Renault Sport F1 topic

Gestart door 0634, 15 september 2015 - 19:42:39

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: janke op 15 september 2015 - 22:17:55
Citaat van: Arthur op 15 september 2015 - 21:45:30
Reken maar dat als ze besluiten om als fabrieksteam terug te komen het anders zal gaan.

Oh, ze houden de boel nu voor de gek?? Zielig.

Nee, natuurlijk houden ze de boel niet voor de gek. Ik kan me goed voorstellen dat de motivatie gewoon niet 100% is als je partner je keihard afschiet. Dan ga je echt wel een paar stappen harder lopen.... NOT!! En de ruzie daaropvolgend werkt zeker niet mee. Als je vervolgens laat doorschemeren dat het niet zeker is of je blijft [in welke hoedanigheid dan ook] wordt de motivatie al helemaal niet beter. Maar als je aan de andere kant als Renault kunt terug komen en wellicht met een nieuwe motor... tja, dat zal zeker een opsteker worden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Ik ook niet. Daarom ook de vraag. Misschien heeft Renault iets gevonden.

janke

Citaat van: FolkertE op 15 september 2015 - 23:02:20
Ik ook niet. Daarom ook de vraag. Misschien heeft Renault iets gevonden.

Renault en iets vinden, Het zal.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Het zal er zeker mee te maken hebben dat in de glourieuze dagen RBR met de eer ging strijken en nu het slecht gaat de zwarte piet volledig naar Renault geschoven wordt. Dat werkt marketingtechnisch uiteraard niet voor Renault. Ik denk dus eerder dat ze als fabrieksteam terugkomen en die motor [of electronica] een stuk beter functioneert. Als dat laatste niet het geval zal zijn [betere motor] dan gaat de stekker er gewoon uit, geen motorleverancier en geen fabrieksteam!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

janke

In de dagen dat ze met een turbo kwamen , met topcoureurs was het al niks.  Arnoux en Co. Was er ook geen Prost??
Some things are too important to be left in the past.

0634

Erg kort door de bocht. Als constructeur zowel als leverancier zijn ze een enorme naam in de F1. Grootse historie.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Zo maar ff een brainstorm, Lotus heeft voor volgend jaar toch nog een contract met Mercedes?
Waarom kopen ze Lotus niet en plakken voor wat extra geld aan Mercedes voor 2016 een Renault sticker op die Mercedes klanten motor. Schroef dat ding ondertussen ff uit elkaar, maak wat foto's en kom in 2017 terug met een fatsoenlijke motor.  ;)

FolkertE

Omdat die motor volgens mij onderstrikt toezicht van Mercedes staat. Honda had het anders ook kunnen doen.

Hamilton#44

OK dat zal waarschijnlijk niet kunnen.  ;)

Maar rebranding is toch wel een optie voor 2016? Denk dat Mercedes daar best wel aan wil meewerken als ze daarmee Renault en indirect Lotus kunnen behouden voor de F1. Dat contract ligt er toch al en het is een klantenmotor, zal Mercedes een zorg zijn als daar een Renault sticker of Mercedes sticker op zit.

janke

Citaat van: Jeroen op 15 september 2015 - 23:39:13
Erg kort door de bocht. Als constructeur zowel als leverancier zijn ze een enorme naam in de F1. Grootse historie.

Hoezo kort door de bocht. Ik heb het over hun turbomotoren. Natuurlijk is Renault historie. Straks misschien wel letterlijk.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Renault moet in het belang van de sport op een of andere wijze verbonden blijven aan de Formule 1. Als we straks alleen Ferrari, Mercedes en Honda (en nou vooruit, McLaren) als autobouwers binnen de F1 hebben is de spoeling veel te dun. Van eventuele nieuwe fabrikanten hoeven we niks te verwachten.

Robbert65

Precies, Jaguar, BMW en Toyota hebben hun neus geschonden aan de Formule 1, AUDI blijft maar nee zeggen en Hyundai heeft voor WRC gekozen.  Honda is wellicht de volgende die zich rotschrikt van de moeilijkheidsgraad en ik zie geen andere kandidaten aan de horizon. Voor F1, voor ons als fans, voor de teams, de rijders, de circuits en voor Ecclestone mogen we hopen (of bidden, kan ook) dat Renault een masterplan heeft dat ons binnenkort allemaal verrassen zal...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Wat ook nog kan meespelen, en dat gerucht gaat, is dat Renault nu niet met updates komt voor Red Bull en Toro Rosso omdat het de positie van Lotus in de WK-stand slecht zou doen. Hoe hoger Lotus in het constructeurskampioenschap zal staan hoe meer TV-geld het volgend jaar zal krijgen. En laat Lotus nu volgend jaar wellicht van Renault zijn?  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

hahahaha, Renault wist het allemaal al lang van te voren, en produceerde daarom expres een klotetorretje voor 2015. Mooie theorie Gloudi! ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel