1976

Gestart door gloudiesaurus, 30 december 2014 - 01:02:48

« vorige - volgende »

0634

In mijn ogen wel. Terecht is terecht. Schumi was de beste in 94 dus terecht kampioen, ook al was het niet sjiek. Hunt was in 76 heel goed en ja hij had de wind mee, maar verder wel terechte kampioen,  al was Lauda ook terecht geweest.

gloudiesaurus

En in 1995 was Schumacher met Benetton ook gewoon de snelste...

Maar als we daarover willen discussiëren moet we even een apart topic aanmaken.

Dit is het 1976 topic  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Ik vond dat jaar Scheckter en Depailler ook niet zo slecht. Maar hoeveel coureurs deden dat jaar wel niet mee door het hele seizoen. :D
Some things are too important to be left in the past.

janke

Mooie foto van de start, British GP 1976. Rechts is het volgens mij Mario Andretti met zijn Lotus/Ford die niet weg komt bij de start.

Some things are too important to be left in the past.

0634

Brute foto zeg. Schitterende lichting racewagens ook. Je zal mij niet horen zeggen dat de races toen beter waren dan nu, maar de wagen waren (in mijn ogen) wel veel en veel fraaier. Bovendien ook veel gevarieerder. Tegenwoordig herken je de wagens alleen nog maar aan de bestickering. Voor de rest zijn de verschillen ogenschijnlijk minimaal. Hier zie je ontzettend veel variatie.

SDG

Klapstuk blijft uiteraard de Tyrrell P34, met zijn zes wielen. En kijk ook eens naar die verschillen qua voorvleugel tussen de verschillende auto's...

janke

Er was dat jaar ook een Nederlands team bij wat races aanwezig. HB bewakingen met een Boro-Ford. Hier met coureur Larry Perkins.

Some things are too important to be left in the past.

0634

Van de eigenwijze broertjes Hoogenboom. 

SDG

En dat identieke auto's vaak verschillende sponsors hadden, droeg ook bij aan de variatie op de grid. Kijk op de foto hierboven bv. maar eens naar de March-wagens van Brambilla, Peterson, Merzario en Stuck: allemaal verschillende kleurstellingen voor eenzelfde model van auto.

janke

Ook de dame Lella Lombardi reed 1 race met een March 761 dat jaar. Over achterbanden gesproken die tijd. Daar was het bijvoorbeeld bij de Brabham/BMW op een ander topic met Elio beduidend minder.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Waar is het fout gegaan, denk je dan... :-X

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 04 april 2015 - 12:12:44
Er was dat jaar ook een Nederlands team bij wat races aanwezig. HB bewakingen met een Boro-Ford. Hier met coureur Larry Perkins.



Gaaf een Nederlands team  met Nederlandse sponsoring... Dat kon toen nog in die tijd.
Tegenwoordig ondenkbaar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

nah, Spyker is nog niet zo heel lang geleden :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel