WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

gloudiesaurus

Ik mis bij Belgie een echt afmaker, voor de rest een prima ploeg.
Portugal met een fitte Ronaldo is natuurlijk wel moeilijk om te verslaan.
Maar als Belgie dat lukt dan kunnen ze heel ver komen.

En dat Diego Costa niet meedoet is alleen maar positief voor Nederland  ;)
Al heeft Spanje ook nog een David Villa en een Torres... dus of het heel veel uitmaakt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 02 juni 2014 - 08:39:41
3-5-2 ???  ik dacht 5-3-2 :-\ al is het in beide gevallen eigenlijk 3-2-3-2 ::)

Het verschil zit 'm in de details en in 3-5-2 heb ik persoonlijk meer vertrouwen om eerlijk te zijn. Sowieso ben ik van mening dat dat het beste systeem is om in te spelen, zolang verdedigers tenminste ook verdedigers zijn en blijven. Dus geen opkomende backs meer. Die heb je in 'n 5-3-2 systeem juist wel weer nodig, anders word 'n toch al verdedigend systeem wel heel erg verdedigend. Maar dan nog ... ik ben van mening dat je van eigen kracht uit moet gaan. In het geval van Nederland ligt de kracht in de aanval, dus zou ik 3-5-2 kiezen.

Ik bedoelde natuurlijk 5-3-2. Sorry!
Maar Van Gaal wilt tegen Wales mogelijk 4-4-2 spelen nu Clasie en Guzman met lichtelijk blessures kampen.
Blind schuift dan een linie op.

Vond Blind bij Ajax dit seizoen ook beter op het middenveld dan als back.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Jammer van Falcao, maar alleen naïeve boeren uit Colombia geloofden er nog écht in dat hij het zou halen. Naja gelukkig hebben we James nog.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 03 juni 2014 - 01:05:02
Jammer van Falcao, maar alleen naïeve boeren uit Colombia geloofden er nog écht in dat hij het zou halen. Naja gelukkig hebben we James nog.

Wel jammer, Falcao toch een wereldvoetballer die je graag op een WK wilt zien.
Colombia gaat hem heel hard missen....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

O, dat vind ik wel een redelijke inschatting inderdaad, daar ben ik het toch wel mee eens.

Perton

Bleek ook wel toen tijdens Nederland - Colombia. Falcao zat totaal niet in de wedstrijd (geen idee of dat de verdienste was van Nederland of zijn fysieke gesteldheid, want ik meen dat hij toen ook niet 100% fit was, zoiets staat me bij dat dat achteraf bleek) en de rest van het team kon eigenlijk weinig uitrichten. Rodríguez, normaal ook een van de betere spelers, kwam zijn mannetjes niet voorbij (dat was wel de verdienste van Nederland) en ja als die twee weinig kunnen uitrichten, dan is het snel gedaan met dat team.

Aan de andere kant (en dit is pure scorebordjournalistiek, heb de wedstrijd niet gezien) kwam Colombia afgelopen weekend vrij makkelijk op een 2-0 ruststand tegen Senegal en het werd pas 2-2 toen alle B-spelers er na rust in kwamen. Tweede ronde zou op zich nog wel moeten kunnen, maar daar blijft het dan denk ik ook wel bij.

0634

Zou moeten kunnen die eerste ronde. Zitten met Ivoorkust, Japan en Griekenland ook niet de zwaarste poule.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 03 juni 2014 - 20:20:06
Zou moeten kunnen die eerste ronde. Zitten met Ivoorkust, Japan en Griekenland ook niet de zwaarste poule.

Japan heeft best een aardig elftal deze keer.
Van Griekenland verwacht ik niet veel, bij Ivoorkunst lopen nog wel een paar leuke voetballers rond.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Griekenland is altijd een kloteploeg om tegen te spelen, niemand kan tegen Griekenland aan de aftrap staan en zeker zijn van de overwinning. Ivoorkust en Japan zijn beide geen wereldploegen maar ook niet bepaald schlemielen. Die groep ligt helemaal open. Ik vind die groep de meest open groep van allemaal, iedereen kan van iedereen winnen.


Franky R.

Citaat van: Kootje op 02 juni 2014 - 08:39:41
3-5-2 ???  ik dacht 5-3-2 :-\ al is het in beide gevallen eigenlijk 3-2-3-2 ::)


:o
Ik zeg maar niks?  Verder denk ik dat de finale tussen Brazilië en Duitsland zal gaan...Maar ik doe eens gek; Een Afrikaans land als WK! :D  Alleen jammer dat discipline vaak een probleem is voor Afrikaanse teams.

Jehoentelaar

De Afrikaanse landen hebben bij lange na de kwaliteiten niet om het toernooi te winnen. Nigeria is nu zo'n beetje de sterkste ploeg, Ghana kan ook leuk voetballen, maar die halen het niet bij de toplanden.

Mijn verwachting is Duitsland.

Kootje

#27
Citaat van: Franky R. op 05 juni 2014 - 21:21:15
Citaat van: Kootje op 02 juni 2014 - 08:39:41
3-5-2 ???  ik dacht 5-3-2 :-\ al is het in beide gevallen eigenlijk 3-2-3-2 ::)
:o
Ik zeg maar niks?

3-5-2           *
           
            *     *     *
                *    *
          *       *       *
             
                *    *

-3 verdedigers - linksback, laatste man, rechtsback
-2 centraal verdedigende middenvelders
-3 aanvallende middenvelders - linksbuiten, centraal aanvallende middenvelder, rechtsbuiten
-2 spitsen


5-3-2           *
             
              *   *   *
           *              *
              *   *   *
               
                *    *

-3 verdedigers - linker centrale verdediger, laatste man, rechter centrale verdediger
-2 vleugelverdedigers - linker vleugelverdediger, rechter vleugelverdediger
-3 midenvelders - linkshalf, centrale middenvelder*, rechtshalf
-2 spitsen

* afhankelijk vd punt naar voren of achter of deze 'n verdedigende of aanvallende rol heeft

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 05 juni 2014 - 22:00:48
De Afrikaanse landen hebben bij lange na de kwaliteiten niet om het toernooi te winnen. Nigeria is nu zo'n beetje de sterkste ploeg, Ghana kan ook leuk voetballen, maar die halen het niet bij de toplanden.

Mijn verwachting is Duitsland.

Ik heb het gevoel dat Duitsland eigenlijk teleur gaat stellen. Niet in de zin van dat ze niet de eerste ronde doorkomen, maar heb het idee dat ze niet bij de laatste vier gaan komen. Hoewel ze natuurlijk een uitstekend team hebben.

En de Afrikaanse landen... tja, fysiek is het prima en technisch ook, maar de discipline is zoals Franky al zei matig en tactisch is het ook nooit bijzonder. Dus daar verwacht ik niet veel van.

Ik blijf bij Brazilie. Ook omdat het europese landen maar niet lukt om in Zuid Amerika kampioen te worden.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 05 juni 2014 - 22:08:29
Citaat van: Franky R. op 05 juni 2014 - 21:21:15
Citaat van: Kootje op 02 juni 2014 - 08:39:41
3-5-2 ???  ik dacht 5-3-2 :-\ al is het in beide gevallen eigenlijk 3-2-3-2 ::)
:o
Ik zeg maar niks?

3-5-2           *
           
            *     *     *
                *    *
          *       *       *
             
                *    *

-3 verdedigers - linksback, laatste man, rechtsback
-2 centraal verdedigende middenvelders
-3 aanvallende middenvelders - linksbuiten, centraal aanvallende middenvelder, rechtsbuiten
-2 spitsen


5-3-2           *
             
              *   *   *
           *              *
              *   *   *
               
                *    *

-3 verdedigers - linker centrale verdediger, laatste man, rechter centrale verdediger
-2 vleugelverdedigers - linker vleugelverdediger, rechter vleugelverdediger
-3 midenvelders - linkshalf, centrale middenvelder*, rechtshalf
-2 spitsen

* afhankelijk vd punt naar voren of achter of deze 'n verdedigende of aanvallende rol heeft


Dank voor je uitleg, Kootje... ;) ...Er is veel veranderd sinds de 4-4-2 zie ik... :P
;D