Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Wings

Natuurlijk gaat Marussia met twee rijders rijden. Wie is derde rijder? Rossi toch? Die zal Bianchi  vervangen. Verder heeft het geen effect op Marussia. De kans dat Caterham er voor komt lijkt me nihil. En als dat gebeurd zou het ook kunnen gebeuren in het bijzijn van Bianchi. Verder had ik het idee dat Bianchi de overstap zou maken naar Ferrari en las op een Italiaanse site al het gerucht dat hij derde rijder zou worden om Kimi na volgend jaar te vervangen. Dus dan was hij sowieso vertrokken bij Marussia. Die paar races die hij nu mist maken geen verschil.

Maikel0230

Mmm had ik ook gelezen en dan vermoedelijk Marciello Raffaele naar Marussia volgend jaar

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Die jongen heeft nog minstens een seizoen nodig. Of Bianchi nou zou zijn vertrokken volgend jaar of simpelweg niet meer meedoet vanwege zijn ongeval, Marciello in die auto zetten lijkt mij heel erg dom.

Anywayz, het lijkt mij vrij duidelijk dat Rossi gaat rijden, maar Marussia zou er ook voor kunnen kiezen om Stevens en Rossi beiden twee races te geven als evaluatie voor volgend jaar. Maar ik verwacht Rossi gewoon 4 races in de auto.

Maikel0230

Akkoord, zou het ook wel wat vroeg voor hem vinden, hij toont mooie dingen in de GP2 maar ik vrees dat door het incident van Bianchi dat Ferrari en Marussia weinig keus hebben.

Ik bedoel, Marussia zal het geld van Ferrari voor dat zitje (of korting op de motoren, wat het ook moge zijn) toch wel nodig hebben niet, althans dat denk ik en dan dient daar een FDA coureur in die auto te zitten.

Zover ik kan zien is Marciello de eerste op de lijst na Bianchi, maar optimaal zou het nog niet zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Fuoco heb je nog, maar dan nog eerder Marciello lijkt me.

Maikel0230

mmm en Fuoco heeft het nou ook niet zo geweldig gedaan in de F3 tot nu toe, dan vind ik Marciello nog wel meevallen in de GP2 maar in vergelijking met Stoffel Vandoorne lijkt hij me er nog niet klaar voor.

Er is ook nog Stroll natuurlijk wiens vader blijkbaar aan het teamschoppen is :P

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 08 oktober 2014 - 12:08:12
Fuoco heb je nog, maar dan nog eerder Marciello lijkt me.

Marciello is een talent maar heeft dit jaar enorm veel pech gehad...
Hij is nog niet klaar voor de Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Gaat lekker zo. Sauber gaat ook al niet zo best.Ben benieuwd wat er van het huidige veld over gaat blijven. Hoop dat het gerucht dat Audi wil instappen waar is. Ik zie toch liever de Autofabrikanten terug dan al die hopeloze privateers

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/marussia_ook_niet_naar_austin/

Heeft Ecclestone toch zijn zin, Caterham, Marussia, en HRT zijn er niet meer bij  :(
De Formule 1 moet wel begrijpen dat het niet zonder kleine teams en privateers kan.
Ik vind 18 auto's voor Austin wel erg mager.

Hopelijk blijven Lotus en Sauber wel overeind  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ik vind het zonde voor Marussia, ze maakten wel altijd de sportieve keuzes.
Naar het schijnt hebben ze een grote schuld naar Ferrari open staan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

#26
Er word al 5 jaar over geluld maar wat doen ze. Er is nog steeds geen budgetcap nee ze maken alles maar dan ook alles steeds duurder.In F1 is imo geen plaats meer voor kleine teams als ze op deze manier verder willen gaan. Daarom  zie dan liever de autofabrikanten terug of ze moeten hun roer omgooien ipv er alleen maar over lullen.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 25 oktober 2014 - 11:54:51
Er word al 5 jaar over geluld maar ze doen ze. Er is nog steeds geen budgetcap nee ze maken alles maar dan ook alles steeds duurder.In F1 is imo geen plaats meer voor kleine teams als ze op deze manier verder willen gaan. Daarom  zie dan liever de autofabrikanten terug of ze moeten hun roer omgooien ipv er alleen maar over lullen.

Het probleem is altijd dat de grote teams niet aan de kleintjes denken.
Maar ze kunnen niet zonder elkaar.

Als straks Force India, Sauber, of Lotus omvalt zijn er toch problemen.
En op een 3 auto's per team zit ik niet te wachten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Sabai op 25 oktober 2014 - 11:54:51
Er word al 5 jaar over geluld maar wat doen ze. Er is nog steeds geen budgetcap nee ze maken alles maar dan ook alles steeds duurder.In F1 is imo geen plaats meer voor kleine teams als ze op deze manier verder willen gaan. Daarom  zie dan liever de autofabrikanten terug of ze moeten hun roer omgooien ipv er alleen maar over lullen.
Tsja autofabrikanten ben ik juist erg op tegen. Kijk naar het begin van de crisis, in twee/drie jaar tijd stapten BMW, Honda, Toyota en feitelijk ook Renault uit de Formule 1. Die partners zijn zo onbetrouwbaar als de pest. Ik heb liever goede professionele teams. En dan denk ik aan bijvoorbeeld Carlin, ART, etc. Zorg ervoor dat de Formule 1 voor hen aantrekkelijk en betaalbaar wordt.

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 25 oktober 2014 - 12:42:11
Citaat van: Sabai op 25 oktober 2014 - 11:54:51
Er word al 5 jaar over geluld maar wat doen ze. Er is nog steeds geen budgetcap nee ze maken alles maar dan ook alles steeds duurder.In F1 is imo geen plaats meer voor kleine teams als ze op deze manier verder willen gaan. Daarom  zie dan liever de autofabrikanten terug of ze moeten hun roer omgooien ipv er alleen maar over lullen.
Tsja autofabrikanten ben ik juist erg op tegen. Kijk naar het begin van de crisis, in twee/drie jaar tijd stapten BMW, Honda, Toyota en feitelijk ook Renault uit de Formule 1. Die partners zijn zo onbetrouwbaar als de pest. Ik heb liever goede professionele teams. En dan denk ik aan bijvoorbeeld Carlin, ART, etc. Zorg ervoor dat de Formule 1 voor hen aantrekkelijk en betaalbaar wordt.

Daar ben ik het dus helemaal mee eens. In die twee jaar dat ineens BMW, Honda, Toyota en Renault uit de Formule 1 stapten, waren er toch ineens grote gaten gevallen. Toyota verdween helemaal, Honda werd dan weliswaar Brawn/Mercedes maar dat was ook maar net op het nippertje. En ja we weten alllemaal hoe Sauber (BMW) en Lotus (Renault) er op dit moment bij staan.

Stel je nu eens voor dat binnen nu en laten we zeggen twee jaar ook Sauber en Lotus omvallen (niet onrealistisch, denk ik zo) Dan hou je echt niks over. En vergeet niet dat een groot historisch team als McLaren, begin dit seizoen grote moeite had om een nieuwe hoofdsponsor te vinden (hebben ze die eigenlijk uberhaupt al).

Ze hebben mijn inziens een grote fout gemaakt door de budgetcap niet te laten doorgaan. Met die voorwaarden zijn destijds HRT, Caterham en Marussia in de F1 gestapt. En toen dat weg was, moesten ze achter de feiten aanhollen. Want ja, zij gingen uit van een budgetcap moesten vervolgens het met dat ingeplande geld doen en stonden achteraan op de grid. En om meer geld te investeren heb je onder andere meer sponsoren nodig. Maar ja, als internationaal bedrijf/potentiele sponsor denk ik dat je je naam liever terug ziet op een Ferrari of Mercedes dan op een Caterham.

En dan dat belachelijke idee van drie auto's per team. Sure in de oude dagen ging dat ook zo. Maar ook daarmee creeer je weer een potentieel 'gevaar' voor het verdwijnen van meerdere teams. Als Team A drie auto's op het podium heeft, betekent dat team B dat niet heeft wat weer leidt tot minder inkomsten etc etc. Nogmaals ik ben persoonlijk een groot voorstander van de budgetcap. Het is voorlopig ook bijvoorbeeld maar afwachten of Forza Rossa en Haas F1 (dat is de naam toch?) ook er over twee jaar wel zijn.

Misschien bekijk ik het op dit moment wel iets te negatief, maar ik zie op dit moment alleen maar een neerwaartse spiraal waarbij langzaam aan teams verdwijnen en er geen nieuwe instappen. Wat krijg je straks als Red Bull niet terug gaat naar het winnende front? Hoelang blijft Dieter Mateschitz dan nog geld pompen in twee teams? 

Ik kan nog wel even doorgaan, maar dan verzand ik echt in een rant (voorzover dit er nog geen is)...Maar goed. 
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock