McLaren Renault Topic

Gestart door Sabai, 25 november 2014 - 19:32:02

« vorige - volgende »

Sphinx

Citaat van: robbert op 16 maart 2017 - 22:57:15
ja maar met mercedesmotoren zullen ze ook geen wereldkampioen worden, dat was toch de reden dat ze destijds van mercedes naar honda zijn gegaan, omdat ze van mercedes ook geen 1ste keusmotoren kregen

Dat was idd Ron Dennis' mening. Maar die is weg en aangezien een aantal van zijn ideeën tot de huidige impasse hebben geleid (size zero, exclusiviteit) proberen ze daar nu komaf mee te maken. Too little too late vrees ik.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Als ze nu overstappen naar Mercedes, vermoed ik dat het is met de bedoeling om de huidige motorenformule 'uit te zitten', het team te herstructureren en wie weet wel weer met een nieuwe partner in zee te gaan wanneer er een nieuwe formule komt (~2021).

Het is dan inderdaad de acceptatie dat er geen kampioenschap gewonnen zal worden in de huidige formule.

robbert

dan zie ik alonso sowieso niet blijven. Hij wilt alleen maar wereldkampioen worden

Jehoentelaar

Alonso heeft zelf aangegeven in de Formule 1 te willen blijven als de formule hem aanstaat, maar wel de kans wil hebben bij een competitief team. Open deuren troef, dus. Het ligt voor de hand dat hij in 2017 dus voor het laatst voor McLaren rijdt, maar het is geen zekerheid dat 2017 zijn laatste seizoen in de Formule 1 is.

Citaat van: robbert op 17 maart 2017 - 13:14:26
dan zie ik alonso sowieso niet blijven. Hij wilt alleen maar wereldkampioen worden

In de media heeft hij meerdere malen aangegeven dat hij vooral competitief wil zijn en dat de derde titel geen topprioriteit meer is. Waar haal jij deze afwijkende informatie vandaan?

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 17 maart 2017 - 16:17:17
Alonso heeft zelf aangegeven in de Formule 1 te willen blijven als de formule hem aanstaat, maar wel de kans wil hebben bij een competitief team. Open deuren troef, dus. Het ligt voor de hand dat hij in 2017 dus voor het laatst voor McLaren rijdt, maar het is geen zekerheid dat 2017 zijn laatste seizoen in de Formule 1 is.
Welke open deuren heb je het dan over? Ik denk eigenlijk niet dat er een team is dat op Alonso zit te wachten en dat beter is dan McLaren.

Jehoentelaar

Ik bedoel dat hij spreekwoordelijke open deuren intrapt met de genoemde opmerkingen.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/mclaren_twijfelt_aan_halen_finish_australi/

Nou hier spreekt weinig vertrouwen uit. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat McLaren de problemen nog niet heeft opgelost.

Wat een anti reclame voor Honda zou dat zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: Jehoentelaar op 17 maart 2017 - 16:17:17
Alonso heeft zelf aangegeven in de Formule 1 te willen blijven als de formule hem aanstaat, maar wel de kans wil hebben bij een competitief team. Open deuren troef, dus. Het ligt voor de hand dat hij in 2017 dus voor het laatst voor McLaren rijdt, maar het is geen zekerheid dat 2017 zijn laatste seizoen in de Formule 1 is.

Citaat van: robbert op 17 maart 2017 - 13:14:26
dan zie ik alonso sowieso niet blijven. Hij wilt alleen maar wereldkampioen worden

In de media heeft hij meerdere malen aangegeven dat hij vooral competitief wil zijn en dat de derde titel geen topprioriteit meer is. Waar haal jij deze afwijkende informatie vandaan?

hij wou toch altijd kampioen worden, dat was de reden dat hij naar mclaren is vertrokken, omdat ze daar een project gingen opstarten waardoor hij een nieuwe titel zou behalen. Maar welke piloot wil nu geen kampioen worden? Alonso is nu de eerste piloot die geen kampioen wil worden.
Waar heb jij dat gelezen?

Jehoentelaar

Tuurlijk wil iedereen kampioen worden, dat ontken ik ook nergens. Het heeft voor hem echter geen grote topprioriteit meer om nog een derde titel te pakken. Hij heeft er 'al' twee en vindt het in de eerste plaats belangrijker om competitief te zijn op de baan. Titelkansen zijn leuk, maar niet doorslaggevend. Gelezen op Formula1.com in een artikel dat vervolgens door de meeste serieuze F1-media overgenomen is.

Wings

Wat moet je anders zeggen als je Alonso heet? Doen alsof je plezier hebt, nog 30 miljoen binnen harken en het prima vinden. Mij mag je voor 1-10de deel zelfs in een Sauber planten. ;)

Jehoentelaar

Wat iemand moet zeggen vind ik verder niet relevant, gaat mij er vooral om dat er geen onwaarheden over uitspraken worden gepost.

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 maart 2017 - 18:45:03
Wat moet je anders zeggen als je Alonso heet? Doen alsof je plezier hebt, nog 30 miljoen binnen harken en het prima vinden. Mij mag je voor 1-10de deel zelfs in een Sauber planten. ;)
ja, voor iemand als jij zou dat een droom zijn. Maar wat heeft dat te maken met Alonso zn sportieve ambities?

Mike05021984

Honda werkt momenteel aan een nieuwe motor, ze spreken van 2 maand (gp Canada wss).
Nu heb ik net gezien dat er 18-19 april 2 testdagen zijn in Bahrein (net na de GP van Bahrein zelf)
Laat ons hopen dat Honda op tijd klaar is en ze hun nieuwe motor goed kunnen testen op deze 2 dagen, zou heel goed van pas komen lijkt me na hun rampzalige testdagen in Barcelona!

Robbert65

We moeten vooral hopen, dat McLaren Honda de tijd geeft bij te trekken. Er zijn al een maand geruchten, dat McLaren al in gesprek in met Mercedes, voor het geval dat...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mike05021984

Dit jaar moeten ze wel uitdoen met mclaren, want hun hele auto is ontworpen rond die Honda motor, dus ze kunnen niet ineens omswitchen naar een andere leverancier...
Dus als Honda goede stappen weet te zetten tegen de zomer, zodat mclaren weer voor punten kan strijden, dan zie ik het nog wel goedkomen tegen het einde van het jaar. Tis tenslotten een compleet nieuwe motor, dus er zal nog een hoop winst te boeken zijn eens de puzzelstukken in elkaar vallen.
Maar voorlopig moeten we dus de eerstvolgende 4-5 grand prix niet teveel verwachten...