Het racisme en diversiteit topic

Gestart door C.G. de Beaufort, 17 juni 2020 - 13:12:40

« vorige - volgende »

Wings

Precies wat ik zeg:

,,Omdat het een bevestiging is in het zoeken naar differentiatie. Dat willen we juist niet. We willen één zijn, we willen geen onderscheid maken. Dan moet je geen Omroep Zwart maken"

Wings

De F1 heeft een laf besluit genomen inzake het activistisch gedrag van Lewis Hamilton. In plaats van de activist Lewis Hamilton aan te spreken moeten coureurs nu hun raceoveral aanhouden en dichtmaken tot bovenaan. Je zal maar na een bloedhete race even verkoeling willen. Onbegrijpelijk dat de FIA Lewis niet heeft durven aan te spreken op zijn gedrag.

Jozef

Ik vond het destijds te vermoeiend om deze discussie te volgen, laat staan me erin te mengen, maar ik wil nu toch even een aantal zaken bijdragen. De stelling dat de politie systematisch racistisch is of dergelijke, werd in de hoogdagen van de BLM-protesten (terecht) kritisch bekeken. Intussen is er toch hier en daar wat meer feitelijke informatie naar buiten gekomen die wel degelijk onderschrijft dat de Amerikaanse politiediensten beter bevriend zijn met rechts dan met links.

1. In september werd een FBI-document uit 2006 vrijgegeven dat waarschuwt over de systematische strategie van extreemrechtse groeperingen om te infiltreren in de politie: https://theintercept.com/2020/09/29/police-white-supremacist-infiltration-fbi/

2. Naar aanleiding van het schrille contrast tussen het gebrek aan politie-optreden tegen Trumps voetsoldaten op woensdag enerzijds, en de BLM-protesten van 2020 anderzijds, ging FiveThirtyEight op zoek naar data over het gebruik van geweld door de politie, en kwam erachter dat er wel degelijk mensen bezig zijn om zo veel mogelijk data objectief te maken, met voorlopige conclusies die opnieuw onderschrijven dat de Amerikaanse politie niet iedereen gelijk behandelt https://fivethirtyeight.com/features/the-polices-tepid-response-to-the-capitol-breach-wasnt-an-aberration/ (artikel en video)

Wings

Citaat van: Jozef op 09 januari 2021 - 20:17:21
Ik vond het destijds te vermoeiend om deze discussie te volgen, laat staan me erin te mengen, maar ik wil nu toch even een aantal zaken bijdragen.

Voegt evenveel toe als dat ik naar een visrestaurant ga en daar doorgeef dat ik geen vis lust.

De rest vind ik te vermoeiend om te lezen. 

Franky R.

Citaat van: Wings op 19 mei 2021 - 23:47:03
Citaat van: Jozef op 09 januari 2021 - 20:17:21
Ik vond het destijds te vermoeiend om deze discussie te volgen, laat staan me erin te mengen, maar ik wil nu toch even een aantal zaken bijdragen.

Voegt evenveel toe als dat ik naar een visrestaurant ga en daar doorgeef dat ik geen vis lust.

De rest vind ik te vermoeiend om te lezen.
Je bedoelt vast...
CitaatHet ligt niet in mijn straatje, dus ik ben niet geïnteresseerd
Citaat::)

Wings

Als ik zeg dat ik het te vermoeiend vind om te lezen dan bedoel ik dat ook. En verder is bewezen racisme voor mij niet een onwelgevallig feit dat mijn standpunt ondermijnt. Ik erken racisme en ben voorstander van het te benoemen en bestrijden maar wel op een goede en constructieve manier. En daar verschillen wij van mening en inzicht. Ik heb niets met de naar voren geschoven boegbeelden zoals Jerry Afriyie, Sylvana Simons en Akwasi Owusu Ansah. Zij bestrijden geen racisme, zij hebben racisme gestort in een verdienmodel en polariseren. Daarnaast schuwen zij niet om (dreigen) met geweld te gebruiken in hun strijd tegen racisme en dat zorgt dat de kloof steeds groter wordt. Wat ik mis bij mensen die zich inzetten tegen racisme is verbinden. Het werkwoord verbinden. Door te verbinden kun je mensen bij elkaar brengen.