Beitske Visser topic

Gestart door gloudiesaurus, 18 maart 2014 - 13:45:59

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

De racende dame is ook wel een topic waardig. Ze is de steun van Red Bull kwijt maar gaat gewoon door.

Recentelijk getest in de World Series by Renault en nu in de Formule Renault 2.0.
Gisteren met mooi resultaat:




En nog een foto van de World Series test:
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ahja had het al in ander topic gepost, maar een eigen topic is natuurlijk ook prima :P

Met dit soort tests is het natuurlijk wel zo dat bevestigde coureurs al heel erg aan het ontwikkelen zijn en coureurs zonder zitje misschien wat meer bezig zijn met snelle ronden. Desondanks, als je van die laatste groep alsnog de snelste bent, heb je het gewoon goed gedaan. Maar eerlijk gezegd verwacht ik haar tijdens het seizoen niet zo ver naar voren. Ik laat me echter heel graag verrassen, want in 2012 deed ze het natuurlijk prima in de Formel Masters.

Maar heel eerlijk, met twee jaar Masters achter de rug, ze moet wel echt voorin meedoen. Misschien niet direct, omdat het toch een nieuwe klasse is voor haar, erg competitief ook, maar als ze maar sporadisch de subtop aantikt, heeft ze het gewoon niet goed gedaan. Ik hoop dan ook dat AVF (ik vermoed dat ze daar gewoon voor gaat racen) een beetje een goed team kan worden dit jaar, zodat ze haar talent kan laten zien.

gloudiesaurus

Jep vorig jaar had ze een matig seizoen. Daarom vertrok ook Red Bull. In de World Series test kwam ze ook niet echt uit de verf. Misschien ook niet zo raar, die bolides zijn gewoon twee tredes hoger dan een Duits F3-kampioenschap. Maar zo snel zijn in de Formule Renault 2.0 zegt wel wat. Zou een mooie klasse voor haar zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Natuurlijk zou het een mooie klasse zijn, maar ze had na twee jaar Masters gewoon Formule 3 moeten rijden dit jaar, zo simpel is het. Hoeveel Formule 1-debutanten hebben we de afgelopen, laten we zeggen 15 jaar, gehad die de sport alsnog hebben gehaald nadat ze in hun juniorcarrière een stap opzij of achteruit hebben gedaan?

Ze zijn er wel (Montoya is natuurlijk een voorbeeld dat me direct te binnen schiet, die IndyCars ging doen na het winnen van de F3000-titel) en ze zijn er heel veel als je alle paydrivers gaat meerekenen, maar dat is Visser niet, anders had ze nu al wel in de Formule 3 gezeten.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het een slechte beslissing van haar vind, verre van zelfs, als F3 financieel niet haalbaar is, dan is dit de allerbeste optie die ze kan doen, ik ben alleen bang dat het haar carrièretechnisch vrij weinig gaat helpen. Maar nogmaals, ik hoop in dit geval heel erg graag mijn ongelijk te krijgen. En extra ervaring kan haar natuurlijk ook altijd helpen als ze de F1 niet haalt om een mooie overstap naar sportscars te maken.

Dus het is niet per se een slechte move, maar wel eentje waarvan ik denk: "tsja, zo zonde dat ze geen geld heeft om wél die stap omhoog te maken, want dat zou voor haar zoveel beter zijn."

Sphinx

Citaat van: gloudiesaurus op 18 maart 2014 - 14:51:43
Jep vorig jaar had ze een matig seizoen. Daarom vertrok ook Red Bull. In de World Series test kwam ze ook niet echt uit de verf. Misschien ook niet zo raar, die bolides zijn gewoon twee tredes hoger dan een Duits F3-kampioenschap. Maar zo snel zijn in de Formule Renault 2.0 zegt wel wat. Zou een mooie klasse voor haar zijn.

Die WSR test was een cadeutje van Adrian Valles. Beitske test al sinds vorig jaar voor hem nadat ze was opgevallen met snelle tijden tijdens een eendagstest voor MP Manor (wat een vriendendienst was) en JD Racing (die haar vanwege de resultaten met de MP auto hadden gecharterd). Volgens mij heeft ze nu zowel op Barcelona als Valencia als Monza als Paul Ricard gereden, plus dus nog die WSR tests (waren er ook twee, een op Monza een op Paul Ricard). Franky meldde al dat ze eigenlijk de F3 in wil, maar dat wordt budget-technisch problematisch. Gelukkig lijkt Valles een fan te zijn  :P
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Formule Renault zou ook heel mooi zijn. In ieder geval goed dat er nog mogelijkheden zijn nu Red Bull haar heeft laten vallen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Semi-ontopic. Indy Dontje, die samen met Visser in de Adac Masters reed, rijdt dit jaar wél Duits F3. Bij Lotus ook.

gloudiesaurus

Vandaag de 4e tijd voor Visser, niet slecht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Visser test deze week voor AVF in de Formule Renault 3.5. Melker is actief voor ISR en Meindert van Buuren voor Pons. Denk dat het inmiddels wel nagenoeg zeker is dat Van Buuren voor ze gaat racen, zo vaak test ie al voor ze. Melker heeft al voor ISR getest, maar zat in Aragón weer in zijn oude vertrouwde Tech 1. Ik verwacht hem dan ook bij een van de twee teams te zien dit jaar.

Even offtopic: Ellinas test voor Tech 1, da's wel interessant. Lijkt er dus op dat hij eieren voor zijn geld (of eigenlijk zijn gebrek aan geld kiest) en FR3.5 gaat doen ipv zich te focussen op het MP-stoeltje in de GP2, dat nu echt bijna zeker voor Lancaster lijkt te zijn. Merhi weer bij Zeta, dus die terugkeer naar de singleseaters komt ook steeds dichterbij en heel opvallend: Carlin wéér afwezig.

Hoe dan ook Visser dus weer voor AVF, daar gaat het in dit topic om :P

Sphinx

Citaat van: Perton op 23 maart 2014 - 23:33:29
Visser test deze week voor AVF in de Formule Renault 3.5. Melker is actief voor ISR en Meindert van Buuren voor Pons. Denk dat het inmiddels wel nagenoeg zeker is dat Van Buuren voor ze gaat racen, zo vaak test ie al voor ze. Melker heeft al voor ISR getest, maar zat in Aragón weer in zijn oude vertrouwde Tech 1. Ik verwacht hem dan ook bij een van de twee teams te zien dit jaar.

Even offtopic: Ellinas test voor Tech 1, da's wel interessant. Lijkt er dus op dat hij eieren voor zijn geld (of eigenlijk zijn gebrek aan geld kiest) en FR3.5 gaat doen ipv zich te focussen op het MP-stoeltje in de GP2, dat nu echt bijna zeker voor Lancaster lijkt te zijn. Merhi weer bij Zeta, dus die terugkeer naar de singleseaters komt ook steeds dichterbij en heel opvallend: Carlin wéér afwezig.


Zelfde wat voor Meindert geldt lijkt nu ook wel voor Beitske op te gaan, denk/hoop dat we die voor AVF zien rijden dit jaar in - denk ik - de Renault 2.0. Dat Carlin er niet is, is helaas simpel. Twee jaar geleden kon de WSR tak profiteren van het geld dat de Chilton familie erin pompte voor Max in de GP2 en hadden ze ook de link met Mclaren via Manussen. Vorig jaar Chilton weg, dus moest Jaafar de rekeningen betalen. Jaafar zit nu bij Igor Salaquarda (hopelijk Melker ook  :P) dus geen geld meer.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus



Zou Visser dan toch voor de F. Renault 3.5 gaan? Het is wel weer een driedaagse test, hopelijk komt ze nu wat beter uit de verf.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ze gaat dus zowaar voor ze racen ook nog in de Formule Renault 3.5. Of good ol' Adrián heeft ontzettend veel vertrouwen in haar, of ze heeft de afgelopen weken toch budget weten te vinden. Ik vind het een gewaagde keuze na een tegenvallend 2013, maar zoals ik al eerder zei: nog een jaar op 'laag' niveau racen, zou voor haar carrière ook niet goed zijn. Dus dit is misschien wel de beste optie. Jaartje wennen en in 2015 echt presteren.

Als ik mij niet vergis zelfs de eerste vrouw in de raceklasse, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

-edit- dat laatste neem ik terug. Pippa Mann was zelfs teamgenote van Giedo van der Garde.

Jehoentelaar

Weer een Nederlander/-se die een grote gok waagt. Ben benieuwd.

gloudiesaurus

CitaatBeitske Visser zal dit jaar voor het Spaanse AVF in de Formule Renault 3.5 racen. Zo is woensdag bekendgemaakt. De 19-jarige Nederlandse komt over uit de ADAC Formel Masters, waarin zij de afgelopen twee jaar drie overwinningen behaalde. AVF is het team van voormalig Spyker-testrijder Adrian Valles.

"Ik ben tijdens een testsessie in Monza verliefd geworden op de Formule Renault 3.5-auto. Sindsdien was het krijgen van een stoeltje in de World Series by Renault mijn enige doel", vertelt Visser, die inmiddels meerdere tests met de Formule Renault 3.5 van AVF achter de rug heeft. "Ik heb met de engineers hard gewerkt om meer over deze auto te weten te komen en te leren hoe ik het beste met deze wagen kan rijden. Daarnaast heb ik buiten de tests om veel getraind om fysiek sterker te worden. Ik ben blij met de progressie die we geboekt hebben in de tests en het doet me goed om te weten dat er ook nog veel ruimte voor verbetering is."

Visser is sinds de oprichting van de World Series by Renault de tweede vrouwelijke deelneemster aan dit kampioenschap, na Pippa Mann, die in 2008 nog teamgenote was van Giedo van der Garde.

Dat is een hele stap. Veel hulp van Valles denk ik. Maar goed als deze kant niet pakte kwam deze misschien wel nooit meer voorbij...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Verrassend inderdaad. Wel goed om te zien dat ze de kans heeft gekregen. Nog frappanter om te zien dat Nick de Vries nog steeds in de 2.0 cup zit en zowel Max als Beitske die overslaan ondanks veel testwerk.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!