McLaren Renault Topic

Gestart door Sabai, 25 november 2014 - 19:32:02

« vorige - volgende »

Jozef

Ik denk niet dat ze weer hetzelfde doen. Ik denk integendeel dat ze tegen problemen aanlopen net omdat zowat de hele power unit nieuw is.

Dat ze nu weer tegen stomme problemen aanlopen zoals een olielek, dat is wel idioot. Met 2 jaar F1-turbo-ervaring en nog veel meer motorsportervaring daarnaast, plus de enorme simulatiemogelijkheden die tegenwoordig bestaan, zou zoiets gewoon echt niet mogen gebeuren.

Dat ze na drie testdagen al zeggen: we hebben een probleem en dat krijgen we op 3 weken tijd niet meer opgelost, is enorm onheilspellend. Als je zo snel weet dat het langer dan 3 weken gaat duren, duurt het waarschijnlijk 3 maanden...

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 04 maart 2017 - 16:46:54
Ik denk niet dat ze weer hetzelfde doen. Ik denk integendeel dat ze tegen problemen aanlopen net omdat zowat de hele power unit nieuw is.

Dat ze nu weer tegen stomme problemen aanlopen zoals een olielek, dat is wel idioot. Met 2 jaar F1-turbo-ervaring en nog veel meer motorsportervaring daarnaast, plus de enorme simulatiemogelijkheden die tegenwoordig bestaan, zou zoiets gewoon echt niet mogen gebeuren.

Dat ze na drie testdagen al zeggen: we hebben een probleem en dat krijgen we op 3 weken tijd niet meer opgelost, is enorm onheilspellend. Als je zo snel weet dat het langer dan 3 weken gaat duren, duurt het waarschijnlijk 3 maanden...

Valt me ook enorm tegen van Honda, ik had er veel meer van verwacht.

Dat olielek hadden ze allang op de testbank moeten oplossen.
En dan nu een fundamenteel probleem wat er mogelijk in Australië nog is, anti-reclame voor Honda.
Moet je voorstellen dat ze in Australië weer uitvallen.

En die test volgende week heeft ook weinig nut als Honda haar problemen nog niet opgelost heeft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Sphinx op 04 maart 2017 - 16:19:37
Honda had zoals ik al zei een jaar na Merc's eerste overwinning gewoon de kopieermachine moeten pakken, die gesplitste turbo moeten combineren en er geleidelijk achter moeten komen hoe ze dat ding kunnen verbeteren. Zo zijn Japanners groot geworden in technologie. Maar in plaats daarvan willen ze hét winnende concept vinden dat iedereen paf laat staan. En dat lukt niet als je er zo krampachtig naar zoekt binnen korte tijd:

- de turbo was een idee dat revolutionair was, maar Renault won er eind jaren 70 alleen prijzen voor innovatie mee, geen overwinningen. Het team reed vaak aan de leiding, maar de motoren ploften aan de lopende band.
- de wingcar van Lotus werd per ongeluk ontdekt door een model in een windtunnel dat te zware sidepods had en ineens aerodynamisch voordeel leverde. Lotus had een seizoen nodig om het werkend te krijgen, nog een seizoen om te winnen en daarna kopieerde bijna iedereen het in 1979, behalve Ferrari (V12) en Brabham (V12).
- Gordon Murray's low drag model was een enorm succes bij Mclaren, maar bij Brabham werkte het niet omdat het motorblok in de weg zat

En zo kan ik nog even doorgaan. Wie niet durft op zijn bek te gaan, zal niks groots bereiken. Maar daar voeg ik aan toe: wie niet leert van zijn fouten uit het verleden, vindt zich terug in Einstein's definitie van waanzin: je doet steeds hetzelfde en verwacht andere resultaten. En als Honda niet uitkijkt slaat Einstein dit jaar weer toe


Well said...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/alonso_geen_vermogen_geen_betrouwbaarheid/

Jezus zeg, 20 tot 30 kilometer tekort komen, dat is enorm!!
En ook nog niet betrouwbaar. Dat is eerder achteruitgang dan vooruitgang. Waar is Honda mee bezig?

Ik zie het somber in voor Alonso.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Alonso :

"Alles en iedereen in het team is klaar om te winnen, behalve de Honda-motor. Ik rijd echt goed, maar ik heb gewoon een motor nodig die op de rechte stukken net zo snel kan gaan als die van de andere teams."(..)Hij was daarmee 3.7321 langzamer dan Valtteri Bottas, die in zijn Mercedes de rapste man was.

http://www.telegraaf.nl/telesport/27762317/__Frustraties_nemen_toe_bij_Alonso__.html

Er is wat aan de hand met zijn motor, de Honda...

Groet,

C.G. de Beaufort

FolkertE

Ik lees op sommige sites dat Honda al heel druk beIg was met een nieuwe motor die ze sowieso in Australië gebruiken.
Het schijnt dat de motor heel erg afgeknepen is,  maar dat de motor opzich wel eeg krachrig en snel zou zijn.
Ze waren ook bezig met een experimenteel en aggressief concept van de motor.
Laten we hopen dat het goed komt en ze de problemen op orde krijgen.

gloudiesaurus

Ze reden gisteren ook maar runs van max. drie ronden. Langer zou niet kunnen i.v.m. betrouwbaarheid. Wat een drama!
Kijk als je dan de betrouwbaarheid of snelheid niet hebt... maar allebei?!

Vraag is of er voor Australië een nieuwe specificatie motor is. McLaren zou maximaal druk zetten op Honda, en dat zou de relatie weer geen goed doen.
Het gaat in ieder geval niet goed daar.

Ik denk dat als het opnieuw een dramatisch seizoen wordt dat Alonso dan aan het einde van het jaar de handdoek in de ring gooit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ze hebben nu de snelheid niet, omdat ze de betrouwbaarheid niet hebben natuurlijk. Als de betrouwbaarheidsproblemen eruit gaan, kunnen ze op vol vermogen rijden en komt snelheid er vanzelf bij. De vraag is óf dat gaat gebeuren, want dat zeiden we in 2014 ook al, en in 2015 ook...

C.G. de Beaufort

Rode vlag, weer Vandoorne

(..)En opnieuw is het McLaren-Honda met problemen. Stoffel Vandoorne staat stil in bocht 10. De beelden van de gestrande MCL zorgden in het mediacentrum voor hoongelach.

http://www.f1today.net/nl/live/f1/223119/volg-live-de-derde-dag-van-de-tweede-wintertest

Groet,

C.G. de Beaufort

Jehoentelaar

Citaat van: FolkertE op 09 maart 2017 - 08:51:20
Ik lees op sommige sites dat Honda al heel druk beIg was met een nieuwe motor die ze sowieso in Australië gebruiken.
Het schijnt dat de motor heel erg afgeknepen is,  maar dat de motor opzich wel eeg krachrig en snel zou zijn.
Ze waren ook bezig met een experimenteel en aggressief concept van de motor.
Laten we hopen dat het goed komt en ze de problemen op orde krijgen.

Dat agressieve concept is waar ze nu mee bezig zijn. Het is op zich niet gek dat ze weer een achterstand hebben nu het concept van de afgelopen twee jaar overboord is gegooid, maar er gaan nu zóveel dingen mis en er worden zoveel beginnersfouten gemaakt, dat het eigenlijk nu al onbegonnen werk is. Dat team is op deze manier in 2020 nog steeds niet terug waar het hoort.

gloudiesaurus

Precies, ze staan nu weer op 0 terwijl vorig jaar nog redelijk ging. Zo wordt het nooit wat!
Ik denk dat er bij Honda intern iets niet goed zit, organisatorisch, of de manier van aanpak...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Citaat van: gloudiesaurus op 09 maart 2017 - 22:31:03
Precies, ze staan nu weer op 0 terwijl vorig jaar nog redelijk ging. Zo wordt het nooit wat!
Ik denk dat er bij Honda intern iets niet goed zit, organisatorisch, of de manier van aanpak...

Doet me eerlijk gezegd akelig veel denken aan de manier waarop eerst Nissan en daarna Toyota Le Mans probeerden te winnen in de Group C tijd: veel geld er tegenaan gooien, falen, complete concept overhoop, nog eens proberen, weer falen, en weer de boel overhoop. Terwijl Mazda met hun wankelmotor weliswaar een paar keer faalden, maar wel in het concept bleven geloven, tot het moment van glorie voor de Renown-Mazda (niet eens een fabrieksentry) van Herbert, Gachot en Weidler.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Nissan kwam met een revolutionair concept (deltawingcar). Oke als het dan niet lukt, maar je hebt wat geprobeerd met iets geheel nieuws.
Dat doet Honda vooralsnog niet, sterker nog dit jaar hebben ze het concept opnieuw omgegooid en hebben ze naar Mercedes gekeken.
Schande dat het dan weer niet lukt. Zeker na de afgang van de laatste jaren.
Vorig jaar was beter maar het lukt nu opnieuw een drama te worden.

Heb gisteren op een Engelse site gelezen dat de motor teveel vibraties zou hebben en daardoor de elektronica zou uitvallen:
http://www.skysports.com/f1/news/12433/10796529/honda-engine-problems-explained-after-mclarens-troubled-winter

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 14 maart 2017 - 16:10:00
Nissan kwam met een revolutionair concept (deltawingcar). Oke als het dan niet lukt, maar je hebt wat geprobeerd met iets geheel nieuws.
Dat doet Honda vooralsnog niet, sterker nog dit jaar hebben ze het concept opnieuw omgegooid en hebben ze naar Mercedes gekeken.
Schande dat het dan weer niet lukt. Zeker na de afgang van de laatste jaren.
Vorig jaar was beter maar het lukt nu opnieuw een drama te worden.

Oneens. Dat je kijkt naar een andere fabrikant en minder revolutionair probeert te doen wil niet zeggen dat het nu in een keer wél lukt. Uiteraard zijn de huidige prestaties ver beneden peil, maar dat ze niet meteen competitief zouden zijn is absoluut geen verrassing. In het meest ideale scenario hadden ze nu twee jaar achterstand gehad.

Het DeltaWing-project was een eenmalig project en intrinsiek niet mislukt.

Sphinx

Deltawing was zelfs niet eens als Le Mans auto bedoeld, maar als radicale koerswijziging in de Indycars. Toen dat werd afgewezen koos men voor de Le Mans route.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!