McLaren Renault Topic

Gestart door Sabai, 25 november 2014 - 19:32:02

« vorige - volgende »

FolkertE

Jammer dat Dennis moet vertrekken, toch altijd wel een van de beste teambazen van de laatste 30. En ik denk dat hij het kind van de rekening is geworden door het conflict en tegenvallende prestaties.

Figge

Uiteindelijk moeten conflicten opgelost worden. De oplossing is dat Ron Dennis vertrekt. Zonde, hij heeft de randvoorwaarden voor succes met de komst van Honda wel ingevuld. (Met een Mercedes klantenblok word je nooit wereldkampioen zolang er ook een fabrieksteam is).
Het kost tijd om succesvol te zijn, 2 jaar is daarvoor wat aan de korte kant. Maar belangrijker voor het team is nu wel, hoe nu verder.

FolkertE

Citaat van: Figge op 16 november 2016 - 12:29:17
Uiteindelijk moeten conflicten opgelost worden. De oplossing is dat Ron Dennis vertrekt. Zonde, hij heeft de randvoorwaarden voor succes met de komst van Honda wel ingevuld. (Met een Mercedes klantenblok word je nooit wereldkampioen zolang er ook een fabrieksteam is).
Het kost tijd om succesvol te zijn, 2 jaar is daarvoor wat aan de korte kant. Maar belangrijker voor het team is nu wel, hoe nu verder.
Met de regelwijzigingen voor volgend jaar was dat misschien wel mogelijk geweest, maar het is nog steeds gissen welk team het het beste gaat doen. Vellen weten al dat Max volgend jaar kampioen word.

Maar Mclaren kon ook niet weten dat de regels zo zouden veranderen.

Figge

Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 12:56:53
Citaat van: Figge op 16 november 2016 - 12:29:17
Uiteindelijk moeten conflicten opgelost worden. De oplossing is dat Ron Dennis vertrekt. Zonde, hij heeft de randvoorwaarden voor succes met de komst van Honda wel ingevuld. (Met een Mercedes klantenblok word je nooit wereldkampioen zolang er ook een fabrieksteam is).
Het kost tijd om succesvol te zijn, 2 jaar is daarvoor wat aan de korte kant. Maar belangrijker voor het team is nu wel, hoe nu verder.
Met de regelwijzigingen voor volgend jaar was dat misschien wel mogelijk geweest, maar het is nog steeds gissen welk team het het beste gaat doen. Vellen weten al dat Max volgend jaar kampioen word.

Maar Mclaren kon ook niet weten dat de regels zo zouden veranderen.

Ik bedoel eigenlijk meer hoe en met wie het team zich de komende jaren strategisch als bedrijf/team gaat ontwikkelen.
In F1 is de juiste man op de juiste plaats echt belangrijk. En een teambaas dient in F1 een haai te zijn. 

FolkertE

Citaat van: Figge op 16 november 2016 - 14:06:19
Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 12:56:53
Citaat van: Figge op 16 november 2016 - 12:29:17
Uiteindelijk moeten conflicten opgelost worden. De oplossing is dat Ron Dennis vertrekt. Zonde, hij heeft de randvoorwaarden voor succes met de komst van Honda wel ingevuld. (Met een Mercedes klantenblok word je nooit wereldkampioen zolang er ook een fabrieksteam is).
Het kost tijd om succesvol te zijn, 2 jaar is daarvoor wat aan de korte kant. Maar belangrijker voor het team is nu wel, hoe nu verder.
Met de regelwijzigingen voor volgend jaar was dat misschien wel mogelijk geweest, maar het is nog steeds gissen welk team het het beste gaat doen. Vellen weten al dat Max volgend jaar kampioen word.

Maar Mclaren kon ook niet weten dat de regels zo zouden veranderen.

Ik bedoel eigenlijk meer hoe en met wie het team zich de komende jaren strategisch als bedrijf/team gaat ontwikkelen.
In F1 is de juiste man op de juiste plaats echt belangrijk. En een teambaas dient in F1 een haai te zijn.
Oh, zo bedoel je. Dan helemaal mee eens natuurlijk. Kijk naar Ferrari, een rommeltje om treurig van te worden. Het tweede team van 2015 en een paar races in 2016 en nu met afstand het 3de team. Red Bull laat zien dat met goede organisatie grote stappen kunnen worden gemaakt.

Jozef

Ik las toevallig dit artikel van een voormalig McLaren-mechanic. Als McLaren-fan is dit sowieso leuk om lezen, maar ik denk dat het voor iedereen interessant is: Working for Ron Dennis

Ik vrees dat McLaren hem nog gaat missen. :(

FolkertE

Citaat van: Jozef op 19 november 2016 - 12:36:14
Ik las toevallig dit artikel van een voormalig McLaren-mechanic. Als McLaren-fan is dit sowieso leuk om lezen, maar ik denk dat het voor iedereen interessant is: Working for Ron Dennis

Ik vrees dat McLaren hem nog gaat missen. :(
Zonder het gelezen te hebben nog, denk ik dat ook. Ron was een harde, maar wel fair en wist wat hij wilde. Hij is 1 van mijn favoriete teambazen. Zijn obsessie om alles piccobello en perfect te hebben heeft hem veel gebracht.

Jozef

Het lijkt er steeds meer op dat Zak Brown de dagelijkse leiding van McLaren gaat overnemen. Iemand met ervaring in de autosport en enorm succesvol in het sluiten van sponsordeals. Benieuwd wat hij kan in een F1-team, het is geen Ron Dennis maar ik verwelkom hem wel.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Ik hoop dat ze volgend jaar weer met de top kunnen meedoen. Zonde om een mooi team als McLaren zo achteraan te zien.Al gaat het dit jaar gelukkig een stuk beter dan vorig seizoen.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 21 november 2016 - 19:38:50
volgens AD is Brown bevestigd. Ik heb alleen nog geen persbericht gezien...
http://www.ad.nl/formule-1/mclaren-kiest-voor-zak-brown-als-opvolger-ron-dennis~ad269a0c/

Ik ben verbaasd! Wel wacht ik een officiële bekendmaking af.

Robbert65

Citaat van: Wings op 21 november 2016 - 20:06:37
Citaat van: Robbert65 op 21 november 2016 - 19:38:50
volgens AD is Brown bevestigd. Ik heb alleen nog geen persbericht gezien...
http://www.ad.nl/formule-1/mclaren-kiest-voor-zak-brown-als-opvolger-ron-dennis~ad269a0c/

Ik ben verbaasd! Wel wacht ik een officiële bekendmaking af.
Volgens ANP is die er dus al...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Een uur geleden meldde BBC het nieuws wel, maar met de melding dat er nog geen commentaar was vanuit McLaren.

Ondertussen lijkt het wel officieel want nu staat het obligate "ik ben zo trots en klaar voor deze nieuwe uitdaging"-praatje van Brown in het artikel.

http://www.bbc.com/sport/formula1/38056432

Wings

O wacht Brown lees ik nu. Brown.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/zak_brown_naar_mclaren/

Het is officieel, maar Brown is niet de nieuwe CEO!
Brown lijkt me wel een man die sponsoren moet vinden voor McLaren, een nieuwe hoofdsponsor kunnen ze wel gebruiken.
Sinds Vodafone hebben ze die al jaren niet meer...

Dat is gelijk een van de punten waar Dennis zich mee in de vingers sneed, hij riep steeds met een grote sponsor te komen. Hij zou met meerdere partijen praten. Maar die sponsor kwam dus nooit...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is