McLaren Renault Topic

Gestart door Sabai, 25 november 2014 - 19:32:02

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Dat Red Bull zich meer dan eens gedraagt als een verwend klein kind is algemeen bekend, maar op zich begrijp ik wel dat het niet de bedoeling zou moeten zijn dat Honda kunstmatig zou kunnen aansluiten. Dan moet je consequent zijn en ook gezamenlijk de problemen waar Renault tegenaan loopt oplossen. Als Mercedes dat doet vanuit eigen initiatief is dat wel leuk en op zich is het goed dat de mogelijkheid daartoe bestaat (als in: het wordt niet verboden).

Wings

Wie zou het moeten verbieden?

Sabai

Ik vind dat als Honda niet zelf hun zaken op orde kunnen krijgen ze beter de F1 weer met de staart tussen de benen kunnen verlaten. Ik ben wel verbaasd dat het ze maar niet wil lukken. Als je hun motorsport  geschiedenis bekijkt over de gehele linie zijn ze best wel goed. En op hybride gebied waren ze ook 1 van de eerste.

Wings

Het zou ook niet goed zijn als ze nu al zouden domineren. Van onderop beginnen al ben ik het wel eens dat progressie langzaam maar zeker zichtbaar moet worden.

Jozef

Volgend jaar eindelijk een tweede team met Honda-motoren. 2 of 3 jaar te laat als je het mij vraagt. Ik vraag me af hoeveel Sauber betaald wordt om dat kreng in hun auto te leggen. ;D

Tuesday

Citaat van: Jozef op 30 april 2017 - 11:49:00
Volgend jaar eindelijk een tweede team met Honda-motoren. 2 of 3 jaar te laat als je het mij vraagt. Ik vraag me af hoeveel Sauber betaald wordt om dat kreng in hun auto te leggen. ;D
ik vraag me af of McLaren dan wel blijft? sowieso is het erg vroeg voor Sauber om al een knoop voor volgend seizoen door te hakken, blijkbaar lag er idd een heel mooi aanbod van Honda.

Arthur

En wordt Sauber mogelijk weer een fabrieksteam; HONDA ?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Zat ik ook al aan te denken. McLaren is ook niet solidair aan Honda. Die gaan terug naar Mercedes.

Jozef

Ik denk dat Honda toch liever McLaren als fabrieksteam houdt dan Sauber. McLaren is in feite ook al het team van Honda aangezien Honda er nu al veel geld in pompt. Ik zou zelfs niet weten of McLaren zich wel Mercedes-motoren kan veroorloven, ze hebben amper inkomsten.

Sabai

Ik las ook ergens dat het te maken zou hebben met de brandstof die ze van BP krijgen al lijkt me dat ver gezocht. Ik mag toch aannemen dat ze de brandstof kunnen aanpassen hoe ze maar willen.  Er zal vast nog wel een beetje over zijn van exxon Mobile

Jozef

Sam Collins en zijn collega's van Racecar Engineering hebben gezegd dat ze tijdens de wintertests gezocht hebben naar brandstoftrucks van BP, maar dat ze die niet gevonden hebben. Wat doet vermoeden dat de brandstof tijdens de wintertests überhaupt nog niet klaar was. Ook Renault rijdt sinds die jaar overigens met BP (maar Red Bull dan weer niet).

Arthur

Ik denk dat McLaren op termijn afscheid neemt van Honda [wellicht al per 2018] en verder denk ik dat Alonso dit jaar nog de handdoek gooit. Wellicht maakt hij het seizoen af maar dan puur plichtmatig. Project mislukt en verloren jaren [lees titels] voor Alonso!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jozef op 30 april 2017 - 13:57:18
Ik denk dat Honda toch liever McLaren als fabrieksteam houdt dan Sauber. McLaren is in feite ook al het team van Honda aangezien Honda er nu al veel geld in pompt. Ik zou zelfs niet weten of McLaren zich wel Mercedes-motoren kan veroorloven, ze hebben amper inkomsten.

Ik kan mij vergissen maar volgens mij hoorde ik Jack Plooij voor aanvang van de race zeggen dat Honda bekend heeft gemaakt dat zij McLaren zullen verlaten. Zal wel een gerucht zijn en hard ontkent maar ik zeg dat McLaren niet nog zo een seizoen wil. Ze doen het slechter dan Manor in 2016 precies een jaar geleden.

Arthur

Jack Plooij... Weinig op met die man, voelt als een kroon zonder verdoving! Neem zijn verhalen nooit serieus... Ik denk eerder dat McLaren afscheid neemt van Honda [lijkt me logischer dan andersom] maar dat is dan natuurlijk  ook weer Plooij  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Zoals ik al zei, ik denk zelfs niet McLaren het zich financieel kan veroorloven om Honda te verlaten. Dat Honda McLaren dumpt is ook niet ondenkbaar, maar je zou toch denken dat ze dat pas zouden doen na een jaar of 2-3 paringsdans met Sauber en niet nu plotseling.