flight MH 370

Gestart door gloudiesaurus, 18 maart 2014 - 14:54:19

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Het vliegtuig dat in opgestegen in Kuala Lumpur en nu al bijna 2 weken spoorloos is. Op internet doen al de wildste theorieën de rondte. Wat denken jullie?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ik denk dat ie gewoon ergens is neergestort. Als dat ding daadwerkelijk was gekaapt en ergens stond, dan was er denk ik allang een smsje van een van de passagiers verstuurd. Waarom denk ik dat? Omdat je wel al die verhalen hebt dat de telefoons nog over gingen. Zelfs al zijn die telefoons mid flight verzameld, was er van de 239 (zoveel toch?) mensen wel iemand zo slim om te denken: ik stuur alvast sms en als er signaal is, wordt ie verstuurd.

Waarom die telefoons dan overgaan, geen idee, misschien was het vliegtuig nog niet gezonken in de eerste dagen (geen idee hoe snel dat gaat) en waren de telefoons dus nog gewoon boven water. Wel knap dat ze in een oceaan dan signaal hadden, maar goed, als ik deze dingen kon verklaren, had ik het vliegtuig waarschijnlijk ook wel weten te vinden.

Dit is overigens compleet nergens op gebaseerd wat ik hier schrijf, maar gewoon mijn eigen idee.


Fabian

Ergens in zee gestort. Vliegt in ieder geval niet meer rond. Raar verhaal.

gloudiesaurus

Wellicht hebben de kapers de passagiers al om gebracht voordat het toestel aan de grond stond, als het inderdaad ergens zou staan. Dan zouden de mobiele telefoons ook nog over kunnen gaan. Maar dat signaal moet toch ergens opgepikt worden dan? Zodat getraceerd kan worden waar het vliegtuig is?

Het zou ook kunnen dat het vliegtuig op het water een noodlanding heeft gemaakt en vervolgens is gezonken naar de bodem van de oceaan...

Het zoekgebied is wel immens, ik verbaas me erover dat dit in deze tijd (met satellieten, radar, vliegtuigen etc.) nog mogelijk is dat een vliegtuig zolang zoek is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Vanaf dag 1 verdenk ik 1 van de piloten.  Dit is al 2 keer eerder gebeurd.  Waarschijnlijk zelfmoord en een mooie verzekerings vergoeding voor de familie zolang de waarheid niet boven water komt.

Fabian

Letterlijk en figuurlijk niet boven water....

Franky R.

Citaat van: Sabai op 18 maart 2014 - 16:05:06
Vanaf dag 1 verdenk ik 1 van de piloten.  Dit is al 2 keer eerder gebeurd.  Waarschijnlijk zelfmoord en een mooie verzekerings vergoeding voor de familie zolang de waarheid niet boven water komt.


Hm, maar dan nog zou men dat hele ding moeten kunnen vinden...Immers gaat het makkelijker als de verzekering je overlijdensakte in handen kan krijgen...Zonder stoffelijk overschot gaat het wat lastiger?


Ongelooflijk dat men het wrak NU nog niet heeft gevonden! :o

Kootje

Citaat van: Franky R. op 12 mei 2014 - 16:41:42
Ongelooflijk dat men het wrak NU nog niet heeft gevonden! :o

Valt wel mee hoor. De oceaan is nu eenmaal zéér uitgestrekt en niemand weet waar dat vliegtuig vloog toen het crashte. Het zoekgebied is dan ook enorm. Daarbij zijn er in de oceanen dieptes genoeg waar wij als mens nog niet kunnen komen, het is dus zoeken naar 'n speld in 'n hooiberg. Nu de blackbox ook geen signaal meer uitzend is de kans dat ze dat vliegtuig ooit nog vinden praktisch 0,0%.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 12 mei 2014 - 16:58:11
Citaat van: Franky R. op 12 mei 2014 - 16:41:42
Ongelooflijk dat men het wrak NU nog niet heeft gevonden! :o

Valt wel mee hoor. De oceaan is nu eenmaal zéér uitgestrekt en niemand weet waar dat vliegtuig vloog toen het crashte. Het zoekgebied is dan ook enorm. Daarbij zijn er in de oceanen dieptes genoeg waar wij als mens nog niet kunnen komen, het is dus zoeken naar 'n speld in 'n hooiberg. Nu de blackbox ook geen signaal meer uitzend is de kans dat ze dat vliegtuig ooit nog vinden praktisch 0,0%.


Helaas wel waar...wat een trieste bedoening voor de nabestaanden. :(

gloudiesaurus

Jep ik heb er ook weinig vertrouwen meer in.
Denk dat het vliegtuig gewoon te diep licht om te kunnen vinden.

Wellicht dat ze het jaar over 80 jaar (net zoals met de titanic) eens terug vinden.

Vind het wel vreemd dat dit nog kan in deze tijd, waar je me google earth elke stukje op aarde in detail kan bekijken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Tja, je weet wat ze zeggen, we weten meer over de ruimte dan over de oceanen. Het is een vrij onherbergzame omgeving voor ons...

Franky R.

Citaat van: Jozef op 12 mei 2014 - 21:53:52
Tja, je weet wat ze zeggen, we weten meer over de ruimte dan over de oceanen. Het is een vrij onherbergzame omgeving voor ons...


Het is idd wachten op een superieure ingeving van een stel studenten of zo...Momenteel dan men niet dieper duiken dat 11 kilometer of zo? Dat was Cameron op zijn zoektocht naar de Titantic dacht ik.


Het diepste zee zou 16 kilometer zijn. Dan gebruik je toch een robotonderzeeër voor die laatste 5 kilometer?

Perton

Ik denk dat het een duur geintje wordt om een robotonderzeeër te gebruiken als je überhaupt niet eens weet in welk gebied je moet zoeken. Er komt een moment dat de kostenbatenverhouding niet meer goed uitpakt. Je zou immers ook 50 JSF's kunnen inschakelen, maar dat is qua kostenplaatje ook niet reëel. Om maar eens mijn geliefde Vettel te quoten: "Tough luck." Klinkt hard, maar zo is het wel.

gloudiesaurus

Jep en dan nog... als je niet waar je moet zoeken waar ga je dan met die robotonderzeeër zoeken?
Dat is als een speld in een hooiberg.

Ik heb zo het vermoeden dat ze nog steeds niet precies weten in welke gebied het vliegtuig nu ligt.

Vandaar ook de discussie om me live data te gaan werken in de toekomst ipv alleen met een zwarte doos.

Blijf wel opvallend dat zoiets in deze tijd nog kan... op aarde verdwijnen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2014 - 13:31:52
Citaat van: Jozef op 12 mei 2014 - 21:53:52
Tja, je weet wat ze zeggen, we weten meer over de ruimte dan over de oceanen. Het is een vrij onherbergzame omgeving voor ons...

Het is idd wachten op een superieure ingeving van een stel studenten of zo...Momenteel dan men niet dieper duiken dat 11 kilometer of zo? Dat was Cameron op zijn zoektocht naar de Titantic dacht ik.

Het diepste zee zou 16 kilometer zijn. Dan gebruik je toch een robotonderzeeër voor die laatste 5 kilometer?

Het diepste punt is 11 kilometer diep. Daar is James Cameron geweest maar voor alle duidelijkheid was hij helemaal niet de eerste, in 1960 ging een duikboot met twee bemanningsleden hem al voor. De Titanic ligt op 3.8 kilometer diep.

De problemen met een zoektocht op de oceaanbodem zijn vooral dat het een extreem groot gebied is waar bovendien geen licht is. Dus je kunt geen grote gebieden snel scannen, je moet naar de zeebodem toe en zelf licht schijnen en kijken. Een beetje alsof je 's nachts al het licht in je huis uitdoet en dan met een zaklampje gaat zoeken naar een speld die ergens op de vloer ligt.