Autonieuws

Gestart door janke, 03 juni 2015 - 21:17:48

« vorige - volgende »

janke

Fiat Chrysler stelt veel nieuwe modellen uit"

door redactie Autovisie
AMSTERDAM -
Fiat Chrysler Automobiles wijkt af van de eerder ingevulde introductiekalender. Tal van modellen zijn door het autoconcern met enkele maanden tot een jaar uitgesteld. Dat schrijft persbureau Reuters op basis van verschillende bronnen binnen het autobedrijf en toeleveranciers.

Het persbureau schrijft dat het ongewoonlijk hoge aantal vertragingen in de productontwikkeling de kosten beperkt nu de autobouwer op zoek is naar een partner. De autofabrikant gaf eerder aan graag samen te werken of zelfs te fuseren met een concollega. ;D ;D

Mijn reactie,

Die Marchionne moeten ze een schop onder zijn hol geven. Die vent heeft alleen maar shit gebouwd sinds hij ceo is van FIAT en het latere FCA. FIAT (buiten de 500) stelt ook niks meer voor. Alfa, daar zal ik het verder maar niet over hebben. Lancia, op sterven na dood. Zijn toch niet de eerste de beste automobiel merken. En dan heeft hij het erover dat voor 2018 twee grote automobielmerken gaan fuseren. Dat zal zijn speeltje niet zijn. Daar heeft niemand belangstelling voor. De naam GM wordt genoemd. Ja twee drama's gaan fuseren. Komt goed, als dat waar zou zijn. Nee niet echt.

Some things are too important to be left in the past.


Franky R.

TVR werkt aan een terugkeer. En niemand minder dan Gordon Murray zal met de toekomstige -hopelijk- lekker brute roadsters bemoeien..


https://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2015/06/04/tvr-komt-terug/

janke

Some things are too important to be left in the past.

Wings

En wie is daar topman van? Marchionne toch? Waarom zou hij dan een trap onder zijn hol moeten krijgen? Ik lees niks anders dan dat FCA in een lift zit en meer afnemers heeft wereldwijd:

http://www.nu.nl/auto/3915462/ferrari-splitst-af-van-fiat-chrysler-automobiles.html


janke

Ik heb het over het verkwanselen van een mooi Italiaans automobiel erfgoed. Dat is hem aan te rekenen. En zo denk ik er echt niet alleen over.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

O dat ben ik helemaal met je eens hoor. Daarom vertrok Luca di Montezemolo ook. Hij en Marchionne werden het niet eens over de productieaantallen van straatauto's van Ferrari. Luca pleit al jaren voor exclusiviteit waar Marchionne een hoger productieaantal wenst  zodat er meer verdiensten zijn. Dus ja helemaal mee eens als je vind dat hij het gemeengoed verkwanselt. Maar dat is niet wat je schreef -aldus mijn interpretatie- in je openingspost. Daar schrijf je dat hij alleen maar shit bouwt en de boel op sterven na dood is. En daarmee ben ik het oneens. Cijfermatig doet hij het goed alleen gaan ze voor wat ze in de muziekwereld de mainstream noemen. En dat gaat vaak ten koste van de fervent liefhebbers. 

janke

#7
Vanaf het begin heb ik het al over het FIAT, Alfa en Lancia wat ( misschien FIAT met de 500 niet) verkwanseld wordt door die gast. Zijn enigste prestatie is dat FCA geld opbrengt. Maar dat komt hoofdzakelijk door Chrysler/Jeep en Dodge. Die auto's zijn op dit moment in Amerika en ook Rusland/China niet aan te slepen. Ik zag vorige week een Chrysler met Lancia grille en badge, diep triest. Zo een mooi merk met werkelijk een traditie van hier tot .... Het boeit die gast voor geen meter. Maarja uiteraard zullen de aandeelhouders wel tevreden zijn. En die interesseren het geen biet dat Lancia en misschien daarna Alfa verdwijnen van de markt. Al geef ik die laatste een sprankje hoop. Maar dan bij een ander groot auto-concern. Dat is Alfa's enigste kans. Denk/vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

O zou het echt? Geen idee hoe Alfa er financieel bijstaat en hoe ze het doen. Ik las recent dat Marchionne riep dat Fiat geen sportieve auto's meer zal bouwen. Daarvoor hebben ze Alfa Romeo en voor terreinwagens hebben ze Jeep. Ik heb verder geen beeld of dit ook ten tonele wordt gebracht. Verder denk ik niet dat je dit Fiat nog kunt vergelijken met het Fiat van de jaren 80-90. Toen was het nog echt een burgerbak voor mensen met een kleine beurs. De 500x wat ik recent zag ik de showroom kost maar liefst €28.000,-. Bijna 60.000 gulden. Tot midden jaren 90 kon je er een BMW 5-serie van kopen! Kennelijk concurreert men nu liever met Mini (o en met succes hoor! Dikke bak die 500x) dan dat ze alleen maar auto's bouwen voor een breed publiek. Met de Panda hebben ze nog wel een instapmodel maar het scala is lang niet zo breed als dat van Volkswagen bijvoorbeeld. Wat dat aangaat vind ik ze niet slim genoeg en vrees ik, net als jou, voor het langere termijn.

Wings

Porno uit de auto-industrie. Keiharde welteverstaan.


Mickey

Hèhè. Ben wel een Alfamamnetje (pun intended) maar ik ben niet echt kapot van de Giulia. Iets teveel mondeo/mazda6 looks.

Ben wel benieuwd naar de versie voor de gewone sterveling.    Zonder een miljoen pk en tupperwarepakket.

Wings

Las recent dat de Giulia op een BMW lijkt. Nu weer Mondeo. Nog even en we hebben het heel wagenpark gehad. ;) Verder nemen ontwerpers lijnen van elkaar over sinds het bestaan van auto's. Als ik daarom een auto niet mooi moet vinden ben ik snel klaar denk ik. Hoe dan ook: ik vind hem prachtig. Echt weer eens een gaaf ding van de tekentafel! Heeft even geduurd.

Mickey

Is inderdaad ook wel zo dat het allemaal steeds meer op elkaar gaat lijken. Iedereen ziet er weer wat anders in. ;)

Ik hoop echt dat ze bij Alfa het lek nu eindelijk boven hebben. Die Mito's en Giulietta's alleen kunnen het merk niet redden.

Wings

Welk lek? Alfa zet overduidelijk niet in op de grootste koopgroep. Dus als je doelt op de teleurstellende verkoopcijfers moet ik je teleurstellen. Die hoop heeft Marchionne laten varen. 

Mickey

Inderdaad het lek van een noodlijdend merk met gedateerde modellen (159) waar geld bij moet. M.a.w., dat ze hiermee in elk geval weer winstgevend kunnen worden.