Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Volgens mij hadden we nog geen nieuw topic toch? Anders mea culpa...

Zag wel een aardig artikel hieromtrent:

CitaatHet McLaren F1 Team sluit niet uit dat Stoffel Vandoorne komend jaar zijn Formule 1-debuut maakt, ten koste van de Brit Jenson Button. Dat heeft teambaas Ron Dennis laten weten. De excentrieke Brit zorgde afgelopen winter al voor de promotie van McLaren Junior Kevin Magnussen, waardoor Sergio Perez al na een seizoen het veld moest ruimen.

Het contract van Button loopt aan het einde van dit seizoen af, terwijl de Belg Vandoorne een indrukwekkend debuut kende in de GP2 Series door direct de eerste race van het jaar op overtuigende wijze te winnen. Dennis sluit niet uit dat de line-up in 2015 bestaat uit de jongelingen Magnussen en Vandoorne.

Op de vraag of de Belg in 2015 in de McLaren zit, zei Dennis: "Alles is mogelijk", gaf Dennis aan. "Jenson presteert geweldig. Hij is snel en toegewijd, dus wat dat betreft is er geen reden om door te gaan met hem. Er is echter nog een heel seizoen te gaan. Stoffel heeft afgelopen weekend in Bahrein eveneens fantastisch gepresteerd. Ik denk dat hij aan het einde van het jaar zeer begeerd wordt."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=57832


Edit: stand van zaken 11 oktober 2014

Mercedes AMG Petronas
N. Rosberg
L. Hamilton

Infiniti Red Bull Racing
D. Ricciardo
D. Kvyat

Williams Martini Racing
F. Massa
V. Bottas

Scuderia Ferrari
K. Raikkonen
___________

Sahara Force India F1
N. Hulkenberg
____________

McLaren Honda
____________
____________

Scuderia Toro Rosso
Max Verstappen
_____________

Lotus
Pastor Maldonado
______________

Marussia
______________
______________

Sauber
______________
______________

Caterham 
______________
______________

Kootje

Tsja ... waarom ook niet? 

Als Magnussen zo doorgaat zou ik hem niet laten gaan, terwijl van Button het beste wel af is. En aangezien ze volgend jaar toch in 'n overgangsjaar zitten met de Honda motoren, zie ik geen reden om niet met 2 jongelingen van start te gaan. Of wacht ff .... die overgang naar Honda is juist de reden om dit niet te doen. Het lijkt mij namelijk wel handig om dan 'n ervaren coureur in dienst te hebben. Niet doen dus McLaren. Breng Stoffel, mits hij de verwachtingen waar maakt, voor 'n jaartje ergens anders onder en laat hem pas in 2016 debuteren. Lijkt me 'n stuk verstandiger. ;)



0634

Mij ook. Bovendien moet Magnussen eerst Button er maar onder krijgen, voor we kunnen stellen dat het over is met JB. Vooralsnog kan ik dat niet echt zeggen.

Maar goed, ook zijn tijd zal ooit komen en dan is Stoffel een goede uitkomst. Hoewel zijn naamgenoot geen bijster snelle indruk maakt...


Maikel0230

Of Magnussen onze vriend er nu onder krijgt of niet, alles hangt meer af van de mening van Ron denk ik, Button is binnengehaald in het Whitmarsh tijdperk en misschien is Ron niet op zoek naar een type coureur als Button.

Sla me dood maar ik was deze week aan het stofzuigen en toen dacht ik nog dat Ron wel eens Button zou durven buiten kieperen ten voordele van Vandoorne. Het is maar de vraag wat Honda daarvan zou vinden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

In het Engelse origineel kwam iets duidelijker naar voren dat Vandoorne meer een optie is mocht Button vertrekken dan dat ze Button de laan uit gaan sturen om plaats te maken voor Vandoorne. Weet alleen niet meer precies waar ik het origineel had gelezen.

Maar ja, in die zin is Vandoorne inderdaad een kanshebber volgens Dennis.

0634

O ja, Button en Honda hebben inderdaad een geschiedenis samen. Maar ja, wel al een paar jaar terug en als je niet meer presteert, dan houdt het natuurlijk op.

Maar zover is het nog niet, niet-presteren is natuurlijk niet wat hij doet. Bovendien is hij een ervaren en intelligente gozer die met de komst van Honda natuurlijk nog wel wat kan betekenen voor een team.

Ik zou wat Kootje ook zegt niet gek vinden: probeer Stoffel een jaartje onder te brengen bij een wat kleiner team, gun Magnussen nog een jaar naast Button en in 2016 kan Stoffel dan instromen met een jaar ervaring onder de riem.

0634

Citaat van: Perton op 14 april 2014 - 18:39:56
In het Engelse origineel kwam iets duidelijker naar voren dat Vandoorne meer een optie is mocht Button vertrekken dan dat ze Button de laan uit gaan sturen om plaats te maken voor Vandoorne. Weet alleen niet meer precies waar ik het origineel had gelezen.


Was het niet Button die nog niet zolang geleden een contract voor de rest van zijn loopbaan bij McLaren afsloeg?

Perton

Magnussen onderbrengen bij een ander team is ook niet gelukt. Maar goed, hoe dat écht allemaal is gegaan, is ook niet duidelijk. Whitmarsh zei dat ze hem ergens wilden onderbrengen, dat dat niet lukte en dat ze hem toen zelf maar hebben genomen omdat ze zoveel in hem zagen, Ron Dennis zegt op zijn beurt dat het zijn beslissing was om Magnussen in de auto te zetten. Dus dat blijft ook een warrig verhaal. Hoe dan ook, Vandoorne ergens onderbrengen zal zo makkelijk nog niet zijn. Niet zolang er nog heel veel coureurs zijn met meer geld dan de korting of een dealtje met McLaren oplevert.

0634

Misschien in combi met een Honda-motor?

Jozef

Citaat van: Jeroen op 14 april 2014 - 18:26:22
Mij ook. Bovendien moet Magnussen eerst Button er maar onder krijgen, voor we kunnen stellen dat het over is met JB. Vooralsnog kan ik dat niet echt zeggen.

Maar goed, ook zijn tijd zal ooit komen en dan is Stoffel een goede uitkomst. Hoewel zijn naamgenoot geen bijster snelle indruk maakt...



Hoezo? Voor je het weet gaat hij er met de zege vandoorne. http://instantrimshot.com/

Figge

Stoffel in de Mac? Als ie zo lekker blijft gaan in de GP2 is de kans redelijk dat het kan gebeuren. Zeker als Button niet duidelijk beter presteert dan Magnussen. Want wat is dan zijn toegevoegde waarde. Puur gevoelsmatig denk ik ook dat Buttons top wel achter ons ligt. Bij Withmarsch kom je misschien weg met een consensus mentaliteit. Ron wil gewoon winnaars. Iemand die altijd voor de winst gaat en ook zo rijdt. Lewis had dat gedrag wel, pushte teveel en maakte daarom veel fouten. Jenson deed het rustiger. Accepteert dat hij niet kan winnen en wordt 4e. Ik denk niet dat Ron zulke rijders wil. En dat begrijp ik wel.

Jehoentelaar

Het wordt dringen bij die lui. Ik zou Button sowieso binnen het team willen houden wat het hele Hondaverhaal betreft, maar ik denk niet dat aanblijven als racecoureur daarbij een harde eis is. Een combinatie van Magnussen en Vandoorne is, mits Vandoorne in de GP2-top blijft hangen en Magnussen constant goed presteert, een prima mogelijkheid. Daarbij zou Button als test- en reservecoureur een hoop winterkilometers kunnen maken en wellicht wat vrijdagtrainingen meepakken.

Maar misschien blaat ik nu geweldige onzin.

Figge

Citaat van: Jehoentelaar op 17 april 2014 - 13:35:06
Het wordt dringen bij die lui. Ik zou Button sowieso binnen het team willen houden wat het hele Hondaverhaal betreft, maar ik denk niet dat aanblijven als racecoureur daarbij een harde eis is. Een combinatie van Magnussen en Vandoorne is, mits Vandoorne in de GP2-top blijft hangen en Magnussen constant goed presteert, een prima mogelijkheid. Daarbij zou Button als test- en reservecoureur een hoop winterkilometers kunnen maken en wellicht wat vrijdagtrainingen meepakken.

Maar misschien blaat ik nu geweldige onzin.

Nee hoezo zou dat onzin zijn? Of Button dat zelf zou willen is een 2e natuurlijk

Maikel0230

Heb recent nog ergens gelezen dat hij graag er nog wat jaartjes aan wil plakken, hij vindt dat hij nog steeds elke race iets bijleert. Denk niet dat ie van plan is zo maar 3de coureur te worden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Figge

OK mocht Kevin em dit jaar verslaan, en McLaren overweegt een ander, welk team zou Jenson dan willen hebben?
Op een gegeven moment is je status als WK een beetje weggeebt. Wie had er op het laatste deel van de carriere van Damon Hill nog in de gaten dat je met een kampioen te maken hebt? Dat heb ik al 2 jaar met Jenson. En voor de middenmoot zal hij niet willen rijden.