Project CARS

Gestart door NielsD, 24 april 2014 - 14:19:20

« vorige - volgende »

Sphinx

Met een controller is het bijna niet te doen, zelfs niet op de settings die kootje noemt, stuur dus. Arcade racer is het zeker niet, al kun je er wel arcade settings aan geven. Misschien dat je hem toch nog een tandje hoger moet zetten?
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Speel met 'n controller, PS4 stuurtje is me nog ff te duur.

Kootje

#17
Zitten trouwens ook wel 'n paar imo grove fouten in het spel. Zo krijg je 'n waarschuwing (wellicht zelfs 'n tijdstraf cq DT of S&G op de hoogste moeilijkheidsgraad) wanneer je de baan afsnijd. Logisch, maar het spel ziet het ook als afsnijden wanneer je je rempunt mist en iets doorschiet of door 'n ander vd baan afgereden wordt. Daarentegen maakt het niets uitals je je tegenstander vd baan afrost. Andere, nog veel grotere fout zit er in de kwalificatie en waarschijnlijk ook VT's. Wanneer de klok afloopt, loopt de sessie af, ongeacht of je op dat moment in 'n snelle ronde zit. Je mag je ronde dus niet meer afmaken. En dan zijn er nog de kleine foutjes, zoals circuiitnamen (Monaco heet bv Azure) en lay-outs (chicane voor start/finish ontbreekt in Imola), maar die zijn verwaarloosbaar. Het ontbreken van echte teams/coureurs vind ik wel tegenvallen om eerlijk te zijn, net als de variatie in voertuigen. Nee .... het is 'n leuk spel, maar maakt m'n verwachtingen niet echt waar. Ik raad 'm niemand af, maar ook zeker niet aan. Een must-have is het imo absoluut niet, slechts 'n vermakelijke game.

Sphinx

Ja dat strafsysteem is te strikt, niet alleen op hogere moeilijkheid. Als je al te lang met een wiel naast de baan zit ben je al de sigaar. Jammer genoeg kan je zo een hele kwali- mislopen omdat op een gegeven moment rondes op worden geteld en de volgende ronden ook niet meetellen.

Citaaten dan zijn er nog de kleine foutjes, zoals circuiitnamen (Monaco heet bv Azure) en lay-outs (chicane voor start/finish ontbreekt in Imola), maar die zijn verwaarloosbaar. Het ontbreken van echte teams/coureurs vind ik wel tegenvallen om eerlijk te zijn, net als de variatie in voertuigen.

Dat monaco azure coast heet is geen fout, de stad monaco wil gewoon niet met zijn naam in dat spel, dat had Electronic Arts met Shift ook al. Spa en Zolder heetten eerst ook Belgian Forest 1 en 2 in de Preview Builds omdat ze nog geen licenties hadden (die ze nu voor de meeste circuits wel hebben). Ook dat van die echte teams en coureurs is een probleem met licenties. De automerken of circuits ompraten was niet zo moeilijk, maar door gebrek aan geld voor licenties zitten volgens mij alleen Audi (met de Le mans voertuigen) en Alpine (het LMP2 team) er met een officiƫle livery in, de rest is allemaal door de community bedacht.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jehoentelaar

Die chicane op Imola is toch weg?

Kootje

#20
@Sphinx,

Ik snap dat het met licenties te maken heeft, maar 'toch ... vind het gewoon 'n tegenvaller.

Wat die straffen betreft zijn ze ook nog eens totaal niet consequent. Op sommige punten krijg je al 'n waarschuwing/straf als je met 2 wielen over de kerbs gaat, wat gewoon mag, terwijl je op andere punten zonder problemen gebruik mag maken van de uitloopzones zoals bv op Spa in LaSource.  :-\

Sterker nog, in een vd Oulton Park varianten miste ik, doordat ik m'n gedachte er even niet bij had, compleet 'n linkerbocht op 'n punt waar de baan ook gewoon rechtdoor liep voor 'n andere variant. Omdat ik toch hopeloos achteraan reed nadat ik in bocht 1 'n aanrijding had gehad en in 'n spin terecht kwam die ik niet wist te controleren, besloot ik dan maar rechtdoor te gaan en die route te volgen. Door dat te doen sneed ik blijkbaar 'n flink stuk af, want daar waar ik weer op de bedoelde lay-out terecht kwam lag ik ineens 1e. Niet alleen werd ik niet bestraft voor die aktie, maar ik mocht m'n zege en de daarbij behorende punten gewoon houden.  :D ;D


@Jehoentelaar,

Niet tot zover ik weet, maar zou kunnen. In dat geval is het geen fout idd.




Zojuist wel weer 'n voor mij vreemd aandoend iets ontdekt. Met de FormulaB start je op Spa op de grid tussen LaSource en EauRouge. Kan, daar heb je uiteindelijk ook 'n pitlane. Maar pitten doe je in de pitlane op start/finish. Nu weet ik niet of dat normaal is, dus 'n fout wil ik het niet noemen, maar het komt op mij onlogisch over.

Edwin90

Imola heeft een variant waarop je rechtdoor kunt en waarop je de chicane kunt gebruiken. De ELMS gebruikte dit weekend de rechte layout. De WSBK gebruikt nog steeds de chicane.