Main Menu

TCR

Gestart door gloudiesaurus, 02 februari 2015 - 21:43:48

« vorige - volgende »

Miguel

Megasiked voor TCR Benelux volgend jaar! Helaas kan ik alleen bij de eerste en laatste race zijn omdat iemand het een goed idee vond om de rest van de races te laten clashen met VLN dat óók een TC3-klasse heeft...
Peace out yo.

Jehoentelaar

Daar is weer goed over nagedacht dus.

Miguel

Nah ja, misschien kon het ook niet anders, maar zonde is het wel. Lijkt mij juist voor die Nederlandse teams een mooi uitstapje en vice versa.
Peace out yo.

Jehoentelaar

Ik hoop wel dat het in de Benelux niet ook zo'n SEAT-feestje wordt. Met een goede afwisseling qua auto's ga ik wel een keer kijken in Zandvoort.

Sphinx

De Seat Leon is nou eenmaal de makkelijkst verkrijgbare auto in de klasse tot op heden:

- Jas Motorsport kreeg maar net op tijd twee Honda's klaar voor Gleason en Morbidelli
- Opel had een jaar nodig om hun TCR auto af te krijgen en in de tussentijd had Campos twee OPC opels gekocht op privebasis, maar die krengen liepen voor geen meter
- Ford probeerde wel één auto af te krijgen, maar een poging de Super 2000 Fords om te bouwen naar TCR-specs mislukte, zodat ze pas in de laatste races verschenen
- Subaru verscheen pas in de laatste twee weekends
- Alfa Romeo had er bij willen zijn in Macau, maar ze kregen de auto niet af.

Allemaal productieproblemen dus, behalve voor de VAG merken. De Seats reden al een tijd rond in hun eigen Eurocup, hoefden zelfs nauwelijks aangepast te worden. De Audi TT was onderhuids ook een Seat en een tussenoplossing voor als de VW Golf TCR klaar zou zijn. Dus ik vrees dat men gewoon de makkelijkste route neemt en toch naar Seat grijpt
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!