McLaren Renault Topic

Gestart door Sabai, 25 november 2014 - 19:32:02

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 29 maart 2017 - 23:42:52
We moeten vooral hopen, dat McLaren Honda de tijd geeft bij te trekken. Er zijn al een maand geruchten, dat McLaren al in gesprek in met Mercedes, voor het geval dat...
Honda de tijd geven? Ze hebben al 2 jaar de tijd gehad. ;D

Robbert65

Citaat van: Jozef op 30 maart 2017 - 15:13:41
Citaat van: Robbert65 op 29 maart 2017 - 23:42:52
We moeten vooral hopen, dat McLaren Honda de tijd geeft bij te trekken. Er zijn al een maand geruchten, dat McLaren al in gesprek in met Mercedes, voor het geval dat...
Honda de tijd geven? Ze hebben al 2 jaar de tijd gehad. ;D
Ja, dat is wel zo, en het gaat tot nu toe ook niet goed, maar als Honda wegvalt hebben we alleen Ferrari, Mercedes en Renault nog als motorenleveranciers. Het zou mooi zijn, als Honda vanaf volgend jaar een volwaardige motor kan leveren en er zo bredere concurrentie is, dat drukt de prijzen, verlaagt de drempel voor nieuwe teams en maakt F1 weer leuker. Die brede motorenrange is belangrijk, omdat bedrijven als Mercedes en Renault nog wel eens strategische besluiten kunnen nemen die negatieve gevolgen hebben voor F1, bijvoorbeeld: we kunnen ons beter op Rally richten dan op circuitsport, of we kappen helemaal met autosport, of we verpatsen de boel aan een hedgefonds, dat soort dingen, we hebben het allemaal voorbij zien komen de laatste twintig jaar nietwaar? Waar is BMW, waar is Ford, waar is Jaguar? Renault ging als team, kwam weer terug. Je weet het niet he? Al heb ik bij Mercedes-AMG wel het gevoel, dat er een echte lange termijnstrategie achter hun F1-deelname zit...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

#167
Ik heb het al gepost bij Andere Autosport maar het past ook hier: Alonso gaat de Indy 500 rijden dit jaar.

Dat betekent dat McLaren een leeg stoeltje heeft voor de GP van Monaco. Komt Button nog een keer terug of gaat McLaren een andere coureur zoeken? McLaren houdt zelf de opties open want ze schrijven alleen dat ze de vervanger van Alonso te zijner tijd nog wel bekendmaken.

Monaco is wel niet bepaald een plek waarin je een jonge coureur wil laten debuteren dus ik vermoed dat het wel Button zal zijn. Die bekendmaking stellen ze dan uit omdat het ook weer een kleine mediastorm op zich zou ontketenen, die de aandacht wegtrekt van het feit dat McLaren naar de Indy 500 gaat.

Pancake Shield

Dat is wel heel spectaculair nieuws...wow. Button zou wel de meest logische keuze zijn. Voor 1 april zijn ze wel een beetje laat overigens
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Arthur

Zegt mij genoeg over de motivatie van Alonso bij Mc Laren. Die zien we daar volgend jaar niet meer terug. Naar Mercedes of exit of tussentijds naar Mercedes als Bottas niet levert....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Citaat van: Arthur op 12 april 2017 - 13:20:10
Zegt mij genoeg over de motivatie van Alonso bij Mc Laren. Die zien we daar volgend jaar niet meer terug.
Alles valt of staat met de competitiviteit van het pakket. Als Honda miraculeus iets vindt, dan zie ik Alonso nog aan de start in 2018, anders niet.

gloudiesaurus

Verrassend! Alonso die de GP van Monaco laat schieten voor Indianapolis.
In een competitieve McLaren was dit vast niet gebeurd.

Monaco is denk ik wel een van de circuits waarop de McLaren het beste zal gaan.
Of Button hier in trapt? Een eenmalige terugkeer?

Ben ook wel benieuwd hoe Alonso het gaat doen.
Wel gaaf om een oranje McLaren op Indianapolis te zien hoor, net zoals in de jaren '70!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

#172
Dat Alonso de F1 voor een weekendje Indianapolis laat schieten geeft inderdaad te denken (wat betreft zijn F1-Honda-motivatie). Maar uniek is het zeker niet. Kan me herinneren dat Jim Clark het in the Sixties ook een paar keer deed om zodoende op de Brickyard te kunnen verschijnen - hij won 'm dan ook. En dat terwijl hij op dat ogenblik nog volop in de strijd was gewikkeld om het wereldkampioenschap. Maar ja, toen was F1 natuurlijk niet zo strikt en professioneel als nu. Coureurs reden destijds ook gerust F2, Le Mans of de rallye Monte Carlo, ofschoon een Grand Prix bewust overslaan ook toen beslist geen gemeengoed was. Hoe zat dat eigenlijk met Hulkenberg? Volgens mij liet hij geen GP schieten voor Le Mans, toch?

Pancake Shield

Hulkenberg deed het in een vrij weekend ja. Maar wat je al zei. In de moderne F1 is dit bijna ongezien. Hulkenberg die in een vrij weekend Le Mans reed was al spraakmakend. Dit is zoals gezegd ongezien. Ben heel benieuwd wat het voor andere gevolgen gaat hebben. Natuurlijk is dit een teken aan de wand dat Alonso niet happy is en wellicht dat dit een zoethoudertje is. Maar goed juist afgelopen weekend vielen alle Andretti-wagens uit met technische problemen, zul je net zien.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Mooie pr-stunt dit waar alle partijen baat bij hebben, al hangt dat natuurlijk ook deels af van hoe het Alonso vergaat.  Het kan natuurlijk zijn dat hij zometeen voor schut staat, of juist dat hij iedereen voor schut zet daar. Maar dat zal allemaal wel meevallen. En voor McLaren alweer het derde jaar op rij dat ze een 3e coureur moeten inzetten. Deze keer gelukkig vrijwillig. Zal idd Button wel worden.

gloudiesaurus

Ben wel benieuwd, want als je Alonso zo over Le Mans hoort spreken zie ik het zomaar gebeuren dat hij daar in 2018 gaat rijden. Kan me voorstellen dat Porsche hem wel een stoeltje wil geven, betere PR kun je niet krijgen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ik denk dat Alonso ook wel het type is om zijn oog te laten vallen op de Grand Slam om daar dan voor de rest van zijn leven mee te kunnen pochen. Dan moet hij dus wel Le Mans en Indy 500 nog winnen. :P Ik denk dat Indy de moeilijkste van de twee is, dus daar kun je dan maar best snel aan beginnen.

Franky R.

Ik vind het stoer...zou veel vaker mogen dat F1-coureurs aan andere evenementen deelnemen, als schrikt men natuurlijk van gebeurtenissen zoals die van Kubica of recent Werhlein...

FolkertE

Stoer. Geruchten gaan ook dat Mclaren weer volledig terug wil keten in de Indy.
Ik ken did geschiedenis niet echt. Maar zou wel stoer zijn. En d a n zien ik Alonso daar wel rijden.

gloudiesaurus

Ik vind het ook stoer en gaaf. Ga het zeker volgen.
En Alonso laat zien een echte racer te zijn. Mooie uitdaging, hij heeft nog ooit op ovals geraced.

En Button eenmalig terug bij McLaren?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is