McLaren Renault Topic

Gestart door Sabai, 25 november 2014 - 19:32:02

« vorige - volgende »

max1102

Citaat van: Wings op 17 april 2017 - 15:51:12
Alonso is ook niet vertrokken na 2 seizoenen. Vettel wel bij Red Bull nĂ¡ het eerste slechte jaar. Als je ziet dat het team afglijdt motiveert dat niet.
Ik denk dat Alonso ook niet weg kon, en Vettel kon bij zijn droomteam rijden.

Wings

Is ook geen verwijt richting het adres van Vettel, alleen om nu al te vinden dat Vettel wel het geduld heeft wat Alonso niet had vind ik wat voorbarig. Bovendien glijdt Ferrari niet af maar excelleren zij juist. In dezelfde omstandigheden is Alonso ook gebleven en heeft hij de sterren van de hemel gereden. 

Jozef

Goed nieuws: Honda komt in Rusland met en nieuwe MGU-H die betrouwbaarder zou moeten zijn.

Slecht nieuws: voor Vandoorne is dat al de vierde MGU-H (in vier weekends tijd), vanaf de vijfde krijg je tien plaatsen gridstraf.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 april 2017 - 11:23:51
Goed nieuws: Honda komt in Rusland met en nieuwe MGU-H die betrouwbaarder zou moeten zijn.

Slecht nieuws: voor Vandoorne is dat al de vierde MGU-H (in vier weekends tijd), vanaf de vijfde krijg je tien plaatsen gridstraf.
was dat geen vijf plaatsen straf altijd? De ICE 10 plaatsen en andere componenten 5? al met al lijkt het me iig goed nieuws. Vooral zorgen dat je die gridstraf niet in Monaco krijgt ;)

Jozef

Het eerste onderdeel waarvan je er een vijfde neemt is 10 plaatsen. Elk volgend deel waarvan je er een vijfde neemt, 5.

Zo ook met het zesde onderdeel, etc...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 april 2017 - 19:15:23
Het eerste onderdeel waarvan je er een vijfde neemt is 10 plaatsen. Elk volgend deel waarvan je er een vijfde neemt, 5.

Zo ook met het zesde onderdeel, etc...
oh ja, zo was het idd. Meestal komt dat dan wel neer op de ICE, maar in dit geval maakt de MGU-H een goede kans. Of kan een goede betrouwbare MGU-H met gemak 10 races doen?

Franky R.


Jozef

Ja, als Renault niet mee kon met Mercedes was het een schande. Maar als Honda een duwtje in de rug kan krijgen (en daarmee Renault kan bijbenen), ho maar! Maar die hypocrisie van Red Bull zijn we gewend, dat zit in hun DNA.

Overigens vind ik niet per se dat Honda andere regels moet krijgen dan de rest, het is een technische sport dus ze zoeken het maar uit. Wat ik wel bewonderenswaardig vind is dat Mercedes achter de schermen al stappen gezet heeft om Honda te helpen.

robbert

ja, ze moeten renault dan eigenlijk ook helpen. Want op een andere forum zei men dat ze ferrari ook advies gegeven hebben, maar of dat dat waar is weet ik niet, dus schiet mij niet dood ;)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 26 april 2017 - 12:14:09
Ja, als Renault niet mee kon met Mercedes was het een schande. Maar als Honda een duwtje in de rug kan krijgen (en daarmee Renault kan bijbenen), ho maar! Maar die hypocrisie van Red Bull zijn we gewend, dat zit in hun DNA.
dat zit in het DNA van elk formule 1 team. Mercedes doet het ook alleen maar uit eigenbelang. Sowieso zou Honda dat zelf ook never nooit moeten willen. Dat maakt de afgang dan wel compleet.

Jozef

Inderdaad, Mercedes geeft kennis en personeel aan Honda puur uit eigenbelang...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 26 april 2017 - 19:58:37
Inderdaad, Mercedes geeft kennis en personeel aan Honda puur uit eigenbelang...
ja, uiteindelijk wel. Het feit dat mensen het nu al bewonderenswaardig noemen en het dus Mercedes een goede naam bezorgd is alvast 1 voorbeeld van het profijt dat Mercedes ervan heeft. Red Bull een motor leveren durven ze helaas niet aan.

Jozef

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. De bottom line is dat Mercedes inziet dat er ook zoiets is als belang van de sport, en Red Bull niet.

Ik zou overigens ook geen motor leveren aan Red Bull als je ziet hoe zij Renault behandeld hebben.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 april 2017 - 00:56:23
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. De bottom line is dat Mercedes inziet dat er ook zoiets is als belang van de sport, en Red Bull niet.

Ik zou overigens ook geen motor leveren aan Red Bull als je ziet hoe zij Renault behandeld hebben.
dat laatste is echt onzin, maar past natuurlijk perfect in jouw eigen (anti Red Bull) straatje. Red Bull heeft het tenminste bijgelegd met Renault, McLaren is gewoon vertrokken naar een oude liefde. En idd het belang van de sport is ook het belang van Mercedes, daar heb je een volgend punt. Maar kom op zeg, ieder zn eigen voorkeur hoor, maar uiteindelijk is het allemaal commercie. Ziggo laat ons ook gratis races kijken omdat ze zoveel om ons geven, maar zou dat alles zijn? ALLES is afgewogen, Toto Wolff moet zich ook verantwoorden en zijn baas moet zich ook weer verantwoorden aan de aandeelhouders.

Wings

Citaat van: Franky R. op 25 april 2017 - 22:56:59
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_is_tegen_hulp_voor_honda/


Brandt u maar los... ;)

Ik snap het wel. De Formule 1 wil competitie tussen verschillende motoren dan zijn dit de consequenties. De boel via kunstmatige ingrepen trachten gelijk trekken past daar dan niet bij. En verder preekt elk team voor eigen parochie en klaagt als een ander mogelijk voordeel heeft. Red Bull doet helemaal niets anders dan anderen.