McLaren Renault Topic

Gestart door Sabai, 25 november 2014 - 19:32:02

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Matthijs op 30 juli 2017 - 16:42:41
De Vries is niet van het niveau Vandoorne, in de juniorseries althans. Bovendien wil je geen rookie inzetten als je voor 1 race een rijder nodig hebt.

Dat deed McLaren eerder ook. Afgelopen jaar verving Vandoorne de geblesseerde Alonso.

Matthijs

Klopt, en hij zou laatste zijn geworden. Overigens zeer knap gereden voor iemand die zo in het diepe moet duiken maar het was natuurlijk bij voorbaat kansloos.

Franky R.

Citaat van: Wings op 30 juli 2017 - 17:55:37
Citaat van: Matthijs op 30 juli 2017 - 16:42:41
De Vries is niet van het niveau Vandoorne, in de juniorseries althans. Bovendien wil je geen rookie inzetten als je voor 1 race een rijder nodig hebt.

Dat deed McLaren eerder ook. Afgelopen jaar verving Vandoorne de geblesseerde Alonso.


Wat meteen goed was voor een P10 en dus een WK-punt

Wings

Citaat van: Matthijs op 30 juli 2017 - 18:35:11
Klopt, en hij zou laatste zijn geworden. Overigens zeer knap gereden voor iemand die zo in het diepe moet duiken maar het was natuurlijk bij voorbaat kansloos.

Vandoorne scoorde het eerste punt voor McLaren.

Matthijs

Ik had het over Di Resta, sorry dat dat niet duidelijk was.

Wings


gloudiesaurus

McLaren laat De Vries niet eens testen morgen. In plaats daarvan nemen ze Lando Norris. Zegt genoeg lijkt me. Al doet De Vries het dit jaar als debutant in Formule 2 niet slecht.

En dankzij de punten van Alonso en Vandoorne is McLaren Sauber voorbij in de WK-stand.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

De Vries is een slow starter, zo lijkt het. Heeft wat tegenslag dit jaar maar doet het niet onaardig. Zou volgend jaar best een shot voor de titel in de F2 kunnen doen, als McLaren bereid is te betalen. Maar het kan na dit jaar ook zomaar over zijn. In 2014 won veteraan De Vries nog royaal van Leclerc in de Renault 2.0 Alps, maar Leclerc heeft hem drie jaar later op alle fronten ingehaald. Het zou mij niet verbazen als McLaren na dit jaar stopt met de steun en ik geef ze dan ook geen ongelijk. Absoluut een getalenteerde coureur maar laat niet zien van buitencategorie te zijn. Carrière lijkt wel wat op die van Vd Garde.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 31 juli 2017 - 14:47:57
De Vries is een slow starter, zo lijkt het. Heeft wat tegenslag dit jaar maar doet het niet onaardig. Zou volgend jaar best een shot voor de titel in de F2 kunnen doen, als McLaren bereid is te betalen. Maar het kan na dit jaar ook zomaar over zijn. In 2014 won veteraan De Vries nog royaal van Leclerc in de Renault 2.0 Alps, maar Leclerc heeft hem drie jaar later op alle fronten ingehaald. Het zou mij niet verbazen als McLaren na dit jaar stopt met de steun en ik geef ze dan ook geen ongelijk. Absoluut een getalenteerde coureur maar laat niet zien van buitencategorie te zijn. Carrière lijkt wel wat op die van Vd Garde.

Leclerc lijkt van de buitencategorie te zijn. Dat is de Vries niet. Vorig jaar was er ook al sprake van dat McLaren zou stoppen met De Vries. Hoop dat ze hem nu wel een 2e jaar in Formule 2 gunnen. Dan moet hij oogsten. En hopelijk kan hij in de 2e seizoenshelft nog wat laten zien in Formule 2.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Als een juniorcoureur niet van de buitencategorie is, waarom steun je hem dan nog? Magnussen hebben ze toch ook 'vrijgelaten'?

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 31 juli 2017 - 18:43:37
Als een juniorcoureur niet van de buitencategorie is, waarom steun je hem dan nog? Magnussen hebben ze toch ook 'vrijgelaten'?

Nah hoeveel coureurs zijn er van de buitencategorie? Niet veel...
En een coureur kan zich altijd ontwikkelen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Met buitencategorie bedoel ik niet zozeer een once-in-genation talent als Verstappen, maar gewoon 1 van de beste rijders van dat moment. Zo een waarvan er twee per jaar zijn ofzo. Daar hoort De Vries ook niet toe.

Jozef

Autosport en Motorsport weten het zeker: McLaren-Honda is voorbij. Ik blijf het jammer vinden.

Sabai

Het was een mooi initiatief. Jammer dat het mislukt is.

robbert

idd jammer dat het mislukt is. Ik blijf erbij, honda gaat echt nog verbeteren hoor. Alleen kunnen ze niet goed omgaan met die motorregels.