Voorspellingen 2024

Gestart door Breaktest, 22 december 2023 - 11:08:42

« vorige - volgende »

Mickey

Citaat van: Breaktest op 19 maart 2024 - 08:42:08Eddy Jordan, altijd op koopjesjacht:  3 Katie's voor de Price van 1.

Ik denk dat 'ie ze alledrie met dikke winst van de hand gedaan heeft.

Breaktest

#91
Ik heb gelogen - het is niet helemaal waar dat ik nooit van Katie Price had gehoord, alleen ik wist niet meer waar en wanneer. En dat soort dingen blijft me dan achtervolgen als een steentje in mijn schoen. Dus na er lang op gekauwd te hebben, weet ik het weer: ze wordt kort genoemd in het boek The road to Little Dribbling van Bill Bryson (2015).
Hierin reist de Amerikaanse schrijver per bus door Bognor Regis (de Engelse kustplaats ter hoogte waarvan de betreurde David Purley is omgekomen, om de link met F1 maar even te versterken) terwijl ie door een tijdschrift bladert over lokale beroemdheden waaronder ene Katie Price. Ik had geen idee wie ze waren maar hun levens verschafte fascinerend leesvoer. Mijn favoriete artikel ging over een actrice die haar lamlendige partner liet opdraaien voor de kosten van een vaginale correctie, zijnde 7500 pond.   
Ik merkte dat ik opging in de weelderig slecht beheerde levens van beroemdheden wier gemeenschappelijke noemers kleine hersenen, gigantische borsten en een talent voor het aangaan van betreurenswaardige relaties leken te zijn.
Afijn, pagina 28-30. Haast u naar de boekwinkel.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

#92
Bill Bryson - altijd goed. De eerlijkheid gebiedt mij echter te zeggen dat ik 'Little Dribbling' een van zijn minste vond. Maar de quotes hierboven zijn toch wel weer geheel des Brysons. Treffend, smeuiig en licht. Katie Price vind ik overigens minder smeuiig, bovendien topzwaar. Te veel carbonvezel, zeg maar.
Om toch on topic te gaan, voorspel ik dat de wereldkampioen van 2024 nog in het bezit is van zijn appendix. En mocht dat niet zo zijn, dan zou ik het heul niet erg vinden. 

Robbert65

Katie Price mocht nog niet in de schaduw van Samantha Fox staan. Samantha Fox. Sodeju. En allemaal natuur, jazeker... siliconen bestonden wel, maar alleen voor de badkamer....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Ik hoor het al, echte muziekliefhebbers hier. Dan doe ik ook nog een duit in het zakje met de grootste chansonnière aller tijden.

Het beeld schijnt veelvuldig stopgezet te worden op 2:20. Waarom weet ik ook niet.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Citaat van: Robbert65 op 28 maart 2024 - 00:02:36Katie Price mocht nog niet in de schaduw van Samantha Fox staan. Samantha Fox. Sodeju. En allemaal natuur, jazeker... siliconen bestonden wel, maar alleen voor de badkamer....

In dezelfde kwaliteit: Sabrina

Breaktest

Citaat van: Mickey op 28 maart 2024 - 08:51:42
Citaat van: Robbert65 op 28 maart 2024 - 00:02:36Katie Price mocht nog niet in de schaduw van Samantha Fox staan. Samantha Fox. Sodeju. En allemaal natuur, jazeker... siliconen bestonden wel, maar alleen voor de badkamer....

In dezelfde kwaliteit: Sabrina
Klik op de link
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Haha, overheen gelezen! 😜

Breaktest

Citaat van: Fietser op 26 maart 2024 - 15:23:03Bill Bryson - altijd goed. De eerlijkheid gebiedt mij echter te zeggen dat ik 'Little Dribbling' een van zijn minste vond. 
Dat is waar. De enige andere quote die me is bijgebleven betrof Mount Everest. Hij wijst erop dat de beroemdste berg ter wereld niet vernoemd is naar iemand die 'm ooit heeft beklommen, maar naar ene George Everest, een landmeter die andermans project om dit deel van de wereld in kaart te brengen overnam, en daarbij weinig competentie tentoon spreidde. De berg werd in het project nauwelijks genoemd, het duurde het jaren om te voltooien en was uiteindelijk toch niet bijzonder nauwkeurig.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

#99
Klopt. Landmeter Everest heeft de berg zelfs helemaal nooit gezien, wat best een prestatie is als je in die regio werkt. Bill Bryson beschrijft dit soort weetjes niet zonder humor. Ben alleen al daarom groot fan van de in Engeland wonende schrijver uit Iowa. Met Americo Vespucci was overigens net zoiets aan de hand. De goede man heeft nog nooit een stap gezet op het land gezet dat nu algemeen bekend staat onder zijn naam. Wel deed hij even Zuid-Amerika aan, volgens hem zelfs meerdere keren, maar dat heeft hij volgens historici bij elkaar gelogen. Dat het (nu nog?) machtigste land ter wereld naar deze opschepper uit Florence is genoemd, is top. Ook heerlijk is het verhaal over Abel Tasman. De zuinige Fries bevoer de Grote en Indische Oceaan en ontdekte aldaar de relatief kleine eilanden Tasmanie (naar hem genoemd) en Nieuw-Zeeland, maar kreeg het voor elkaar om het enorme Australië te missen. Humor, ook buiten de F1.

Breaktest

Dat over Tasman is niet helemaal juist. Bij zijn eerste reis voer hij inderdaad met een grote boog om Australië heen, maar bij zijn 2e (1644) was hij wel degelijk de ontdekker. Hij meerde echter aan bij verlaten en dorre streken en zag er verder geen brood in. Het zijn vooral de Engelsen die dit verhaal negeren (inclusief Jeremy Clarkson in Top Gear) ten behoeve van eigen held James Cook.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser


Breaktest

Ik voorspel overigens dat er geen nieuwe continenten meer worden ontdekt...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond