DTM 2015

Gestart door janke, 30 januari 2015 - 22:04:11

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Sphinx op 26 augustus 2015 - 23:23:43
In het vuur van het spel? Mooi niet, gewoon snookeren met auto's: er een mercedes-bal afschieten om de andere bal ook in de pocket (of in dit geval de grindbak) te krijgen. Ik vind het ook niet té zwaar gestraft. zelfs terecht dat ze zo'n douw krijgen. Voorbeeld stellen heet dat.

Update: Audi gaat toch niet in beroep tegen de straf. Volgens sommige andere sites (touringcartimes, autosport) hoeven ze alleen de punten van race2 in te leveren.
Ik schoot eerlijk gezegd in de lach toen ik het zag, vond het wel een gave actie, perfect uitgevoerd, het leek Bob Fosse wel :D  Maar als gezegd, het kán natuurlijk niet, straf is terecht, maar dit is drieweg gestraft: Punten weg, Dr. Ullrich weg en een boete. Dat is net als met een slok op achter het stuur stappen en gepakt worden. Drinken en autorijden gaan niet samen en dan mag je van mij zwaar straffen. Maar rijbewijs een paar maanden innemen én een boete én een drankslot op je auto, dat hoort niet. Men hoort niet meerdere keren gestraft te worden voor eenzelfde overtreding.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Een drankslot krijg je dan ook doorgaans niet wanneer je voor het eerst in je leven wordt gepakt met 0,06 promille. Dan moet je toch regelmatig met drank op achter het stuur zitten en/of ook met meer dan een klein beetje te veel. Dan ben je gewoon een hardleerse lul waar de aanpak van 'een keer straffen' niet bij helpt. Als je niet wilt leren, dan maar andere maatregelen.

En hoe wil je bij Audi niet driedubbel straffen? Sowieso waren er al twee uitvoerders: Ullricht en Scheider, dus sowieso moeten er al twee straffen worden uitgedeeld. Ik ken de regels niet, en ik weet ook niet hoe de straffen precies zijn uitgelegd, maar die boete kan net zo goed voor het in diskrediet brengen van de sport zijn geweest. Dan zijn het dus al twee vergrijpen. Maar goed, daarvan moet ik inderdaad bekennen dat ik niet weet of de boete daar iets mee te maken heeft.

Je kan misschien zeggen dat er te zwaar gestraft is, daarover kan je best van mening verschillen, maar de vergelijking met het alcoholslot raakt kant noch wal. Het gaat daar immers om één persoon die één actie uitvoert. Nu gaat het om meerdere partijen die meerdere regels overtreden.

Pancake Shield

Eigenlijk komen ze toch wel goed weg zou ik zeggen. Zeker als je meerekent van het 'sport in diskrediet' brengen. Ik kan mij nog een zekere meneer Briatore herinneren, die niet meer welkom is in de F1 na een soortgelijke stunt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Teams, fabrikanten en coureurs die menen in dit soort acties nodig te hebben om hun eigen prestaties / posities te verbeteren kun je niet hard genoeg straffen. Als Audi niet een derde van het veld zou vullen had ik ze naast de huidige straffen nog een race uitgesloten.

Robbert65

Citaat van: Perton op 27 augustus 2015 - 14:09:26
Een drankslot krijg je dan ook doorgaans niet wanneer je voor het eerst in je leven wordt gepakt met 0,06 promille. Dan moet je toch regelmatig met drank op achter het stuur zitten en/of ook met meer dan een klein beetje te veel. Dan ben je gewoon een hardleerse lul waar de aanpak van 'een keer straffen' niet bij helpt. Als je niet wilt leren, dan maar andere maatregelen.

En hoe wil je bij Audi niet driedubbel straffen? Sowieso waren er al twee uitvoerders: Ullricht en Scheider, dus sowieso moeten er al twee straffen worden uitgedeeld. Ik ken de regels niet, en ik weet ook niet hoe de straffen precies zijn uitgelegd, maar die boete kan net zo goed voor het in diskrediet brengen van de sport zijn geweest. Dan zijn het dus al twee vergrijpen. Maar goed, daarvan moet ik inderdaad bekennen dat ik niet weet of de boete daar iets mee te maken heeft.

Je kan misschien zeggen dat er te zwaar gestraft is, daarover kan je best van mening verschillen, maar de vergelijking met het alcoholslot raakt kant noch wal. Het gaat daar immers om één persoon die één actie uitvoert. Nu gaat het om meerdere partijen die meerdere regels overtreden.

Dat je voor een vergrijp niet meermaals gestraft wordt is een zodanig zwaar juridisch principe, dat het alcoholslot is afgeschaft. Ook in tuchtrecht, in de sport, zou dit principe gehanteerd moeten worden. Er is maar één Audi team, er is maar één vergrijp, dus zou er maar één straf gegeven moeten worden.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 15:38:23
Teams, fabrikanten en coureurs die menen in dit soort acties nodig te hebben om hun eigen prestaties / posities te verbeteren kun je niet hard genoeg straffen. Als Audi niet een derde van het veld zou vullen had ik ze naast de huidige straffen nog een race uitgesloten.
Je hebt wel gelijk, maar ik vond 't ook gewoon een perfect uitgevoerde, gave, filmische actie :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

janke

Ullrich komt hier goed weg.. Ze hadden hem moeten verbannen. Hij moet zich schamen. Een groot teamleider met immense successen heeft dit niet nodig. Even afwachten hoe Audi hier op reageert. Wat Scheider betreft net zo een lo... Gelijk zijn licensie afnemen. Dit gaat (voor mij) nergens over. Zo een lage straf. Ongelukken veroorzaken en dat bewust. Zijn nog niet zolang geleden twee coureurs overleden door domme pech.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Citaat van: Robbert65 op 27 augustus 2015 - 22:27:21
Citaat van: Jehoentelaar op 27 augustus 2015 - 15:38:23
Teams, fabrikanten en coureurs die menen in dit soort acties nodig te hebben om hun eigen prestaties / posities te verbeteren kun je niet hard genoeg straffen. Als Audi niet een derde van het veld zou vullen had ik ze naast de huidige straffen nog een race uitgesloten.
Je hebt wel gelijk, maar ik vond 't ook gewoon een perfect uitgevoerde, gave, filmische actie :D

Dat wel. Beetje niveau Driven.

Perton

Citaat van: Robbert65 op 27 augustus 2015 - 22:25:56
Citaat van: Perton op 27 augustus 2015 - 14:09:26
Een drankslot krijg je dan ook doorgaans niet wanneer je voor het eerst in je leven wordt gepakt met 0,06 promille. Dan moet je toch regelmatig met drank op achter het stuur zitten en/of ook met meer dan een klein beetje te veel. Dan ben je gewoon een hardleerse lul waar de aanpak van 'een keer straffen' niet bij helpt. Als je niet wilt leren, dan maar andere maatregelen.

En hoe wil je bij Audi niet driedubbel straffen? Sowieso waren er al twee uitvoerders: Ullricht en Scheider, dus sowieso moeten er al twee straffen worden uitgedeeld. Ik ken de regels niet, en ik weet ook niet hoe de straffen precies zijn uitgelegd, maar die boete kan net zo goed voor het in diskrediet brengen van de sport zijn geweest. Dan zijn het dus al twee vergrijpen. Maar goed, daarvan moet ik inderdaad bekennen dat ik niet weet of de boete daar iets mee te maken heeft.

Je kan misschien zeggen dat er te zwaar gestraft is, daarover kan je best van mening verschillen, maar de vergelijking met het alcoholslot raakt kant noch wal. Het gaat daar immers om één persoon die één actie uitvoert. Nu gaat het om meerdere partijen die meerdere regels overtreden.

Dat je voor een vergrijp niet meermaals gestraft wordt is een zodanig zwaar juridisch principe, dat het alcoholslot is afgeschaft. Ook in tuchtrecht, in de sport, zou dit principe gehanteerd moeten worden. Er is maar één Audi team, er is maar één vergrijp, dus zou er maar één straf gegeven moeten worden.
Sport is het echte leven niet. En als Jehoentelaar jou in mijn opdracht thuis komt opzoeken om je een mes in de keel zetten (wees gerust, ik ben het niet daadwerkelijk van plan) hoeft er dus ook maar één straf worden opgelegd? Nee natuurlijk niet. Dan zijn er twee partijen, en krijgen we allebei straf. Ik als opdrachtgever, Jehoentelaar als uitvoerder en misschien betaal ik je familie ook nog een schadevergoeding.

Sorry voor het lugubere voorbeeld, trouwens :D

Jehoentelaar

Ik distantieer mij hier volledig van.

janke

Nederland heeft dan wel de mond vol over Verstappen, maar die Pascal Wehrlein wordt ook een grote. Vanmiddag verdiend winnaar van race 1. Leuke strijd met Wittmann/BMW. Ekstrom vind ik al tijden een overhyped figuur. Kan briljant een race naar zijn hand zetten, en een andere keer is het een sukkel.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: janke op 29 augustus 2015 - 19:31:06
Nederland heeft dan wel de mond vol over Verstappen, maar die Pascal Wehrlein wordt ook een grote. Vanmiddag verdiend winnaar van race 1. Leuke strijd met Wittmann/BMW. Ekstrom vind ik al tijden een overhyped figuur. Kan briljant een race naar zijn hand zetten, en een andere keer is het een sukkel.

Pascal Wehrlein wordt al genoemd om bij Manor te racen mochten zij gesteund worden door Mercedes. Mannetje moet inderdaad een aardige pot kunnen sturen. Maar DTM is geen Formule 1.

janke

FF geen races en qualy op Oschersleben. Het is er zo mistig dat ze weinig zien. Carrera Cup ook uitgesteld.



Who the Fog?? ;)
Some things are too important to be left in the past.