Manor-Marussia topic

Gestart door Breaktest, 07 oktober 2014 - 21:46:49

« vorige - volgende »

Breaktest

Stil aan duikt een ander probleem op: is dit de nekslag voor Marussia? Ik kan me voorstellen dat het team volledig uit het lood is met het verlies van hun sterrijder, en het is de vraag of het zich hiervan weet te herstellen. Bianchi, en Bianchi alleen, maakte dat het team mocht hopen op een uitschieter als  Monaco. Zonder hem vallen ze waarschijnlijk weer terug achter Caterham, hoewel dat nog in de punten moet zien te rijden. het zag er toch al naar uit dat het Bianchi ging kwijtraken. Ferrari speculeerde al hardop over de mogelijkheid van een derde wagen met Bianchi erin.

Als het Marussia het seizoen afmaakt, wie gaat Bianchi's stoeltje bemannen? Alexander Rossi? Of zijn hier kansen voor ene Robin Frijns?

Maikel0230

Citaat van: Breaktest op 07 oktober 2014 - 21:46:49
Stil aan duikt een ander probleem op: is dit de nekslag voor Marussia? Ik kan me voorstellen dat het team volledig uit het lood is met het verlies van hun sterrijder, en het is de vraag of het zich hiervan weet te herstellen. Bianchi, en Bianchi alleen, maakte dat het team mocht hopen op een uitschieter als  Monaco. Zonder hem vallen ze waarschijnlijk weer terug achter Caterham, hoewel dat nog in de punten moet zien te rijden. het zag er toch al naar uit dat het Bianchi ging kwijtraken. Ferrari speculeerde al hardop over de mogelijkheid van een derde wagen met Bianchi erin.

Als het Marussia het seizoen afmaakt, wie gaat Bianchi's stoeltje bemannen? Alexander Rossi? Of zijn hier kansen voor ene Robin Frijns?

Zonder onrespectvol te willen zijn tegenover Bianchi lijkt het inderdaad evident dat Rossi voor Marussia gaat rijden nu, hij is buiten Max en Jules de enige die met deze wagen heeft gereden.

Mocht Marussia niet voor Rossi gaan dan is er nog Stevens maar dat lijkt me meer een 'long shot'. Ik vermoed dat indien de voorgenoemde niet mogen instappen dat Ferrari tijdelijk de diensten zal aanbieden van Pedro de la Rosa, hij kent het team niet maar is wel vertrouwd met de Power Unit van Ferrari en diens procedures.

Ik ga dit trouwens afsplitsen naar een appart topic, uit respect voor Jules.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

BMW.WilliamsF1

Citaat van: Breaktest op 07 oktober 2014 - 21:46:49
Stil aan duikt een ander probleem op: is dit de nekslag voor Marussia? Ik kan me voorstellen dat het team volledig uit het lood is met het verlies van hun sterrijder, en het is de vraag of het zich hiervan weet te herstellen. Bianchi, en Bianchi alleen, maakte dat het team mocht hopen op een uitschieter als  Monaco. Zonder hem vallen ze waarschijnlijk weer terug achter Caterham, hoewel dat nog in de punten moet zien te rijden. het zag er toch al naar uit dat het Bianchi ging kwijtraken. Ferrari speculeerde al hardop over de mogelijkheid van een derde wagen met Bianchi erin.

Als het Marussia het seizoen afmaakt, wie gaat Bianchi's stoeltje bemannen? Alexander Rossi? Of zijn hier kansen voor ene Robin Frijns?

Rossi is volgens mij de reservecoureur van het team, dus hij zal het wel worden. Ik zie Frijns niet ineens instappen. Ik zie Frijns sowieso nergens aan de bak komen bij welk F1 team dan ook.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 07 oktober 2014 - 21:46:49
Stil aan duikt een ander probleem op: is dit de nekslag voor Marussia? Ik kan me voorstellen dat het team volledig uit het lood is met het verlies van hun sterrijder, en het is de vraag of het zich hiervan weet te herstellen. Bianchi, en Bianchi alleen, maakte dat het team mocht hopen op een uitschieter als  Monaco. Zonder hem vallen ze waarschijnlijk weer terug achter Caterham, hoewel dat nog in de punten moet zien te rijden. het zag er toch al naar uit dat het Bianchi ging kwijtraken. Ferrari speculeerde al hardop over de mogelijkheid van een derde wagen met Bianchi erin.

Als het Marussia het seizoen afmaakt, wie gaat Bianchi's stoeltje bemannen? Alexander Rossi? Of zijn hier kansen voor ene Robin Frijns?


Vooralsnog zit Kolles te klooien bij Caterham, dus Marussia is gewoon 100% veilig. Ik zie Caterham dat al moeite heeft om de banden op tijd te betalen, zeker niet meer dan twee WK-punten pakken.

Heel wrang, een mooi nalatenschap van Bianchi aan het team. :(


En Frijns? Indien Robin ooit in beeld is geweest en/of contacten had met Booth...misschien. Maar anders is het een dikke 'nee'...Jammer.

Maikel0230

Marussia zal denk ik trouwens dit weekend geen twee wagens hebben, zoals Perton al zei hebben de meeste teams wel een reserve chassis maar heeft Marussia dat wel bij?

Indien ja zou er geen groot probleem mogen zijn maar als het antwoord neen is zal het niet gebeuren en wel hierom

CitaatHeard #F1 teams not allowed to bring additional parts to #Sochi. Custom laws. Only stuff directly from Suzuka. So not much updates expected.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Dan zal de FIA moeten accepteren dat Marussia met 1 auto deelneemt aan de GP van Rusland...Tenzij Marussia in Japan ook een T-car had meegenomen.

Jozef

Euh, ik kan mij echt niet voorstellen dat eender welk team zonder reserve-auto naar een GP reist. Zelfs als het Caterham of Marussia is. Mocht het snel slecht aflopen met Bianchi, zie ik ze met 1 auto rijden in Rusland. Als Bianchi zaterdag nog leeft, gaan ze gewoon met twee auto's door.

De tweede rijder zal dan Rossi zijn of de hoogste bieder.

Over Caterham hoeven ze zich geen zorgen te maken, die gaan echt geen punten meer pakken dit seizoen of er moet weer een loterij à la Monaco komen. Maar dat is niet waarschijnlijk, gezien de circuits die we nog krijgen.

gloudiesaurus

Wellicht dat Marussia maar met 1 auto wil rijden. Uit respect voor Bianchi... Denk dat de FIA hier nu niet heel moeilijk over zal doen...

Anders is Rossi officieel reserve. Maar het zou de eerste reservecoureur niet zijn dus alsnog gepasseerd wordt  ;)
Maar Rossi heeft ook wat geld dus ik geef hem de beste papieren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1

Vaak hebben ze wel genoeg onderdelen om een nieuwe auto te kunnen bouwen volgens mij, maar of ze 3 complete chassis bij hebben weet ik niet. Denk dat het chassis van de auto van Bianchi wel de schroothoop op kan.

Er is ook nog helemaal niets naar buiten gebracht of en wie er gaat rijden komend weekend. Ben benieuwd :)

Maikel0230

Denk dat het team wacht tot donderdag, dan zijn er de eerste media activiteiten en track walks, zal wel heel sereen gebeuren.

Ik wil er ook geen artikel over schrijven nu, uit respect voor Bianchi, als het team het tijd vindt om ons te informeren dan zullen we het posten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Pancake Shield

Marussia heeft nu de hele zware taak om een opvolger voor Bianchi te zoeken en dat is niet makkelijk. Sowieso niet, omdat (als er al iemand instapt) die aan het einde van een lang seizoen instapt op een onbekend circuit met weinig wagenkennis. Gaat een zware opgave worden dan. Ik denk sowieso dat Marussia het in Rusland met een auto gaat proberen te doen. Als ze er al bij zijn. Ik kan mij ook voorstellen, dat het team zo zwaar uit het lood geslagen is, dat het deze race (ondanks dat het hun 'thuisrace' is) langs de kant blijft staan.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Ik wou net zeggen, het is hun thuisrace. Langs de kant staan is volgens mij geen optie. 1 auto aan de kant houden eventueel wel, maar niet allebei denk ik. De Russen hebben lang gewacht op hun GP, nu willen ze hun team ook zien rijden natuurlijk.

Pancake Shield

Het GP3-team blijft wel langs de kant staan. Om 'commerciele' redenen. Ik word hier nieuwsgierig van. Wat houd dat in voor het F1-team? Of zijn die activiteiten zo losgekoppeld dat het bij het F1-team wel goed zit?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

Geen idee daarvoor is de info op dit moment nog iets te dun.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Maikel0230

Marussia had wel degelijk een reserve chassis bij en die wordt nu ook in gereedheid gebracht


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25