Ecclestone op zoek naar populariteit.....hmmmmm...

Gestart door Erwin-82, 28 juli 2014 - 20:11:39

« vorige - volgende »

Erwin-82

Ik zit dit zo te lezen.......http://www.gppits.net/nieuws/formule_1_op_weg_naar_verbeteringen/

En ik dacht, hier wil ik jullie mening wel een over horen  :)

Mijn *ahum* "genuanceerde" mening, Bernie moet gewoon zoiezo een grote rotschop onder zijn achterwerk hebben en niet meer terugkomen. 

Maar goed. Als er dan staat in dit artikel....."Hoewel de strijd in de races misschien wel beter is dan ooit, lopen de bezoekersaantallen en de kijkcijfers van de Formule 1 structureel naar beneden. De Grote Prijs van Duitsland trok vorige week slechts 52.000 bezoekers en de kijkcijfers zijn dankzij het verdwijnen van de sport achter de decoder lager dan ooit. Ook lijkt de Formule 1 volledig de boot te missen als het gaat om het internet, en dan vooral de social media."

Dan weten de heren dus ook al waar het aan ligt. Mij lijkt het niet zo moeilijk, als je hogere bezoekersaantallen wilt,  maak het misschien eens wat toegankelijker en vooral betaalbaarder. Dat geld idem voor de kijkcijfers, dus weg met de decoder.

En dan het Internet en social media verhaal.....Waarom heb  je Bernie in zo'n werkgroep als je dr iets mee wilt doen? Het is toch over het algemeen bekend dat Bernie daar geen zak om geeft? Dus dit is maar nutteloos aanmodderen.

Maar goed, misschien heben jullie weer een totaal andere mening en andere ideen, brand los.  ;)

Mvg,

Erwin

"De formule 1 is een machtstrijd tussen prutsers en geldwolven geworden, een poel van plagiaat en achterklap" © Colin Chapman

Kootje

Het antwoord is al gegeven.

Voor hogere kijkcijfers zal je het achter de decoder vandaan moeten halen, voor grotere bezoekersaantallen moeten de toegangsprijzen en dus de organisatiekosten omlaag. Maak de sport dus op alle fronten goedkoper en de kijkers/bezoekers komen vanzelf weer.

Erwin-82

Precies! Maar waarom dan weer zo'n nutteloze werkgroep....Is logisch nadenken dan echt zo moeilijk?
"De formule 1 is een machtstrijd tussen prutsers en geldwolven geworden, een poel van plagiaat en achterklap" © Colin Chapman

Jozef

Ik denk niet dat hogere kijkcijfers een doel op zich zijn voor de bobo's der F1. Hogere tv-inkomsten wel. 1 kijker achter de decoder levert waarschijnlijk meer op dan 10 op de kabel.

0634

Citaat van: Erwin-82 op 28 juli 2014 - 20:29:56
Precies! Maar waarom dan weer zo'n nutteloze werkgroep....Is logisch nadenken dan echt zo moeilijk?

Ja. Bij ieder groot bedrijf wordt marktonderzoek gedaan door specialisten. Die plegen onderzoek, interviewen mensen, maken sterkte-zwakte analyses, kijken naar vergelijkbare bedrijven en bedrijfstakken. Als er één simpele reden was, dan was het eenvoudig, maar is het wel zo simpel? Een werkgroep in het leven roepen is een uitstekend plan. Denkend dat je hier, vanachter een laptop, zomaar even denkt te weten hoe het moet, niet. Dat bedoel ik overigens niet lullig, maar ik denk dat er wel heel eenvoudig over wordt gedacht. Flavio is overigens een prima figuur hiervoor, gezien zijn verleden bij zowel Benetton (een marketingstechnisch topbedrijf) en de F1.

Voetbal zit ook achter de decoder. Tennis evenzo. Nog meer sporten. Hoe zit het daarmee dan? Qua kijkcijfers? Als F1 bloedt door de decoders geldt dat voor al die sporten lijkt me. Worden alle sporten minder bekeken? Waarom doen ze het dan? Waarom verdwijnen al grote sporten steeds meer achter decoders wereldwijd?.

En hoe verhoudt het zich tot de opbrengsten? Want iets inleveren aan kijkers maar financieel gewin kan ook weer voordelen hebben.

En de kaartje qua prijs verlagen. Ja, ik ben voor inderdaad. Maar dan moet ook Bernie zijn prijs verlagen. En daar moeten ook de teams mee akkoord gaan. En hoe steekt dat financieel in elkaar? Meer kijkers, is meer merchandising, en een interessantere markt voor sponsoren. Als ze dat uiteindelijk meer op zou leveren, waarom doen ze dat dan niet?

En dan nog social media. Werd van de week ook al bediscussieerd, maar hoe krijg je kijkcijfers omhoog als de FOM en Bernie gaan twitteren of FB-en? De social media markt wordt al overspoeld door F1-info. Alle teams twitteren. Alle media. Alle volgers. Alle rijders. Alle reserverijders. Het meisje van de catering van Caterham. Wat zou het uitmaken als Bernie dat ook nog gaat doen? Wat voegt het toe?

(Let wel: het zijn allemaal vragen, geen cynische opmerkingen of zoiets)

Persoonlijk denk ik overigens dat we ons niet zo druk moeten maken. Soms is er wat minder aandacht, trekt vanzelf weer aan als je mooie races en jaargangen laat zien. Al is een gedegen onderzoek nooit verkeerd. Er zijn altijd punten waar je na jaren je focus op verloren hebt en waar je misschien eens moet veranderen.

Erwin-82

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 20:36:39


En dan nog social media. Werd van de week ook al bediscussieerd, maar hoe krijg je kijkcijfers omhoog als de FOM en Bernie gaan twitteren of FB-en? De social media markt wordt al overspoeld door F1-info. Alle teams twitteren. Alle media. Alle volgers. Alle rijders. Alle reserverijders. Het meisje van de catering van Caterham. Wat zou het uitmaken als Bernie dat ook nog gaat doen? Wat voegt het toe?

Dan kunnen we hem eens even aanspreken op wat voor puinzooi hij dr van maakt  ;D
"De formule 1 is een machtstrijd tussen prutsers en geldwolven geworden, een poel van plagiaat en achterklap" © Colin Chapman

Erwin-82

Maar die vragen heb ik ook allemaal Jeroen, maar ik krijg geen antwoorden van die gasten, zovan, waarom doen jullie dit.
"De formule 1 is een machtstrijd tussen prutsers en geldwolven geworden, een poel van plagiaat en achterklap" © Colin Chapman

0634

Citaat van: Erwin-82 op 28 juli 2014 - 21:08:01
Dan kunnen we hem eens even aanspreken op wat voor puinzooi hij dr van maakt  ;D

Heeft ie dat wel? Hoezo dan? Welke scenario's waren beter geweest? Hij heeft heel veel andere markten aangeboord. Kunnen wij misschien niet leuk vinden als Europeanen zijnde, maar het heeft weer nieuwe sponsormarkten aangetrokken waar diverse teams weer blij van worden. De F1 heeft in de 30 jaar onder zijn bewind een enórme sprong gemaakt, die is echt gigantisch. Niet alleen door hem hoor, begrijp me goed, maar die man snapt echt wel hoe je een bedrijf als F1 in de markt zet en verkoopt. Waar uiteindelijk alle teams van meeprofiteren.

Nogmaals, ik zeg niet dat het niet beter kan of beter moet, en misschien moet hij maar met pensioen en moet er een ander, frisser iemand komen. Kan best. Maar misschien ook niet. Misschien ontstaat er zonder hem wel een machtsvacuum tussen de FOM, de FIA en de teams. Wie zal het zeggen? En als hij gaat, wie moet het dan doen? 

Het zijn allemaal vragen die niet zomaar even beantwoord kunnen worden van een afstandje. Een gedegen werkgroep oprichten die de hele sport eens even doorlicht en over een paar maanden of een jaar met een gedegen en breed gedragen bedrijfsplan komt, met verschillende scenarios op basis van onderzoek en niet van natte vingers is wel eens goed. Dan kunnen de plussen en minnen bekeken worden en kan er gezegd worden welke richting men op moet.

Ik zie die werkgroep als heel positief. Er gaan mensen niet alleen over nadenken, er gaan mensen fulltime onderzoek plegen en analyses maken. Er komen onderbouwingen op feiten gebaseerd in plaats van op gevoel of op emotie. Dat is veel zinvoller dan ad hoc hier een prijs verlagen en daar een andere omroep kiezen.

Citaat van: Erwin-82 op 28 juli 2014 - 21:09:47
Maar die vragen heb ik ook allemaal Jeroen, maar ik krijg geen antwoorden van die gasten, zovan, waarom doen jullie dit.

Maar die antwoorden heeft hij misschien niet. Misschien stelt hij zichzelf wel dezelfde vragen. Staat hij op een t-splitsing en zoekt hij de juiste route.

Maikel0230

Je kunt je wel afvragen waarom Flavio er nu weer in betrokken word, Bernie weet toch ook wel dat dat meteen een grote schaduw op zijn werkgroep gooit.

Laten we een van de grootste fraudeurs uit de geschiedenis nog wat macht geven, erg clever...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Qua social media moet de FOM en voorbeeld nemen aan het wereldkampioenschap voetbal in Brazilie.
De FIFA heeft 80 mensen in dienst, de beste mensen op het gebied van social media.

Zij hadden deals gesloten met Twitter/ Facebook en zorgen ervoor dat alle goed gepromoot wordt.
Mensen konden daarnaast het voetbal live volgen via de telefoon.

In de stadions was zelfs wifi aanwezig waardoor mensen meteen de interactie konden zoeken.
Bernie houdt op dit gebied alles tegen, ik weet zeker dat als hij hier gebruik van gaat maken dat er dan ook weer meer jonge fans komen.
Bernie wil alles achter de decoder hebben, maar als hij internet en sociale media toestaat dan gaan er uiteindelijk misschien wel meer mensen de Formule 1 volgen. Wat ook meer kijkers oplevert...

Zoals Niki Lauda al zei, de nieuwe generatie leeft van de sociale media en de telefoon.

Ben alleen bang dat Bernie "te oud" is en deze ontwikkeling mist.
Bernie hanteert nog steeds het jaren 80-90 model.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Nja, ik heb in het andere topic al een heel betoog geschreven over het hoe en wat ik vind dat de F1 zeker nog moet doen met social media. En dat daar absoluut de kans ligt van de F1 om populairder te worden.

En nja, dalende prijzen voor kaartjes etc zou ook heel erg helpen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

NielsD

De grootste reden waarom mensen afhaken om naar een Grand Prix te gaan is toch het geluid. Ik ben een enorme Formule 1-fan, maar ga nu geen geld uitgeven om een race te bezoeken. Reden? Op het circuit krijg je toch niet alles goed mee en ik ging altijd voor het geluid, die is nu net zo hard als de lokale straatraces hier.

Een andere reden kan ik niet bedenken voor de bezoekersaantallen in Hockenheim, want je zou toch zeggen dat nu er een Duits team oppermachtig is en een Duitse coureur goede zaken doet, je toch alle tribunes vol moet hebben zitten. En de prijs, ik hoorde dat een weekend kaart op de tribune 149 euro kost, sorry maar dat vind ik absoluut niet duur.

Social media: Twitter en Facebook hoeven niet, want dat doen de teams al zoals eerder hier is aangegeven. Mooie fragmenten, overzichten en oude races online zetten (tot aan 2010) op YouTube kan best wel eens gaan helpen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

robbert

aah, daarom dat er niet veel volk was op de 24u van spa. Dat geluid is ook zo dof als bij de f1


Jehoentelaar

Citaat van: robbert op 29 juli 2014 - 07:22:14
aah, daarom dat er niet veel volk was op de 24u van spa. Dat geluid is ook zo dof als bij de f1
Dit is serieus of een lolletje?