McLaren Renault Topic

Gestart door Sabai, 25 november 2014 - 19:32:02

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Sprak Ferrari voor dit jaar ook over.

0634

En McLaren dit jaar ook. Maar goed, hun doel is races winnen en zo gek lijkt mij dat niet. Toch wel realistisch doel.

Sabai

Ik denk dat ze dit jaar ook wel buitengesloten zijn geweest om Honda maar zo min mogelijk kennis te geven. Normaal hadden ze wel meer progressie moeten kunnen maken gedurende het seizoen lijkt me.

Matthijs

Mijn excuses voor het omhoogwerken van een oud topic maar ik vond het de moeite waard:

In Austin haalde Alonso Sainz in voor de vijfde plaats en het viel me op dat de STR zoveel langzamer was dan de McLaren op het rechte stuk. Alonso viel dat ook op:

CitaatHis (Alonso) first comment after seeing me after the race was 'you have a parachute on the straight. You are so slow. It was so easy to get you on that back straight'. And I (Sainz) said 'yeah I know, I know. Don't tell me that now'.

http://www.motorsport.com/f1/news/sainz-satisfied-alonso-s-overtake-was-fair-842516/

Kortom: de huidige Honda lijkt duidelijk beter dan de Ferrari-motor van 2015.

gloudiesaurus

Ja dat lijkt me wel duidelijk. De Ferrari 2015-motor van Toro Rosso is nu gewoon de zwakste motor van het veld.
Des te knapper dat Sainz in Amerika toch zo weet te scoren.

En Honda maakt stappen. Ze staan nu niet voor niets 6e in het constructeurskampioenschap.
Ik verwacht ze nog wel meer stappen maken maar om te winnen is nog tijd nodig! Zie ik ze volgend jaar onder normale omstandigheden nog niet doen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Massa met de allernieuwste Mercedes motor kwam er anders maar moeilijk voorbij. Alonso reed een hele aparte lijn voor het opgaan rechte stuk en Sainz zn banden werden minder en minder, ik denk dat het meer een kwestie van tractie en DRS was. Verder wordt Sainz met die oude motor gewoon zesde hoor, McLaren heeft nou eenmaal veel meer middelen als STR, met een gelijkwaardige of betere motor zouden ze er ver voor moeten zitten. Die Honda motor is op veel punten verbeterd, maar overall schort er toch nog wel wat aan en ik ben er vrij zeker van dat ze nog niet op het niveau Ferrari eind 2015 zitten, of iig niet erboven.

Jozef

Natuurlijk was het ook met DRS maar dan nog was het snelheidsverschil wel groot. Als de Honda nu nog niet op het niveau van de Ferrari van een vol jaar geleden zou zijn, zouden ze echt een héél groot probleem hebben.

Alonso bleef zelfs in de buurt van Massa op het rechte stuk, als ik me dat goed herinner. Het verschil tussen Honda en de rest zie je vooral op zaterdag. Mercedes heeft nog steeds een kwalificatiemodus die superieur is aan de rest, en Honda doet dat nog steeds minder dan de anderen. Dat heeft te maken met de capaciteit van de turbo en de efficiëntie van de elektronica.

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 25 oktober 2016 - 14:15:21
Massa met de allernieuwste Mercedes motor kwam er anders maar moeilijk voorbij. Alonso reed een hele aparte lijn voor het opgaan rechte stuk en Sainz zn banden werden minder en minder, ik denk dat het meer een kwestie van tractie en DRS was. Verder wordt Sainz met die oude motor gewoon zesde hoor, McLaren heeft nou eenmaal veel meer middelen als STR, met een gelijkwaardige of betere motor zouden ze er ver voor moeten zitten. Die Honda motor is op veel punten verbeterd, maar overall schort er toch nog wel wat aan en ik ben er vrij zeker van dat ze nog niet op het niveau Ferrari eind 2015 zitten, of iig niet erboven.

Nah op het niveau Ferrari 2015 moeten ze toch wel zitten. Maar dan nog zitten ze achter de andere 2016-motoren...
Ze boeken wel progressie maar het gat is nog wel groot hoor.

Toro Rosso is nu zwaar achtergesteld met de 2015 Ferrari. Het chassis wat ze hebben is goed, dat compenseert veel denk ik. Daarnaast had Sainz (en ook Alonso) ook wat geluk dat bijv. Verstappen en Raikkonen maar ook Bottas en Hulkenberg weg vielen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Jozef op 25 oktober 2016 - 17:51:44
Natuurlijk was het ook met DRS maar dan nog was het snelheidsverschil wel groot. Als de Honda nu nog niet op het niveau van de Ferrari van een vol jaar geleden zou zijn, zouden ze echt een héél groot probleem hebben.

Alonso bleef zelfs in de buurt van Massa op het rechte stuk, als ik me dat goed herinner. Het verschil tussen Honda en de rest zie je vooral op zaterdag. Mercedes heeft nog steeds een kwalificatiemodus die superieur is aan de rest, en Honda doet dat nog steeds minder dan de anderen. Dat heeft te maken met de capaciteit van de turbo en de efficiëntie van de elektronica.
de Ferrari van 2015 was al een prima motor, zat niet ver van Mercedes af. Zoveel tijdwinst zat daar onder de huidige regels echt niet meer in, de huidige Ferrari motor is echt geen volle seconde sneller oid. Verder vind ik 1 recht stuk waarbij coureurs met verschillende banden, downforce instellingen etc rijden sowieso geen goede graadmeter. Kijk je naar bv Monza, dan zie je dat McLaren met een softere compound maar minimaal sneller is dan Ferrari in 2015.  McLaren rijdt nu met een Honda motor en een softere compound ongeveer dezelfde tijd als 2 jaar geleden met de Mercedes motor, terwijl dat misschien wel de slechtste McLaren van de afgelopen 10 jaar was. Kortom, er is echt nog heel werk aan de winkel voor Honda. Ze kwamen van heel ver, dus wat dat betreft liggen ze misschien wel op schema, maar het gat is nog immens.

Matthijs

#24
Citaat van: Tuesday op 25 oktober 2016 - 18:50:22
McLaren rijdt nu met een Honda motor en een softere compound ongeveer dezelfde tijd als 2 jaar geleden met de Mercedes motor
Op zich geen slecht betoog, maar hoe kom je hier nu bij? Ze zijn dit jaar meerdere seconden per ronde sneller dan in 2014. Zelfs in Monza, waar het vooral op motorvermogen aankwam, was McLaren dit jaar 2 seconden sneller dan met de Mercedes in 2014. Gelukkig maar, anders was het wel heel dramatisch.

Fietser

In techniek ben ik weinig geïnteresseerd en ik weet er dan ook weinig van. Maar natuurlijk hoop ik dat dit voormalige topteam zich op korte termijn weer met de podiumplekken zal kunnen bemoeien en zich uit de 'grijsheid' van het middenveld zal kunnen ontworstelen. Dit laatste ook letterlijk, want wat is dit, qua livery, toch een oersaaie bolide om te zien! Waar is het geel/oranje gebleven waar wijlen Bruce en Denny ooit mee begonnen?

Robbert65

Citaat van: Fietser op 26 oktober 2016 - 10:00:19
! Waar is het geel/oranje gebleven waar wijlen Bruce en Denny ooit mee begonnen?

http://www.bruce-mclaren.com/info_pages.php/pages_id/11 staan er een paar. En als je ze in het echt wilt bekijken moet je naar Engeland: http://cars.mclaren.com/Bruce-McLaren, zie de foto linksboven in het onderste kader.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

#27
Citaat van: Matthijs op 26 oktober 2016 - 07:09:47
Citaat van: Tuesday op 25 oktober 2016 - 18:50:22
McLaren rijdt nu met een Honda motor en een softere compound ongeveer dezelfde tijd als 2 jaar geleden met de Mercedes motor
Op zich geen slecht betoog, maar hoe kom je hier nu bij? Ze zijn dit jaar meerdere seconden per ronde sneller dan in 2014. Zelfs in Monza, waar het vooral op motorvermogen aankwam, was McLaren dit jaar 2 seconden sneller dan met de Mercedes in 2014. Gelukkig maar, anders was het wel heel dramatisch.
ja, met de supersoft, waar ze in 2014 met de medium reden. Ik had zelf de USA vergeleken met 2 jaar geleden, 2x McLaren dus, in 2016 met Honda en in 2014 met Mercedes en daar zit amper verschil in. Button was met een zachtere ban zelfs langzamer dan 2 jaar geleden. Een motor vergelijk je niet perse het beste op een laag downforce circuit, het probleem van McLaren schijnt er juist in te zitten dat de Honda niet krachtig genoeg is om met veel downforce te rijden. Daarom moet je je ook niet blindstaren op 1 recht stuk, een motor/auto bestaat uit veel meer dan alleen maar topsnelheid. En zoals ik al zei, afgelopen weekend was helemaal een slecht vergelijk, Sainz stortte op het eind compleet in met zn oude soft banden. Maar goed, op zich is het natuurlijk wel interessante discussie.

Matthijs

Je feiten kloppen niet Tuesday. De 2016 McLaren-Honda is weldegelijk aanzienlijk sneller dan de 2014 McLaren-Mercedes. Dat moet ook, er zit twee jaar ontwikkeling in en de banden zijn (in de qualy) zachter, maar het is wel een feit. Verder hoeven we niet te discussiëren of Honda al op het niveau van Mercedes is, want dat is nog niet zo. Discussiepunt is of Honda op of over het niveau van Ferrari 2015 is en ik heb geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is. Alom wordt de auto van Toro Rosso geprezen (mechanisch en aerodynamisch) maar in de pikorde is McLaren hen nu toch echt voorbij. Dus of het chassis van McLaren is beter dan die van Toro Rosso, of de motor is beter.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 27 oktober 2016 - 08:44:03
Je feiten kloppen niet Tuesday. De 2016 McLaren-Honda is weldegelijk aanzienlijk sneller dan de 2014 McLaren-Mercedes. Dat moet ook, er zit twee jaar ontwikkeling in en de banden zijn (in de qualy) zachter, maar het is wel een feit. Verder hoeven we niet te discussiëren of Honda al op het niveau van Mercedes is, want dat is nog niet zo. Discussiepunt is of Honda op of over het niveau van Ferrari 2015 is en ik heb geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is. Alom wordt de auto van Toro Rosso geprezen (mechanisch en aerodynamisch) maar in de pikorde is McLaren hen nu toch echt voorbij. Dus of het chassis van McLaren is beter dan die van Toro Rosso, of de motor is beter.
maar waarom kloppen mijn feiten niet dan? de paar dingen die ik genoemd heb kloppen volgens mij wel degelijk. Verder is wat ik post zeker geen sluitend bewijs ofzo dat jouw veronderstelling dat Honda Ferrari eind 2015 niveau voorbij is niet klopt, maar wel waarom ik daar mijn vraagtekens bij plaats. En de tijd dat de auto van STR werd geprezen ligt al mijlenver achter ons. Je mag er toch vanuit gaan dat McLaren met hun budget een beter chassis heeft. Daarnaast is er nog de factor coureur, Alonso lijkt me toch wel een niveautje hoger dan Sainz en Kvyat. En afgelopen weekend zat het verschil m vooral in de laatste stint, in kwalificatie was Sainz sneller en bij de laatste pitstop, die beiden onder de VSC deden lag hij er ook nog voor. Bij Sainz gingen er echter softs onder, bij Alonso mediums.