Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: robbert op 19 april 2017 - 13:29:55
Citaat van: Wings op 19 april 2017 - 12:46:37
Geloof ik niet in. Slechte onderdelen worden in deze miljoenensport vervangen. Ik ben erg benieuwd naar je verhaal en nog meer naar je bron.
Dat is maar hetgeen ik denk toch. Dit was al eens gebeurd in silverstone bij redbull. Vettel kreeg de voorkeur op een nieuwe vleugel en was zo sneller dan webber. Die was toen heel kwaad daarvoor. Weet niet meer in welk jaar dit was. Kdenk 2013 of 2012. En de bron daarvan weet ik ook niet meer, het is al te lang geleden, moest je dat willen weten...

Ik kan mij nog een voorval herinneren dat Webber zijn vleugel moest afstaan nadat Seb zijn vleugel had stuk gereden. Dat is volgens mij al heel wat jaren geleden. Webber was woest. Maar wat het met Mercedes te maken heeft ontgaat mij eigenlijk. Of bedoel je dat een 'eerste coureur' bevoordeeld wordt? Want dat ben ik niet direct oneens. Hamilton was niet voor niets not amused over het feit dat er engineers swap had plaatsgevonden.

Arthur

Ik denk dat eerder bedoeld wordt dat de [betere] updates op de auto van de eerste rijder komen. Slechte onderdelen bestaan er niet in deze sport [al doet Honda wel een poging dit te weerleggen...]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

max1102

Citaat van: Wings op 19 april 2017 - 17:34:57
Citaat van: robbert op 19 april 2017 - 13:29:55
Citaat van: Wings op 19 april 2017 - 12:46:37
Geloof ik niet in. Slechte onderdelen worden in deze miljoenensport vervangen. Ik ben erg benieuwd naar je verhaal en nog meer naar je bron.
Dat is maar hetgeen ik denk toch. Dit was al eens gebeurd in silverstone bij redbull. Vettel kreeg de voorkeur op een nieuwe vleugel en was zo sneller dan webber. Die was toen heel kwaad daarvoor. Weet niet meer in welk jaar dit was. Kdenk 2013 of 2012. En de bron daarvan weet ik ook niet meer, het is al te lang geleden, moest je dat willen weten...

Ik kan mij nog een voorval herinneren dat Webber zijn vleugel moest afstaan nadat Seb zijn vleugel had stuk gereden. Dat is volgens mij al heel wat jaren geleden. Webber was woest. Maar wat het met Mercedes te maken heeft ontgaat mij eigenlijk. Of bedoel je dat een 'eerste coureur' bevoordeeld wordt? Want dat ben ik niet direct oneens. Hamilton was niet voor niets not amused over het feit dat er engineers swap had plaatsgevonden.
Was dat niet 2010?

Wings


Jozef

Ja, GP van Engeland. Dit was niet zo lang na hun crash in de GP van Turkije waarin Red Bull ook al in eerste instantie de kant van Vettel had gekozen (terwijl dat duidelijk Vettels schuld was).

Maar dat was een heel ander team in een andere situatie.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 19 april 2017 - 20:21:58
Ja, GP van Engeland. Dit was niet zo lang na hun crash in de GP van Turkije waarin Red Bull ook al in eerste instantie de kant van Vettel had gekozen (terwijl dat duidelijk Vettels schuld was).

Maar dat was een heel ander team in een andere situatie.
voor jou misschien duidelijlk, maar niet voor iedereen.

Jozef

Nee, voor Helmut Marko en andere Vettel-fanboys misschien niet. ;D

robbert

Citaat van: Arthur op 19 april 2017 - 17:42:15
Ik denk dat eerder bedoeld wordt dat de [betere] updates op de auto van de eerste rijder komen. Slechte onderdelen bestaan er niet in deze sport [al doet Honda wel een poging dit te weerleggen...]

inderdaad dat bedoel ik dus. Dat gebeurt veel hoor, dat de betere updates op de wagen van de eerste rijder komen, omdat die ook moeten goeie resultaten halen voor het kampioenschap

Tuesday

Citaat van: Jozef op 20 april 2017 - 10:55:50
Nee, voor Helmut Marko en andere Vettel-fanboys misschien niet. ;D
ik pleit Vettel helemaal niet vrij hoor, hij maakt duidelijk een inschattingsfout, maar het is toch Webber die hier op het laatste moment een crash tussen 2 teamgenoten had kunnen voorkomen. Maar hij crasht liever dan dat zn teamgenoot/concurrent er met P1 vandoor gaat. Waar hebben we dat vaker gezien? Vettel wil hier niet crashen, hij wil alleen meer richting de ideale lijn en denkt dat Webber wel toe zal geven. Webber heeft besloten om geen cm toe te geven, dan maar crashen. Button liet later in deze race zien hoe het ook kon. Hamilton wilde in Spanje (en Belgiƫ) ook niet crashen, Rosberg was daar wel toe bereid. Dat is waar een team naar kijkt. Wil niet zeggen dat de gemiddelde toeschouwer of de stewards er anders naar kijken. Voor teamgenoten gelden er extra/andere regels.

Wings

Citaat van: Jozef op 19 april 2017 - 20:21:58
Ja, GP van Engeland. Dit was niet zo lang na hun crash in de GP van Turkije waarin Red Bull ook al in eerste instantie de kant van Vettel had gekozen (terwijl dat duidelijk Vettels schuld was).

Maar dat was een heel ander team in een andere situatie.

Kijk eens naar de onboard: