McLaren Renault Topic

Gestart door Sabai, 25 november 2014 - 19:32:02

« vorige - volgende »

Sabai

Ik vroeg me af heeft iemand al beeld of geluid van de nieuwe Honda motor? Ik las dat ze maar 3 ronden hebben kunnen rijden maar dat het goed klonk. Hoop dat ze weer een winnend team worden volgend jaar.

Jehoentelaar

Ik heb een filmpje voorbij zien komen maar het geluid wat erbij zat leek me iets te veel op een turbo uit de jaren tachtig.


Maikel0230

Opgenomen tijdens de test van vandaag, klinkt naar verluidt luider als de andere motoren in de paddock, zelfs luider als de Ferrari die toch bekend staat als luidste.

http://youtu.be/NGa_VfT7En4

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Tja, ik vond aan het begin van het seizoen de motoren van Mercedes, Renault en Ferrari ook veel beter klinken via filmpjes van fans dan op tv. Geen idee wat ze op tv met de volume- en pitchregeling doen.

Hamilton#44

Hoe werkt dat eigenlijk? Honda heeft nu toch heel 2014 nog aan die motor kunnen verbeteren? Is dat geen oneerlijk voordeel? McLaren heeft natuurlijk alle problemen met hun Mercedes doorgebriefd aan Honda in die periode met aandachtspunten.

Of gold de engine freeze ook voor Honda vanaf 2013?

Gonzalo

De engine freeze is relatief, natuurlijk. Ook andere leveranciers mogen nu nog hun motor aanpassen, zij het maar voor 50% (ongeveer).
Elk jaar mag er minder aangepast worden om uiteindelijk tot een bijna-freeze te komen in 2018.

Maikel0230

Citaat van: Hamilton#44 op 26 november 2014 - 11:27:00
Hoe werkt dat eigenlijk? Honda heeft nu toch heel 2014 nog aan die motor kunnen verbeteren? Is dat geen oneerlijk voordeel? McLaren heeft natuurlijk alle problemen met hun Mercedes doorgebriefd aan Honda in die periode met aandachtspunten.

Of gold de engine freeze ook voor Honda vanaf 2013?

Honda heeft inderdaad het gans jaar ongestoord aan hun PU kunnen werken. Renault, Ferrari en Mercedes hebben in Februari 2014 hun motoren moeten homologeren, oftewel "bevriezen", het nadeel voor Honda is natuurlijk dat hun PU niet het gans jaar in een auto lag en er daarom op dat vlak geen data is geregistreerd, de andere merken hebben tijdens het jaar natuurlijk wel aanpassingen gedaan maar enkel onder het mom van de veiligheid.

Het lijkt een voordeel, dat jaar wachten, maar in realiteit liggen ze toch wat achter maar ze hebben tijd genoeg om het nog in te halen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Hamilton#44

Ja maar ze hebben wel met een schuin oog naar de data van McLaren gekeken en die motor heeft een jaar langer op de testbank gelegen. Ze hebben daarnaast vast wel een ouwe Super Aguri van zolder gehaald en rondjes gereden ergens op een vliegveld in Japan.

Maikel0230

Citaat van: Hamilton#44 op 26 november 2014 - 15:51:47
Ja maar ze hebben wel met een schuin oog naar de data van McLaren gekeken en die motor heeft een jaar langer op de testbank gelegen. Ze hebben daarnaast vast wel een ouwe Super Aguri van zolder gehaald en rondjes gereden ergens op een vliegveld in Japan.

Dat kan natuurlijk, daar kunnen we moeilijk op anticiperen natuurlijk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Niet dat het geholpen heeft..Stoffel heeft in twee dagen amper 5 rondjes kunnen afleggen...

Gonzalo

Door een "onbekend" elektrisch probleem blijkbaar.

Onderdelen samengeplugd -> werkte
Na paar rondjes -> motor valt stil
Alles weer uit elkaar -> elk onderdeel werkt gewoon

;D

Perton

Tsja het punt is natuurlijk dat Renault en co vanaf eind januari, begin februari hadden om de problemen te fixen, heeft Honda daar natuurlijk wat meer de tijd voor. Zolang er nu geen paniek is bij ze, zal het ongetwijfeld wel goedkomen.

Sabai

Ze zullen ondanks dat er niet veel gereden is een hoop leren. Dat ze nu 2 dagen verliezen is beter dan dat ze dat in Februari doen.Hebben ze volgend jaar ook weer extra testdagen of was dat eenmalig dit jaat?

Hamilton#44

McLaren praat alweer over races winnen volgend jaar, dus dat zit wel snor daar bij Honda.