Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Ik wilde eigenlijk het oude topic opgraven, maar kreeg daar het advies om dan maar beter een nieuw topic aan te maken.

Nou ja, we zijn toch al zeker drie races in het nieuwe jaar en het gestegel begint al weer. Met name van uit Rosberg die (zoals we hebben kunnen lezen/zien in het race topic) niet zo heel gelukkig was met dat Hamilton langzaam reed. Beschuldigde hem zelfs ervan om dat bewust te doen.

Voor degene die het gemist hebben: (Met dank aan Perton, die het plaatste)

Lijkt mij vooral dat Rosberg op dit moment enorm gefrustreerd is over het feit dat hij Hamilton eigenlijk niet kan bijbenen. Hamilton zegt het juist: "Als hij vond dat ik te langzaam was, had hij er langs moeten gaan." Ik ben vooral benieuwd of dit nog een intern gevolg zal krijgen. Maar gezien dat Rosberg zaterdag al gefrustreerd uithaalde naar de teamleiding, begin ik een vermoeden te krijgen dat Rosberg nog wel eens de gevolgen gaat voelen.

Edit Gloudiesaurus: haal de s uit https:// (uit de link) bij een youtube filmpje, dan verschijnt het filmpje meteen hier. Ik heb je nu even geholpen  ;)
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Rosberg moet gewoon accepteren dat hij de mindere van de twee is en niet de schuld bij Hamilton leggen. Zorgen dat hij af en toe een race wint en dat Merc de constructeurstitel ophaalt. Dat is wat Nico moet doen.

Perton

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 13:23:32
Rosberg moet gewoon accepteren dat hij de mindere van de twee is en niet de schuld bij Hamilton leggen. Zorgen dat hij af en toe een race wint en dat Merc de constructeurstitel ophaalt. Dat is wat Nico moet doen.
Dit.

Sabai

Denk dat Rosberg dit jaar alleen een race wint wanneer een ander pech krijgt.
Misschien ligt het aan mij maar Hamilton komt zo zeker over en is imo helemaal in zijn element dat Rosberg geen kans heeft dit jaar. Zoals Hamilton vandaag na de race was heb ik hem nog nooit gezien vrolijk en uitgelaten van blijdschap.

0634

Naja hij heeft door de jaren heen soms weekenden gehad waarin hij ijzersterk was. Niet vaak genoeg, maar hij heeft ze soms wel. In zo'n weekend kan hij Lewis best een keer verslaan. Maar dan heb je het over 1,2 keer per jaar. Maximaal.

In Q moet hij natuurlijk beter voor de dag komen dan tot nu toe. Dat kan hij wel net zo goed als Lewis.

Pancake Shield

Rosberg heeft vorig jaar natuurlijk wel een aantal weekenden heel sterk gereden. Maar ja, hoeveel daarvan had Hamilton pech waardoor die niet aan mee kon strijden om de overwinning? Rosberg moet gaan inzien dat hij inderdaad maar 'tweede' coureur is. En zoals Sabai zegt, ik zie Rosberg alleen echt de overwinning pakken als iemand pech heeft.

Maar tot wanneer liep het contract van Rosberg? Want ik heb het idee dat de teamleiding hem anders aan het einde jaar op straat gooit als er zich een betere mogelijkheid voordoet. En zeker als hij zo blijft afgeven op het team en Hamilton.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Vorig jaar tekende hij een meerjarig contract. Hoeveel jaar is nooit bekend gemaakt geloof ik.

Sabai

CitaatRosberg liet tijdens de persconferentie dan ook verstaan dat hij onnodig gehinderd werd en onder druk werd gezet, maar racewinnaar Lewis Hamilton had zijn antwoord klaar: "Ik deed het helemaal niet opzettelijk," aldus de Brit.

"Ik hield hem niet op om hem dichter bij Sebastian Vettel te brengen want uiteindelijk hebben we als team nood aan een overwinning met een 1-2, dat is onze prioriteit. Indien hij dichter bij mij wou komen en mij wilde inhalen dan moest hij dat doen. Ik weet niet goed wat zijn probleem is," trachtte Hamilton zich te verdedigen.

Nico Rosberg liet duidelijk uitschijnen dat hij gefrustreerd was door onnodige spelletjes die Hamilton speelt.

"Het is interessant om het van jou te horen Lewis, dat je enkel aan jezelf aan het denken was met jouw snelheid vooraan en dat je mijn race aan het compromitteren was. Dat je trager aan het rijden was dan noodzakelijk tijdens het begin van je stints betekende voor mij dat Sebastian erg dicht kwam en dat zorgde ervoor dat Sebastian kon proberen om zijn pitstop eerder te doen in de hoop mij te kunnen voorbij gaan. eerst en vooral was het dus onnodig 'close' tussen mij en Sebastian, waarna het mij enorm veel tijd tijdens de race kostte want ik moest reageren op wat hij deed. Daardoor moest ik vroeger de pits in en waren mijn banden tegen het einde van de race volledig versleten, mijn stint was immers veel langer dan gepland. Ik ben dan ook erg ontvreden vandaag. Verder heb ik niets veel te zeggen," antwoordde Nico Rosberg op de vraag van de interviewer over hoe hij er over dacht.

Toen werd Hamilton gevraagd om te reageren en die repliceerde als volgt: "Ik wil niet echt antwoorden! Het is mijn taak niet om ... het is mijn taak niet om voor Nico zijn race te zorgen. Het is mijn taak om de de wagen veilig en zo snel mogelijk aan de finish te brengen en dat is ook wat ik gedaan heb. Ik heb niets opzettelijk gedaan om andere wagens op te houden. Ik focuste me enkel op mezelf. Indien Nico voorbij wou gaan dan had hij het moeten proberen maar dat deed hij niet."

Of hoe de bazen bij Mercedes de komende dagen alles uit de kas zullen mogen halen om een nieuwe 'koude oorlog' tussen Hamilton en Rosberg bij Mercedes te vermijden. Er zal minstens een goed gesprek noodzakelijk zijn, waarschijnlijk zelfs meer ...


Lees net dit stuk uit de persconferentie van vandaag. Tjonge jonge die Rosberg. Vind het antwoordt van Hamilton dan ook wel weer grappig en hij heeft nog  gelijk ook .

Kootje

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 14:24:35
Vorig jaar tekende hij een meerjarig contract. Hoeveel jaar is nooit bekend gemaakt geloof ik.

2017

0634

Okee. Naja, dan maar gewoon afkopen. Ik weet nog wel een potentiele wereldkampioen als vervanger  ;D

gloudiesaurus

#10
Max Verstappen  ;D

Maar zonder gekheid. Hamilton lijkt dit jaar veel sterker te zijn dan Rosberg. Rosberg is gewoon nr2.
Vorig jaar kende Hamilton veel pech waardoor het gevecht heel lang open bleef.

Nico is nu gewoon nr2.
Aan de gezichten van beide in het filmpje kun je wel zien dat het tussen die twee toch niet helemaal lekker zit...

Ik hoop stiekem op een gevecht in Bahrein. Daar kwam Rosberg vorig jaar ook goed voor de dag.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

tja, Rosberg heeft natuurlijk wel gewoon een punt. Slim gedaan van Hamilton. Op het moment dat Rosberg stopt gaat Hamilton gewoon ruim een seconde harder rijden. Wel bijzonder dat Rosberg weigert aan te vallen. Dat zegt wel alles over zijn instelling, maar ook over de huidige F1 zoals Olav Mol al aanhaalde.

Pancake Shield

Nja, Bahrein was vorig jaar een van de weinige races waarin Rosberg sterker was dan Hamilton denk ik. Dus we zullen het zien. Ik ben durf niet te zeggen dat Hamilton bewust langzamer is gaan rijden om Rosberg te hinderen. Dan zou Rosberg gewoon toch Hamilton moeten aanvallen. Of zou Mercedes daar een afspraak met de twee hebben over gemaakt?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Nee ... hij viel niet aan omdat anders z'n bandjes eraan gingen  ;D

Pancake Shield

Als Rosberg echt zo bang is voor zijn bandjes, moet hij met zijn vuist op tafel slaan tijdens de teambespreking of tijdens de race. Er zijn vaker coureurs geweest die buiten het plan van het team ineens banden wisselen of iets dergelijks. Maar Rosberg wil te perfect zijn en naar zijn team luisteren....terwijl hij ze afkraakt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock