat als je een ton per maand verbrast je nog altijd drie ton per jaar spaart. Idioot veel, dertig miljoen....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

En toch zijn er genoeg mensen die er niet genoeg aan hebben in 1 jaar  ;)

Jehoentelaar

Ik zou wel in de Mazda MaX5 Cup in het DNRT willen meedoen. Paar eendaagse evenementen per jaar, cabrio, prima te doen. Of in zo'n historische hobbyistenklasse met een Formule Vee.

Citaat van: Charrel op 28 december 2015 - 13:47:18
Lol, oke relatief gezien dan.. Ik doelde meer op F1, GP2, Indycar etc. dat is echt hoog niveau en nooit van me leven realistisch. Dakar is relatief makkelijk om mee te doen, Le mans kan je ook als semi-amateur rijder (met geld) makkelijk mee doen.

Dakar is helemaal niet makkelijk om aan mee te doen.

Sabai

Meedoen is niet zo moeilijk maar uitrijden is een ander verhaal. Maar er zijn genoeg amateurs die hem rijden.

Charrel

Citaat van: Jehoentelaar op 28 december 2015 - 16:02:15
Ik zou wel in de Mazda MaX5 Cup in het DNRT willen meedoen. Paar eendaagse evenementen per jaar, cabrio, prima te doen. Of in zo'n historische hobbyistenklasse met een Formule Vee.

Citaat van: Charrel op 28 december 2015 - 13:47:18
Lol, oke relatief gezien dan.. Ik doelde meer op F1, GP2, Indycar etc. dat is echt hoog niveau en nooit van me leven realistisch. Dakar is relatief makkelijk om mee te doen, Le mans kan je ook als semi-amateur rijder (met geld) makkelijk mee doen.

Dakar is helemaal niet makkelijk om aan mee te doen.

Of van die races met van die Caterhams, ook leuke klasses..

Mijn ervaring met de Dakar is anders, meedoen is niet heel moeilijk (bv vergeleken met de F1).. vooral niet met zo'n budget, het is vooral connecties hebben.

Uiteraard uitrijden is heel moeilijk, je hebt ook zeker de nodige jaren voorbereiding nodig  ;)

gloudiesaurus

Zelf racen zou geweldig zijn.
Met geld kun je overal aan meedoen  ;)

Karten zou gaaf zijn. Racen op Zandvoort.
Maar als je een beetje serieus raced waarom geen Le Mans? Of de Porsche Super Cup.
Genoeg rijke pay-drivers daar.
Patrick Demspey doet bijvoorbeeld ook leuk mee.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: Charrel op 28 december 2015 - 16:31:04
Of van die races met van die Caterhams, ook leuke klasses..

Mijn ervaring met de Dakar is anders, meedoen is niet heel moeilijk (bv vergeleken met de F1).. vooral niet met zo'n budget, het is vooral connecties hebben.

Uiteraard uitrijden is heel moeilijk, je hebt ook zeker de nodige jaren voorbereiding nodig  ;)

De Westfields zijn inderdaad ook leuk. Velden van meer dan dertig auto's, heerlijk. Ook om naar te kijken overigens.

Dakar is budgettechnisch inderdaad beter bereikbaar dan de meeste circuitklassen maar dat is meteen het enige wat het makkelijker maakt ten opzichte van andere takken van autosport.

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 28 december 2015 - 17:26:47
Zelf racen zou geweldig zijn.
Met geld kun je overal aan meedoen  ;)

Karten zou gaaf zijn. Racen op Zandvoort.
Maar als je een beetje serieus raced waarom geen Le Mans? Of de Porsche Super Cup.
Genoeg rijke pay-drivers daar.
Patrick Demspey doet bijvoorbeeld ook leuk mee.

Je moet natuurlijk wel over de juiste licenties beschikken en een zak geld hebben is voor Le Mans en de PSC niet genoeg. In beide races/raceklassen is veel race-ervaring uiteraard een pré. Coureurs die weinig bekendheid genieten komen niet ineens uit de lucht vallen.

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 28 december 2015 - 15:29:21
Ach, met dertig miljoen koop je ergens een ouwe schuur of een plaats die groot genoeg is, je legt er een bochtig kartparadijsje aan, koopt 4, 5 of van mijn part 10 karts, nodigt je vrienden uit en hopsakee. 30 miljoen is idioot veel. Beleg een beetje voorzichtig, haal er een netto rendement uit van 5% en je hebt per jaar anderhalf miljoen vrij te besteden. Gemiddeld is een rendement van 7 haalbaar, over een periode van dertig jaar dan he... maar het komt er op neer, dat als je een ton per maand verbrast je nog altijd drie ton per jaar spaart. Idioot veel, dertig miljoen....

Dit dacht ik er ook van. Wel niet vergeten dat vadertje staat ook een graantje meepikt. Op een gewonnen bedrag bij de Lotto betaal je in Nederland 29% kansspelbelasting, dan hou je nog 21.3 miljoen over. Van dat bedrag betaal je dan jaarlijks nog 1.2% als belasting op inkomsten uit vermogen. Dus als jouw beleggingen 5% rendement halen, blijft er nog maar 3.8% netto over. Dat is nog 'maar' 8 ton per jaar in plaats van anderhalf miljoen. ;)

8 ton per jaar is nog steeds een klap geld. Maar ik betwijfel dat het voldoende is om de dromen van sommigen hier te betalen (operationele kosten incl. verzekering van supercars en een privévliegtuig, en een groots raceavontuur etc.).

Ik denk dat ik zelf mijn familie en vrienden financieel zou bijstaan waar nodig, een mooi huis voor mezelf bouw en een mooie auto koop voor pakweg 100k, maar verder wel een beetje blijf werken (3-4 dagen per week of zo) en jaarlijks een paar snoepreisjes maak.

Wings

Waarom blijven werken? Althans, waarom voor je huidige werkgever, indien van toepassing? Wat ik doe, doe ik graag en met overgave alleen merk ik wel dat:

1. te weinig bedrijven echt bezig zijn met arbeidsveiligheid.
2. arbeidsveiligheid nog steeds geen gemeengoed is.

Een gevolg is dat jaarlijks nog steeds ongevallen gebeuren die voorkomen hadden kunnen worden door een simpele risico-analyse. En ja, iedereen denkt, dat overkomt mij niet. Helaas is het zo dat wanneer het je wel overkomt het effect onomkeerbaar is. Wat ik zou willen is een werkgroep waar organisaties zich op kunnen aansluiten die bezig zijn met mensveiligheid. En wel op een niveau dat zij veel meer doen dat verplicht wordt gesteld met als legitiem doel een veilige werkplek te garanderen. Zonder dat een propaganda doel dient.

Zo lang ik werk voor een onderneming zal ik dit niet kunnen bereiken. Veel bedrijven die veiligheid verkopen, verkopen een product. Dat product heet veiligheid. Vaak commercieel ingesteld met als primair doel verrijking. Als ZZP'er zal dit niet anders zijn. Er zal toch rook uit de schoorsteen moeten komen? Dat is hier niet anders. Zodra ik niet meer voor de centen hoef aan te treden wil ik geen deel meer uitmaken van de show maar mensen echt helpen waar ik kan.

Jozef

Omdat ik mijn werk ook graag doe. Voor het geld hoef je het niet meer te doen alleen wil ik wel een zinnige bezigheid hebben in het leven. De krant lezen bij het zwembad, ik zou er snel gek van worden. ;D

Het hebben van geld maakt het wel gemakkelijk om voor jezelf met iets te beginnen. Waarschijnlijk zou ik uiteindelijk wel iets bedenken om in de markt van duurzame technologie en domotica of zo te stappen, maar dan moet je wel goed voor ogen hebben dat zo'n start-up in principe een paar jaar lang niks oplevert en daarna als je geluk hebt misschien wat winst oplevert. Dan moet je het dus wel echt met volle overgave doen.