WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Kootje

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2014 - 12:02:05
Zonder Reus wordt Duitsland zeker geen kampioen. (met overigens ook niet, maar dit terzijde ;))

Het is een prima ploeg hoor, maar dan m.n. als je het middenveld in ogenschouw neemt. Een topspits hebben ze niet en achterin is het half half. Verder een topteam hoor, maar zo goed als dat men ze maakt zijn ze niet.

Achterin half-half?  Wij mochten willen dat we verdedigers van het kaliber Boateng, Mertensacker, Hummels en Lahm hadden. Dan had van Gaal niet met dat idiote 5-3-2 hoeven te komen. Ennuh ... qua spits hoeven ze met Götze, Müller en Klose volgens mij ook niet te klagen.

Citaat
Ozil is ook echt geen Zidane of zoiets. Een loper, een dreigende speler met fluwelen techniek, maar nog altijd te weinig rendement. Daarom vind ik Reus ook beter, veel meer rendement, veel gedrevener ook. Daardoor ook vele malen bepalender dan de flegmatieke Ozil.

In mijn ogen de grote ster van Duitsland.

Dat mag, maar ik vind Özil iig niets slechter dan Reus, eerder beter al is dat eigenlijk lastig te bepalen. Ze zijn in hun manier van spelen te verschillend om echt te zeggen die is beter dan die. Qua rendement zou ik geen uitspraken durven te doen, daarvoor zou ik eerst statistieken erbij moeten hebben. Enige dat ik met zekerheid kan zeggen is dat Özil bij Real Madrid de man met de meeste assists was en Christiano Ronaldo alles behalve blij was met zijn vertrek.

gloudiesaurus

Reus haalt het definitief niet, wel een aderlating.
Zo goed draait Özil dit jaar ook niet bij Arsenal.

Qua verdediging is Duitsland top, middenveld ook.
Een echte superspits hebben ze niet. Mario Gomez is net wat minder.
Maar Podolski en Klose krijgen ze er bij Duitsland altijd wel in.

En Götze en Müller zullen ook wel hun goaltjes mee pakken.

Eigenlijk missen ze bij Duitsland een Van Persie en een Robben  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Tuesday op 07 juni 2014 - 12:23:07
Citaat van: Kootje op 07 juni 2014 - 10:34:33
Mwah .... vind persoonlijk Özil beter.

Maar goed ... beter of niet, dat is op z'n minst 'n zeer goed alternatief om de aanval te ondersteunen. Daarom zullen ze hem wel missen, maar is het geen aderlating zoals Ribery bij Frankrijk. Daar is geen tweede van voorhanden, van Reus wel en die heet Özil. ;)
maar Ozil komt toch niet van de bank?? volgens mij zou Duitsland toch met beide spelen?? als daar één van weg valt is dat wel een behoorlijke aderlating, misschien nog wel erger als Ribery, want die is al maanden uit vorm en is sowieso al erg overschat (Europees voetballer van het jaar????). Tov 2/4 jaar geleden missen ook Gomez nog eens en zijn wat dat betreft volledig afhankelijk van een 36 jarige spits die al jaren over zn top heen is. Daarnaast missen ze trouwens ook Gundogan nog, misschien geen vaste basisspeler maar wel iemand die daar heel dicht tegen aanzit. En het lijkt ook niet meer zo te sprankelen als een paar jaar terug. Maar goed, het blijven Duitsers, dus we gaan ze zeker niet uitvlakken ;) maar voor mij nu meer een outsider dan een mede-favoriet waar ik ze een week geleden nog voor aanzag.

Dank u. Precies mijn punt. Stuk voor stuk. En Reus en Ozil spelen inderdaad gewoon samen normaal gesproken. Outsider: ja. Topfavoriet: nee.

0634

Citaat van: Kootje op 07 juni 2014 - 13:35:25

Achterin half-half?  Wij mochten willen dat we verdedigers van het kaliber Boateng, Mertensacker, Hummels en Lahm hadden. Dan had van Gaal niet met dat idiote 5-3-2 hoeven te komen. Ennuh ... qua spits hoeven ze met Götze, Müller en Klose volgens mij ook niet te klagen.

Gotze en Muller zijn noodverbanden. Beiden geen spitsen. Klose is 36. Die drie dingen zeggen dus alles over de spitspositie in Duitsland.

En natuurlijk hebben ze betere verdedigers dan wij. Maar Boateng is helemaal niet zo goed. Stijve hark. Groot, lomp, kan niet voetballen. Geef hem geen bal (zie ook waar het bij Bayern mis ging tegen Real). Mertensacker van hetzelfde laken een pak. Hummels is okee, Lahm is natuurlijk top.

CitaatDat mag, maar ik vind Özil iig niets slechter dan Reus, eerder beter al is dat eigenlijk lastig te bepalen. Ze zijn in hun manier van spelen te verschillend om echt te zeggen die is beter dan die. Qua rendement zou ik geen uitspraken durven te doen, daarvoor zou ik eerst statistieken erbij moeten hebben.

Kijk op Wiki en je denkt dat Ozil een controleur is tov Reus.

CitaatEnige dat ik met zekerheid kan zeggen is dat Özil bij Real Madrid de man met de meeste assists was en Christiano Ronaldo alles behalve blij was met zijn vertrek.

En hoe zal Ronaldo er nu over denken? Met de CL in zijn zak bedoel ik?

Precies.

Makkelijk natuurlijk, zo'n opmerking over de CL, maar wat Ronaldo ervan vindt is verder totaal niet relevant. Ronaldo was ook niet blij toen Van der Vaart wegging, maar Real heeft noch onder het vertrek van Van der Vaart, noch onder dat van Ozil geleden.

Jehoentelaar

We houden zo onderhand geen favorieten meer over, los van Brazilië en Spanje. Al is het met de laatstgenoemde ploeg ook maar afwachten hoe het spul zit met de vorm. Duitsland en België zijn wat mij betreft nu de outsiders, met de aantekening dat ik me nog nauwelijks in het Zuid-Amerikaanse geweld uit Argentinië, Uruguay en Chili heb verdiept.

Jehoentelaar

Overigens is dit mijn vermoedelijke basis van Duitsland:

Klose
Podolski - Götze - Müller
Schweinsteiger - Khedira
Durm - Hummels - Mertesacker - Boateng
Weidenfeller

Kootje

#51
Citaat van: Jeroen op 07 juni 2014 - 14:19:32
Citaat van: Kootje op 07 juni 2014 - 13:35:25
Achterin half-half?  Wij mochten willen dat we verdedigers van het kaliber Boateng, Mertensacker, Hummels en Lahm hadden. Dan had van Gaal niet met dat idiote 5-3-2 hoeven te komen. Ennuh ... qua spits hoeven ze met Götze, Müller en Klose volgens mij ook niet te klagen.
Gotze en Muller zijn noodverbanden. Beiden geen spitsen. Klose is 36. Die drie dingen zeggen dus alles over de spitspositie in Duitsland.

Zegt mij niets.
Oke ... Götze is in de basis aanvallend middenvelder/schaduwspits, maar kan ook prima in de spits uit de voeten. Beetje hetzelfde als van Persie bij ons. Is van zichzelf ook geen spits ook al speelt hij daar de laatste jaren wel.
Müller is echter gewoon 'n spits en allesbehalve 'n noodverband. Het is dat hij spits is bij Bayern en daar te maken heeft met egotrippers Robben en Ribery, anders was hij echt wel tot meer dan 16 doelpunten gekomen.
En ja .... Klose is 36. Who cares! De man is nog steeds 'n fenomeen, ondanks z'n leeftijd.

CitaatEn natuurlijk hebben ze betere verdedigers dan wij. Maar Boateng is helemaal niet zo goed. Stijve hark. Groot, lomp, kan niet voetballen. Geef hem geen bal (zie ook waar het bij Bayern mis ging tegen Real). Mertensacker van hetzelfde laken een pak. Hummels is okee, Lahm is natuurlijk top.

Verdedighers hoeven ook niet te kunnen voetballen. Verdedigers moeten ballen afpakken en inleveren bij de spelverdeler(s). Daarin zijn er zeker betere dan Boateng en Mertensacker, maar om ze maar half-half te noemen vind ik nogal wat. Voorlopig spelen de heren op het allerhoogste nivo, en dat was niet zo geweest als ze niets konden. De taak die zij hebben, vullen ze 100% naar behoren in.


Citaat
CitaatDat mag, maar ik vind Özil iig niets slechter dan Reus, eerder beter al is dat eigenlijk lastig te bepalen. Ze zijn in hun manier van spelen te verschillend om echt te zeggen die is beter dan die. Qua rendement zou ik geen uitspraken durven te doen, daarvoor zou ik eerst statistieken erbij moeten hebben.
Kijk op Wiki en je denkt dat Ozil een controleur is tov Reus.

Grappig dat je dat zegt, dat heb ik dus even gedaan en daar komt Özil er toch echt ietsjes beter uit dan Reus. Niet in clubverband, maar daar gaat het hier niet over. Het gaat hier om het nationale team, en daarin is Özil met 8 doelpunten de onbetwiste topscorer van de afgelopen kwalificatiecampagne. Reus komt maar tot 5 doelpunten. Die laatste had daar weliswaar 2 wedstrijden minder voor, maar toch .... 8 uit 7 tegenover 5 uit 6 spreekt licht in het voordeel van Özil.

Jehoentelaar

Allemaal cijfermatig wat Özil vs Götze betreft. In zo'n kwalificatiereeks kom je van alles tegen qua tegenstanders. Ik heb het zelf niet nagezocht, maar het is mogelijk dat een van beiden meerdere malen scoorde tegen een land uit de categorie Liechtenstein.

Sabai

Het belangrijkste is dat het een echt team is. Dit is reden waarom Spanje het ook altijd zo goed doet Duitsland ook en Nederland afgelopen wk ook. Brazilië heb ik nog niks van gezien maar zullen ongetwijfeld erop gebrand zijn het wk te willen winnen.

Kootje

Uiteraard is dat het belangrijkste en in het geval van Duitsland is dat eigenlijk altijd het geval. Die hebben geen ego's nodig om top te presteren, maar presteren juist vanuit het collectief daar waar het bij Argentinië allemaal van Messi moet komen en Brazilië hun hoop teveel op Neymar vestigen.

0634

Citaat van: Kootje op 07 juni 2014 - 15:26:10

Grappig dat je dat zegt, dat heb ik dus even gedaan en daar komt Özil er toch echt ietsjes beter uit dan Reus. Niet in clubverband, maar daar gaat het hier niet over. Het gaat hier om het nationale team, en daarin is Özil met 8 doelpunten de onbetwiste topscorer van de afgelopen kwalificatiecampagne. Reus komt maar tot 5 doelpunten. Die laatste had daar weliswaar 2 wedstrijden minder voor, maar toch .... 8 uit 7 tegenover 5 uit 6 spreekt licht in het voordeel van Özil.

Okee, als je clubvoetbal niet meeneemt in iemands rendement om de drogreden dat we het nu over interlands hebben houdt het op.

Reus 244W - 88goals
Ozil 344w 52goals

Het is een enorm verschil, maar he, daar kijken wij niet naar.

Rosberg heeft immers ook evenveel gewonnen als Hamilton. Niet als je het de niet-Mercedes races meeneemt in je beoordeling, maar daar hebben we het nu niet over.

Kootje

We hebben het hier toch over wie er het beste is voor de nationale ploeg en over het rendement dat beiden daar leveren, of niet soms? ::)

Dat Reus in clubverband meer rendement levert heb ik iig geen enkele boodschap aan, net als dat ik idd ook geen boodschap heb aan het feit dat Hamilton meer gewonnen heeft in z'n carrière dan Rosberg. Hamilton heeft al z'n gehele F1 loopbaan het materiaal om te winnen, Rosberg pas sinds vorig jaar. Das gewoon geen eerlijk vergelijk, net zomin als dat het 'n eerlijk vergelijk is om Reus' clubprestaties af te zetten tegen die van Özil. Met alle respect voor Reus hoor, maar de Bundesliga is geen Primera Division of Premier League.

Tuesday

maar Ozil en Reus zijn sowieso totaal verschillende spelers toch?? Reus is meer aanvaller en speelt vanaf links (vaak ook gewoon als linksbuiten). Ozil is meer middenvelder en speelt doorgaans vanaf rechts. Waarom überhaupt deze 2 vergelijken. Waarschijnlijk komt Podolski op de plek van Reus terecht en moet een Ozil die niet echt in vorm is nog maar in de basiself zien te geraken. Reus was iig wel in vorm, misschien wel redelijk vergelijkbaar met een Robben die wegvalt bij Nederland. Reus is wel iets minder, maar toch, misschien wel de belangrijkste speler voor dit elftal. Maar het blijven Duitsers, misschien pakt dit juist wel weer goed uit voor hen. Gaan ze weer iets meer op zn Duits spelen en komen ze toch heel ver. Maar dr zitten nu net iets teveel zwakke plekken in om nog te spreken van een (mede)favoriet.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 07 juni 2014 - 17:12:26
Uiteraard is dat het belangrijkste en in het geval van Duitsland is dat eigenlijk altijd het geval. Die hebben geen ego's nodig om top te presteren, maar presteren juist vanuit het collectief daar waar het bij Argentinië allemaal van Messi moet komen en Brazilië hun hoop teveel op Neymar vestigen.
Messi speelt door de Argentijnse speelstijl juist een veel kleinere rol bij zijn nationale ploeg dan bij FC Barcelona.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 07 juni 2014 - 21:00:38
Citaat van: Kootje op 07 juni 2014 - 17:12:26
Uiteraard is dat het belangrijkste en in het geval van Duitsland is dat eigenlijk altijd het geval. Die hebben geen ego's nodig om top te presteren, maar presteren juist vanuit het collectief daar waar het bij Argentinië allemaal van Messi moet komen en Brazilië hun hoop teveel op Neymar vestigen.
Messi speelt door de Argentijnse speelstijl juist een veel kleinere rol bij zijn nationale ploeg dan bij FC Barcelona.

Ik zeg ook niet dat hun team om Messi heen gebouwd is zoals Barcelona, maar wel dat hun hoop op hem is gevestigd.