Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 21:55:31
Citaat van: Tuesday op 12 april 2015 - 21:42:51
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 20:49:54
Nee natuurlijk hoeft Hamilton daar geen rekening mee te houden. Het team wel, die kan hooguit aan Lewis vragen iets harder te rijden of wat dan ook, maar Hamilton hoeft natuurlijk niet uit zichzelf aan zijn teamgenoot te denken, die weet ook niet hoeveel druk Vettel op Rosberg zet.
maar zo is het toch ook gegaan? Rosberg beklaagd zich op de radio bij het team en die vroegen daarna aan hem om wat te versnellen.

Geen idee. Niet gehoord om eerlijk te zijn. Het eerste wel, maar het tweede niet. Mocht Merc keihard gesteld hebben dat Lewis moest versnellen dan zou ik persoonlijk niet ok vinden wanneer Lewis dat niet zou doen. Sterker, als team zou ik hem dan hard aanpakken, want dat kan punten kosten. Maar nogmaals, ik heb persoonlijk niet gehoord dat ze dat tegen Lewis zeiden en ik weet ook niet of hij - als ze dat gezegd hebben - wel of niet versneld heeft.
Hamilton versnelde daarna wel, er werd in rondje 20 gevraagd om minimaal 1:43.7 te rijden en dat deed ie vanaf dat moment ook http://www.fia.com/sites/default/files/2015_03_chn_f1_r0_timing_racelapanalysis_v01.pdf
Maar goed, Vettel kon die tijden ook rijden en dus schoot Rosberg er nog niet veel mee op.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 20:40:48
Vooral beginnen te racen. Er zal ongetwijfeld wat in zijn verhaal zitten maar als hij wil winnen zal hij moeten inhalen. Misschien verneuk je je banden een keer, maar misschien versla je Hamilton ook gewoon eens.

Dit gemekker moet hij in ieder geval intern houden. Ook voor hemzelf. Hij manoeuvreert zichzelf in een hele moeilijke positie. Hij is gewoon niet goed genoeg op dit moment en klaagt vervolgens over de man die hem steevast verslaat.

Hamilton kopt de voorzet eenvoudig in op de persco en Rosberg komt over als een klagend lulletje lampenpit. Beter kan hij op zijn lip bijten, Hamilton feliciteren en dan achter gesloten deuren bitchen als hij dat nodig vindt.

Of je blijft verliefd op je banden en moet je niet zeuren. Of je gaat racen en valt Hamilton aan. Jij verneukt je banden maar dwingt Hamilton ook harder te rijden en te racen en zijn banden te verneuken.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 12 april 2015 - 22:15:48
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 20:40:48
Vooral beginnen te racen. Er zal ongetwijfeld wat in zijn verhaal zitten maar als hij wil winnen zal hij moeten inhalen. Misschien verneuk je je banden een keer, maar misschien versla je Hamilton ook gewoon eens.

Dit gemekker moet hij in ieder geval intern houden. Ook voor hemzelf. Hij manoeuvreert zichzelf in een hele moeilijke positie. Hij is gewoon niet goed genoeg op dit moment en klaagt vervolgens over de man die hem steevast verslaat.

Hamilton kopt de voorzet eenvoudig in op de persco en Rosberg komt over als een klagend lulletje lampenpit. Beter kan hij op zijn lip bijten, Hamilton feliciteren en dan achter gesloten deuren bitchen als hij dat nodig vindt.

Of je blijft verliefd op je banden en moet je niet zeuren. Of je gaat racen en valt Hamilton aan. Jij verneukt je banden maar dwingt Hamilton ook harder te rijden en te racen en zijn banden te verneuken.
ja, maar in vuile lucht verneuk je ze veel sneller. Bovendien kan danVettel ook de lachende 3e zijn. Dat was ie nu ook, maar op een andere manier ;)

0634


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 22:37:07
Dus maar nooit aanvallen?
nou, Rosberg zelf zegt dat ie het in de eerste stint heeft geprobeerd en dat daardoor zn banden er aan gingen. Als je weet dat het zinloos is, dan is het soms verstandiger om het niet te doen.

0634


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 22:57:54
Soms? Hij valt nooit aan.
je kent de 2 seconden regel wel toch? als je daar binnen gaat rijden heb je iig de intentie om aan te vallen. Dat wil niet zeggen dat het ook lukt. In de eerste stint lukte dat niet en verknalde hij zn banden, dus bleef hij in de 2e stint op afstand. Rosberg is gewoon zeer matig in duels en blijkbaar weet hij dat zelf ook. Als hij net zo snel is als Hamilton, gaat ie er nooit voorkomen. Het is saai, maar voor zn team haalt ie op deze manier iig wel altijd maximaal resultaat. Het is niet wat wij willen zien/horen, maar dit is gewoon Rosberg ten voeten uit. Eerlijk gezegd zie ik dat toch liever dan die rare capriolen die hij vorig jaar af en toe uithaalde.

FolkertE

Ik niet, ik zie hem liever rare race capriolen uitgalen en Hamilton furieus maken. Ik zal dan wel even zeuren en onredelijk zijn op Rosberg, maar dat brengt iig iets van sensatie.

Jehoentelaar

Waar wordt die tweesecondenregel op gebaseerd? Vuile lucht?

0634

Citaat van: Tuesday op 12 april 2015 - 23:24:04
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 22:57:54
Soms? Hij valt nooit aan.
je kent de 2 seconden regel wel toch? als je daar binnen gaat rijden heb je iig de intentie om aan te vallen. Dat wil niet zeggen dat het ook lukt. In de eerste stint lukte dat niet en verknalde hij zn banden, dus bleef hij in de 2e stint op afstand. Rosberg is gewoon zeer matig in duels en blijkbaar weet hij dat zelf ook. Als hij net zo snel is als Hamilton, gaat ie er nooit voorkomen. Het is saai, maar voor zn team haalt ie op deze manier iig wel altijd maximaal resultaat. Het is niet wat wij willen zien/horen, maar dit is gewoon Rosberg ten voeten uit. Eerlijk gezegd zie ik dat toch liever dan die rare capriolen die hij vorig jaar af en toe uithaalde.

Mwah, als hij serieus meent dat hij kampioen wil/kan worden - en dat meent hij getuige zijn uitspraken in de winter - is wat hij nu doet simpelweg niet genoeg. Het klopt dat hij niet goed is in de duels, maar hij ziet zichzelf wél als titelkandidaat. Dan zal je dus uit een ander vaatje moeten tappen.

In de winter zei hij dat hij veel had geanalyseerd waarom het vorig jaar mis ging en dat hij wist waar het aan lag en het ging verbeteren. Nou, ik zie nog weinig veranderingen. Natuurlijk kan hij rijden zoals jij zegt, en dat is misschien ook beter voor het team, maar dan moet hij wel besefffen dat hij de tweede rijder is en nooit kampioen zal worden zolang hij naast een toprijder rijdt. En dat besef heeft hij helemaal niet.

Zeeuw


Pancake Shield

Weet je Rosberg is net dat verwende kind. Hij is eigenlijk jarenlang gewend geweest gelijk (of sterker) dan zijn teamgenoot te zijn. En alleen dit jaar is er voor het eerst een duidelijk verschil te merken. En daar hij gewoon niet tegen. Gaat een beetje op de grond lopen rollen en schreeuwen. Nogmaals ik gaan er vanuit dat Rosberg door de teamleiding al op de vingers getikt is voor deze uitspraken. Want zelfs al vind je dat, dan ga je dat eerst intern oplossen en niet gelijk alle vuile was buiten hangen. En misschien is het verliezen van de titel vorig jaar toch wel een grote mentale klap geweest dan Rosberg wil toegeven.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai


Perton

Het punt met Webber is dat ie zich ondanks alles toch wel in zijn rol als tweede rijder schikte. Er was af en toe eens een opmerkinkje ("Not bad for a number two"), maar op de baan was er - behalve toen in Maleisië wellicht - wel een zeker respect voor Vettel. Als je naar Rosberg kijkt, betwijfel ik of hij datzelfde ook heeft. Rosberg moet echt snel beginnen om Hamilton te verslaan, want als hem dat niet lukt en hij haalt dit jaar trucjes uit, dan is het makkelijk te raden of Mercedes een wereldkampioen / titelkandidaat de laan uitstuurt of een tweede rijder.

Ik ben het eigenlijk ook een beetje eens met de vier eerste zinnen van Pancake. Die mening heb ik overigens al langer, maar heb ik niet altijd laten doorschemeren omdat er anders toch weer wordt gereageerd met "Maar jij bent een Hamilton-fan" en ik in dergelijke discussies weinig zin had / heb. Maar er is dit jaar elk weekend PR-technisch wel iets met Rosberg. Hij is ontzettend bezig met Hamilton, terwijl die juist lekker in de zone zit en met zichzelf bezig is. Dat merkte je ook wel aan de reactie van Hamilton in die persconferentie van gisteren.

Then again is het wel klasse hoe Rosberg met zijn video-boodschappen reageert. Aan de andere kant... hij zoekt de media (of in ieder geval de openbaarheid) wel heel erg op de laatste tijd, misschien kan die het ook wel beter laten rusten een keertje.

Ik kijk in ieder geval uit naar Bahrein. Dat was vorig jaar toch het weekend waar er echt een strijd ontstond tussen de twee, misschien is die ommekeer er dit jaar ook wel.

FolkertE

Misschien dat er bij het huwelijk toch iets niet helemaal goed zit?
Maar vorig jaar zat Rosberg nog redelijk vaak met een lach op zijn gezicht en vol zelf vertrouwen in persco's. Maar nu lijkt alles verdwenen te zijn. Al had ik vorig jaar al verwacht dat Rosberg niet veel weerstand zou bieden tegen Hamilton. Vorig jaar had hij nog een kans op de titel, maar die was in mijn ogen alleen ontstaan door alle pech die Hamilton heeft gehad. Ik denk dat Rosberg dit jaar niet eens een race wint en dat alle races die Hamilton niet, worden gewonnen door Vettel of Kimi.