Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Pancake Shield op 12 april 2015 - 16:41:35
Nja, Bahrein was vorig jaar een van de weinige races waarin Rosberg sterker was dan Hamilton denk ik. Dus we zullen het zien. Ik ben durf niet te zeggen dat Hamilton bewust langzamer is gaan rijden om Rosberg te hinderen. Dan zou Rosberg gewoon toch Hamilton moeten aanvallen. Of zou Mercedes daar een afspraak met de twee hebben over gemaakt?


Sterker? Ik waag het te betwijfelen...het verhaal is dat Nico in Bahrein tegen de orders van de pitsmuur in, met zijn afstelling ging pielen. Lewis deed dat niet en werd daardoor verrast. In Spanje deed Hamilton hetzelfde en prompt begon Rosberg te klagen...

lieven

Als hij vond dat hij sneller was moest hij gewoon aanvallen.
Lewis zou op dat moment reageren en ook sneller rijden.

Als je Nico zijn denken volgt zou sebiet Vettel kunnen zeuren dat Nico hem opzettelijk ophield..

Perton

#17
Citaat van: Tuesday op 12 april 2015 - 16:25:27
tja, Rosberg heeft natuurlijk wel gewoon een punt. Slim gedaan van Hamilton. Op het moment dat Rosberg stopt gaat Hamilton gewoon ruim een seconde harder rijden. Wel bijzonder dat Rosberg weigert aan te vallen. Dat zegt wel alles over zijn instelling, maar ook over de huidige F1 zoals Olav Mol al aanhaalde.
Ik denk vooral zijn instelling. Verstappen haalt toch ook wat coureurs in?

-edit- Plus Hamilton Rosberg een paar keer in de eindfase van vorig jaar. Zoveel is de sport sindsdien nou ook niet veranderd.

Van Wijk

Rosberg heeft twee opties : Gewoon bij Mercedes blijven ( beste auto ) en zijn mijn meerdere erkennen in Hamilton, waar mogelijk deze toch deze proberen aan te vallen, stoppen met janken als het niet lukt.
In gesprek gaan met ander team waar hij eerste rijder mag worden. ( 2016 ), maar dan ook niet janken als zijn team maat sneller ( slimmer ) blijkt te zijn.
Conclusie: stoppen met janken en slimmer zijn.

Tuesday

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 19:51:00
Citaat van: Tuesday op 12 april 2015 - 16:25:27
tja, Rosberg heeft natuurlijk wel gewoon een punt. Slim gedaan van Hamilton. Op het moment dat Rosberg stopt gaat Hamilton gewoon ruim een seconde harder rijden. Wel bijzonder dat Rosberg weigert aan te vallen. Dat zegt wel alles over zijn instelling, maar ook over de huidige F1 zoals Olav Mol al aanhaalde.
Ik denk vooral zijn instelling. Verstappen haalt toch ook wat coureurs in?

-edit- Plus Hamilton Rosberg een paar keer in de eindfase van vorig jaar. Zoveel is de sport sindsdien nou ook niet veranderd.
mwah, ik heb inmiddels zn verklaring gehoord en op zich valt daar wel wat voor te zeggen.
https://twitter.com/nico_rosberg/status/587284232625491969


Perton

Natuurlijk valt er wel wat voor te zeggen. Zonder die video had ik ook wel gedacht dat dit de reden zou zijn, maar het punt blijft dat het Hamilton vorig jaar wél een paar keer is gelukt, en de keer dat Rosberg het probeerde (Sochi) hij zelf meteen de fout in ging. Rosberg moet gewoon beter gaan racen.

0634

Vooral beginnen te racen. Er zal ongetwijfeld wat in zijn verhaal zitten maar als hij wil winnen zal hij moeten inhalen. Misschien verneuk je je banden een keer, maar misschien versla je Hamilton ook gewoon eens.

Dit gemekker moet hij in ieder geval intern houden. Ook voor hemzelf. Hij manoeuvreert zichzelf in een hele moeilijke positie. Hij is gewoon niet goed genoeg op dit moment en klaagt vervolgens over de man die hem steevast verslaat.

Hamilton kopt de voorzet eenvoudig in op de persco en Rosberg komt over als een klagend lulletje lampenpit. Beter kan hij op zijn lip bijten, Hamilton feliciteren en dan achter gesloten deuren bitchen als hij dat nodig vindt. 

Sabai

Citaat van: Tuesday op 12 april 2015 - 20:29:26
Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 19:51:00
Citaat van: Tuesday op 12 april 2015 - 16:25:27
tja, Rosberg heeft natuurlijk wel gewoon een punt. Slim gedaan van Hamilton. Op het moment dat Rosberg stopt gaat Hamilton gewoon ruim een seconde harder rijden. Wel bijzonder dat Rosberg weigert aan te vallen. Dat zegt wel alles over zijn instelling, maar ook over de huidige F1 zoals Olav Mol al aanhaalde.
Ik denk vooral zijn instelling. Verstappen haalt toch ook wat coureurs in?

-edit- Plus Hamilton Rosberg een paar keer in de eindfase van vorig jaar. Zoveel is de sport sindsdien nou ook niet veranderd.
mwah, ik heb inmiddels zn verklaring gehoord en op zich valt daar wel wat voor te zeggen.
https://twitter.com/nico_rosberg/status/587284232625491969

Heb het filmpje bekeken en het zit hem wel hoog. Maar eerlijk gezegd hoeft Hamilton toch geen rekening met Rosberg te houden. Moet Hamilton dan zijn banden aan gort rijden omdat Rosberg dan een goede race heeft? Rosberg kreeg zelfs nog de betere pitstop strategie mee.Wat normaal niet gebeurd.

0634

Nee natuurlijk hoeft Hamilton daar geen rekening mee te houden. Het team wel, die kan hooguit aan Lewis vragen iets harder te rijden of wat dan ook, maar Hamilton hoeft natuurlijk niet uit zichzelf aan zijn teamgenoot te denken, die weet ook niet hoeveel druk Vettel op Rosberg zet.

Van Wijk

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 20:40:48
Vooral beginnen te racen. Er zal ongetwijfeld wat in zijn verhaal zitten maar als hij wil winnen zal hij moeten inhalen. Misschien verneuk je je banden een keer, maar misschien versla je Hamilton ook gewoon eens.

Dit gemekker moet hij in ieder geval intern houden. Ook voor hemzelf. Hij manoeuvreert zichzelf in een hele moeilijke positie. Hij is gewoon niet goed genoeg op dit moment en klaagt vervolgens over de man die hem steevast verslaat.

Hamilton kopt de voorzet eenvoudig in op de persco en Rosberg komt over als een klagend lulletje lampenpit. Beter kan hij op zijn lip bijten, Hamilton feliciteren en dan achter gesloten deuren bitchen als hij dat nodig vindt.

Beter had ik het niet kunnen verwoorden, helemaal mee eens. Ook ( toekomstige ) teammanagers/ sponsors de denken hier zo over.

Perton

Kwam deze op Autosport-forum tegen:


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 20:49:54
Nee natuurlijk hoeft Hamilton daar geen rekening mee te houden. Het team wel, die kan hooguit aan Lewis vragen iets harder te rijden of wat dan ook, maar Hamilton hoeft natuurlijk niet uit zichzelf aan zijn teamgenoot te denken, die weet ook niet hoeveel druk Vettel op Rosberg zet.
maar zo is het toch ook gegaan? Rosberg beklaagd zich op de radio bij het team en die vroegen daarna aan hem om wat te versnellen.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 12 april 2015 - 20:43:59
Citaat van: Tuesday op 12 april 2015 - 20:29:26
Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 19:51:00
Citaat van: Tuesday op 12 april 2015 - 16:25:27
tja, Rosberg heeft natuurlijk wel gewoon een punt. Slim gedaan van Hamilton. Op het moment dat Rosberg stopt gaat Hamilton gewoon ruim een seconde harder rijden. Wel bijzonder dat Rosberg weigert aan te vallen. Dat zegt wel alles over zijn instelling, maar ook over de huidige F1 zoals Olav Mol al aanhaalde.
Ik denk vooral zijn instelling. Verstappen haalt toch ook wat coureurs in?

-edit- Plus Hamilton Rosberg een paar keer in de eindfase van vorig jaar. Zoveel is de sport sindsdien nou ook niet veranderd.
mwah, ik heb inmiddels zn verklaring gehoord en op zich valt daar wel wat voor te zeggen.
https://twitter.com/nico_rosberg/status/587284232625491969

Heb het filmpje bekeken en het zit hem wel hoog. Maar eerlijk gezegd hoeft Hamilton toch geen rekening met Rosberg te houden. Moet Hamilton dan zijn banden aan gort rijden omdat Rosberg dan een goede race heeft? Rosberg kreeg zelfs nog de betere pitstop strategie mee.Wat normaal niet gebeurd.
betere strategie? dat idee had ik nou niet echt. Dat filmpje op twitter was gewoon een antwoord op een vraag van een F1 fan, hij had schijnbaar een vragenuurtje oid.

0634

Citaat van: Tuesday op 12 april 2015 - 21:42:51
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 20:49:54
Nee natuurlijk hoeft Hamilton daar geen rekening mee te houden. Het team wel, die kan hooguit aan Lewis vragen iets harder te rijden of wat dan ook, maar Hamilton hoeft natuurlijk niet uit zichzelf aan zijn teamgenoot te denken, die weet ook niet hoeveel druk Vettel op Rosberg zet.
maar zo is het toch ook gegaan? Rosberg beklaagd zich op de radio bij het team en die vroegen daarna aan hem om wat te versnellen.

Geen idee. Niet gehoord om eerlijk te zijn. Het eerste wel, maar het tweede niet. Mocht Merc keihard gesteld hebben dat Lewis moest versnellen dan zou ik persoonlijk niet ok vinden wanneer Lewis dat niet zou doen. Sterker, als team zou ik hem dan hard aanpakken, want dat kan punten kosten. Maar nogmaals, ik heb persoonlijk niet gehoord dat ze dat tegen Lewis zeiden en ik weet ook niet of hij - als ze dat gezegd hebben - wel of niet versneld heeft.

Perton

Ze zeiden wel dat als ie niet sneller zou rijden, Rosberg eerst naar binnen zou worden gehaald. Volgens mij ging ie daarna ook gewoon harder rijden. Hij heeft zich naar mijn weten de gehele race aan de opdrachten van het team gehouden.