WK Voetbal: Brazilie 2014

Gestart door 0634, 31 mei 2014 - 22:30:50

« vorige - volgende »

Wie denk jij dat er wereldkampioen wordt?

NEDERLAND!! (ik zet t er gewoon bij)
1 (10%)
Belgie (dan de Belgen ook maar)
1 (10%)
Brazilie
4 (40%)
Duitsland
3 (30%)
Spanje
0 (0%)
Argentinie
0 (0%)
Iemand anders, nl....
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 10

Sphinx

CitaatIk heb het gevoel dat Duitsland eigenlijk teleur gaat stellen. Niet in de zin van dat ze niet de eerste ronde doorkomen, maar heb het idee dat ze niet bij de laatste vier gaan komen. Hoewel ze natuurlijk een uitstekend team hebben.

In 2006 dacht iedereen dat ook, ze werden in eigen land al behoorlijk afgeschreven voordat er überhaupt een wedstrijd gespeeld was. Klinsmann heeft daar toen mooi gebruik van gemaakt a la Rinus (media als gemeenschappelijke boeman) en ze gingen er pas in de halve finale uit tegen Italië. Schrijf Dld nooit af, nooit.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Definitief geen Ribery bij Frankrijk nadat eerder vandaag ook Grenier al was weggevallen. Het zit de haantjes niet mee. :(

Jozef

Dat gaat pijn doen ja. Frankrijk mag je schrappen voor de halve finales, zelfs kwartfinale halen wordt moeilijk.

0634

Nu is Ribery definitief afgevallen en is ook Reus naar ik begrijp uitgevallen met een ogenschijnlijk pittige blessure bij Duitsland...

Jehoentelaar

Reus lijkt inderdaad weg te vallen, waarmee het voor Duitsland nu toch wel een lastig verhaal gaat worden. Op papier lijkt het allemaal aardig in de richting van Brazilië te gaan.

0634

Ook dat, maar mij gaat het meer om het vermaak. Spelers als Ribery, Reus, Costa, Falcao, Ronaldo, Suarez zijn toch allemaal stuk voor stuk spelers waar je naar gaat kijken. Dat ze allemaal niet helemaal fit of zelfs geblesseerd zijn is ontzettend jammer voor de amusementswaarde van het toernooi. Het is al doodzonde dat Ibrahimovic er niet bij is in mijn ogen. Die spelers wil je juist op dat podium zien.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 06 juni 2014 - 23:58:17
Reus lijkt inderdaad weg te vallen, waarmee het voor Duitsland nu toch wel een lastig verhaal gaat worden. Op papier lijkt het allemaal aardig in de richting van Brazilië te gaan.

Wie missen ze nog meer dan?

Ik bedoel, als ze alleen Reus moeten missen valt de schade wel mee. Topspeler, maar imo geen absolute wereldklasse die het verschil gaat maken. Zijn soort speler, daar hebben ze er genoeg van bij Duitsland, dus dat verlies is prima op te vangen. Het is hooguit 'n beetje bloedverlies, geen aderlating.

0634

Die maakt het verschil echt wel hoor, wereldspeler, nog beter dan Ozil in mijn ogen.

Maar goed, in zeker zin geef ik je gelijk: hij zal het verschil nu dus niet maken ;).

Kootje

Mwah .... vind persoonlijk Özil beter.

Maar goed ... beter of niet, dat is op z'n minst 'n zeer goed alternatief om de aanval te ondersteunen. Daarom zullen ze hem wel missen, maar is het geen aderlating zoals Ribery bij Frankrijk. Daar is geen tweede van voorhanden, van Reus wel en die heet Özil. ;)

gloudiesaurus

Duitsland heeft anders wel een heel mooi elftal.
Veel spelers van Bayern ook. Reus wordt wel een gemis daar.

Brazilie heeft overigens ook weinig laten zien in de oefenwedstrijden vind ik.
Benieuwd wat Neymar kan brengen, bij Barcelona is hij dit jaar toch tegen gevallen vind ik.
Die acties die hij in Brazilie tegen 3e-rangs verdedigers maakte maakt hij niet zomaar in een zwaardere competitie in Europa.

Nederland was tegen Wales ook wel teleurstellend. Van Persie en Sneyder brengen nog te weinig.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

#40
Ik denk dat Duitsland kampioen wordt ze hebben het beste team imo.

Kootje

#41
Citaat van: Sabai op 07 juni 2014 - 11:22:30
Ik denk dat Duitsland kampioen wordt ze hebben het beste team imo.

Denk ik ook, ook zonder Reus.


En dan nog dit: Costa weer fit

Goed nieuws voor de neutrale voetbalfan, beter nieuws nog voor de Spanjolen, maar voor de Oranjefielen onder ons toch iets minder prettig om te horen.

0634

Zonder Reus wordt Duitsland zeker geen kampioen. (met overigens ook niet, maar dit terzijde ;))

Het is een prima ploeg hoor, maar dan m.n. als je het middenveld in ogenschouw neemt. Een topspits hebben ze niet en achterin is het half half. Verder een topteam hoor, maar zo goed als dat men ze maakt zijn ze niet.

Ozil is ook echt geen Zidane of zoiets. Een loper, een dreigende speler met fluwelen techniek, maar nog altijd te weinig rendement. Daarom vind ik Reus ook beter, veel meer rendement, veel gedrevener ook. Daardoor ook vele malen bepalender dan de flegmatieke Ozil.

In mijn ogen de grote ster van Duitsland.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 07 juni 2014 - 10:34:33
Mwah .... vind persoonlijk Özil beter.

Maar goed ... beter of niet, dat is op z'n minst 'n zeer goed alternatief om de aanval te ondersteunen. Daarom zullen ze hem wel missen, maar is het geen aderlating zoals Ribery bij Frankrijk. Daar is geen tweede van voorhanden, van Reus wel en die heet Özil. ;)
maar Ozil komt toch niet van de bank?? volgens mij zou Duitsland toch met beide spelen?? als daar één van weg valt is dat wel een behoorlijke aderlating, misschien nog wel erger als Ribery, want die is al maanden uit vorm en is sowieso al erg overschat (Europees voetballer van het jaar????). Tov 2/4 jaar geleden missen ook Gomez nog eens en zijn wat dat betreft volledig afhankelijk van een 36 jarige spits die al jaren over zn top heen is. Daarnaast missen ze trouwens ook Gundogan nog, misschien geen vaste basisspeler maar wel iemand die daar heel dicht tegen aanzit. En het lijkt ook niet meer zo te sprankelen als een paar jaar terug. Maar goed, het blijven Duitsers, dus we gaan ze zeker niet uitvlakken ;) maar voor mij nu meer een outsider dan een mede-favoriet waar ik ze een week geleden nog voor aanzag.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 07 juni 2014 - 12:23:07
maar Ozil komt toch niet van de bank?? volgens mij zou Duitsland toch met beide spelen?? als daar één van weg valt is dat wel een behoorlijke aderlating

Als dat zo is, dan is het idd 'n groot gemis. Dat gezegd hebbende lijkt het me vreemd om met beide in de basis te beginnen. Dan krijg je 'n beetje het Sneijder en vd Vaart verhaal. Gaat wel samen, maar eigenlijk zijn twee spelbepalers teveel van het goede. In dat geval zou de één zich toch in 'n andere rol moeten schikken lijkt me, en dat zie ik geen van tweeën snel doen.

Voor de rest van je relaas heb je weliswaar gelijk, maar ook de andere favorieten sprankelen niet. Brazilië wint de Confederations Cup alleen maar omdat Spanje moe en inspiratieloos voetbalde. Kijk je naar hun oefen en/of kwalificatiereeks konden beide niet imponeren. Duitsers daarentegen staan er altijd en hoeven niet te imponeren. Het is juist die Duitse mentaliteit die hen voor mij de grote favoriet maken, ondanks 'n iets mindere selectie tov Brazilië en Spanje. Het wegvallen van Reus veranderd daar imo niet veel aan.