F1 VS CART

Gestart door Geert, 24 augustus 2002 - 12:58:10

« vorige - volgende »

Welke raceklasse BEKIJK jij het liefst?

Formule1
20 (83.3%)
CART
4 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 24 augustus 2002 - 12:58:10

Olav18

Citaat van: Anonymous
Citaat van: Olav18Absoluut 100% Formule 1. Vooral oval races vind ik het meeste belachelijke gebeuren wat er is.

Dan heb jij geen verstand van racen, oval racen is namelijk zeer moeilijk en zeer spannend. Vooral de IRL serie is subliem om te volgen. Ik heb alle CART, F1 en IRL races dit jaar live gezien en ik vind F1 het beste omdat je er het hier het beste op tv kan zien. De IRL 2des best omdat dat iedere keer een superclose race is tot de finish. op de 3de plaats pas CART omdat het dit jaar echt saai is. Bijna geen inhaalmaneuvres, dus wie vind dat er in de CART meer ingehaald word heeft dit jaar duidelijk nog geen CART race bekeken.

Hoe weet jij nou of ik verstand heb van racen. Heb ik gezegd dat het makkelijk is? Nee. En dat het spannend is komt zeer vaak door de pace-car die om de haverklap ingezet wordt. Hetgeen ik competitievervalsing vind.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Schumi nr1

Citaat van: F2002
Citaat van: ericIk heb gekozen voor de F1, simpelweg omdat de CART niet te zien is op TV hier.

Same  :cry:

Hier is't ook van da :)

Mikacouli

Geef mij maar Formule 1!!! 8)  :P  :wink:

Anonymous

F1 is blijkbaar veeeeel sneller dan CART:
pole f1: 1:12,836
pole CART: 1:18.959
ofte meer dan 6 seconden! zelfs yoong reed snelller dan de 1.18...

Ce

Zet Yoong in de CART series en hij zal er ook geen potten breken, alhoewel de afgang niet zo groot zal zijn als in de F1, kijk maar naar de rijders die in de Formule 1 volledig afgeschreven werden en toch mooi presteerden over de plas. oa Zanardi en zelfs Takagi begint beter en beter te worden

Ik kijk wel altijd als de CART op Eurosport is, is wel spannend, en het feit dat het niet zo interessant lijkt is omdat je de rijders niet zo goed kent, de ontwikkelingen niet zo makkelijk te volgen zijn en de teams niet zo bekend in de oren klinken (ik denk niet dat de gemiddelde F1 kijker meer teams kan opsommen dan Target Chip Ganassi en het Green Team en Players)
Supporting K.S.T.V.V. since 1982

cookie

Citaat van: AnonymousF1 is blijkbaar veeeeel sneller dan CART:
pole f1: 1:12,836
pole CART: 1:18.959
ofte meer dan 6 seconden! zelfs yoong reed snelller dan de 1.18...

En weetge waar dat aan ligt ? Banden. In 2000 reed de F1 op canada ook in de 1 minuut 18 seconden, maar door de bandenoorlog is de ontwikkeling daarvan zo vooruit gegaan dat ze nu 6 sec sneller zijn. In de CART heeft iedereen dezelfde banden en daarom moet je vergelijken met de tijden van het jaar 2000. Vergeet niet dat de CART wagens veel zwaarder zijn, langere remafstanden hebben en véél minder elektronische snufjes. Daarom vind ik het toch zeer knap hoe snel de CART wagens reden dit weekend. Ik heb de race live bekeken en de topspeeds via de onboard beelden leken hoger dan die van de F1. Ook die laatste chicane namen ze veel sneller dan de F1.

GeertG

Spijtig genoeg is er ook bij ons al een aantal jaar geen eurosport meer te ontvangen... :(
Dus F1 is het enige dat te volgen is.... :(
You're just jealous because the voices[/i] are talking to me[/i].....

cookie

Eurosport is toch maar slecht de laatste tijd. Geen CART of IRL live. Soms een F3000 race en heel soms een FIA GT race live. Ge mist niet veel als ge geen Eurosport hebt.