De Geschiedenis van Marussia

Gestart door Jehoentelaar, 24 februari 2014 - 18:51:06

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 25 februari 2014 - 22:48:18
Maar die inhoudelijke wijzigingen hebben er juist voor gezorgd dat Virgin nog bestaat. Zonder de overname door Marussia was dat avontuur eerder afgelopen dan dat van HRT dat ook alleen maar bleef bestaan dankzij overnames. Daarom vind ik dat wel degelijk van belang.
Uiteraard, maar dat was mijn punt helemaal niet.

Kootje

Oke ... in dat geval begrijp ik je al 29 uur en 20 minuten verkeerd. :-[

robbert

Citaat van: Kootje op 25 februari 2014 - 23:11:01
Oke ... in dat geval begrijp ik je al 29 uur en 20 minuten verkeerd. :-[
;D ;D ;D


Jozef

Citaat van: Kootje op 25 februari 2014 - 22:12:25
Het team is idd ooit opgericht als Manor GP (2010), maar veranderde al snel haar naam in Virgin Racing toen Virgin titelsponsor werd. Daarna (2011) kwam het Russische automerk ook aan boord, en werd het Marussia Virgin Racing. Nadat ze in 2012 volledig eigenaar werden verviel de naam Virgin en bleef Marussia over, van de oorspronkelijke eigenaren was toen al geen spoor meer te bekennen. In dat licht vind ik niet dat je nog steeds kunt spreken van hetzelfde team, aangezien we Force India ook niet meer als Jordan zien (Jordan - Midland - Spijker - Force India), of Toro Rosso als Minardi.

Als Manchester United wordt verkocht aan een stel Amerikanen blijft het ook Manchester United. Ik vind niet dat je van een ander team kunt spreken gewoon omdat de eigenaar verandert. Lotus is ook gewoon hetzelfde team als Renault. Ja, veel personeel is gewijzigd. Maar dat is bij teams die niet van naam zijn veranderd ook zo.

Kootje

#21
Citaat van: Tuesday op 25 februari 2014 - 23:19:08
Citaat van: Kootje op 25 februari 2014 - 23:04:18
2011 ;)
2010 ;)

Nee ... niet 2010
In 2010 was het Virgin Racing en eigendom van Manor Motorsport en Richard Branson (Virgin Records, Virgin Atlantic, Virgin Galactic etc.)
Het Russische Marussia kocht zich pas voor 2011 in door Manor op te kopen en werd in 2012 volledig eigenaar nadat ook Branson zich terug trok uit de F1.

Maikel0230

CitaatIn 2009, Manor Grand Prix were awarded an entry into Formula One for the 2010 season, as a tie-up between successful junior racing team Manor Motorsport and Wirth Research. Before the end of the year they were renamed as Virgin Racing, after Richard Branson's Virgin Group of companies who had bought the title sponsorship rights. Marussia were one of the team's partners for its debut season, where it finished in twelfth and last place in the constructors' championship. In November 2010 Marussia purchased a controlling stake in the team, and the team became known as 'Marussia Virgin Racing' for the 2011 season.[6][7] Following a disappointing start to the 2011 season, the team parted company with Wirth Research, and entered a relationship with McLaren Applied Technologies ahead of the 2012 season. The team later moved into the old Wirth premises in Banbury, moving from their original base in Dinnington in Yorkshire. Meanwhile, the team again finished the year bottom of the constructors' championship. In November 2011 the team applied to the Formula One commission to formally change their constructor name for the 2012 season from Virgin to Marussia, to reflect their new ownership.[9] Permission was granted before being formally ratified at a meeting of the FIA World Motorsport Council.[10]

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Marussia_F1

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

#23
CitaatIn November 2010 Marussia purchased a controlling stake in the team

Ik heb het over seizoenen en november 2010 is seizoen 2011, met seizoen 2010 hadden zij dus niets van doen zoals je ook uit de volgende zin van datzelfde artikel op kunt maken. Die zin die je gemakshalve niet dikgedrukt neer hebt gezet.

Citaatand the team became known as 'Marussia Virgin Racing' for the 2011 season.


Maar goed ... ik heb het nog eens teruggelezen en Tuesday had het idd over eind 2010, dus daarin had hij gelijk. En dat is tevens het laatste dat ik hierover zeg, want ten eerste is het helemaal niet belangrijk, en ten tweede hoort dit thuis in het F1 geschiedenis sub-forum, niet in het F1 in de toekomst topic.

Maikel0230

Berichten afgesplitst en verplaatst naar hier op aangeven van Kootje.

Citaat van: Kootje op 26 februari 2014 - 10:26:39
CitaatIn November 2010 Marussia purchased a controlling stake in the team

Ik heb het over seizoenen en november 2010 is seizoen 2011, met seizoen 2010 hadden zij dus niets van doen zoals je ook uit de volgende zin van datzelfde artikel op kunt maken. Die zin die je gemakshalve niet dikgedrukt neer hebt gezet.

Citaatand the team became known as 'Marussia Virgin Racing' for the 2011 season.

Maar goed ... ik heb het nog eens teruggelezen en Tuesday had het idd over eind 2010, dus daarin had hij gelijk. En dat is tevens het laatste dat ik hierover zeg, want ten eerste is het helemaal niet belangrijk, en ten tweede hoort dit thuis in het F1 geschiedenis sub-forum, niet in het F1 in de toekomst topic.

Ten eerste heb ik dit stukje tekst alleen geplaatst als extra stof zodat de feiten juist neergezet konden worden, zeker niet als kritiek of zoiets dergelijk op jou Kootje, ik vind je reactie dan ook ietwat misplaatst, maar goed dat is een aparte discussie waar je me een PM mag voor sturen als je hierop nog verder wenst in te gaan.

Verder lijk jij dit te missen in de tekst

CitaatMarussia were one of the team's partners for its debut season (2010 dus!), where it finished in twelfth and last place in the constructors' championship.

Zij waren dus wel degelijk vanaf het begin betrokken bij het project.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

#25
Het leek mij er nu eenmaal op dat je er bewust voor koos dat te negeren. Vandaar mijn achteraf misplaatste reactie, waarvoor mijn excuses.


Dat andere stukje waar je nu op doelt, heb ik niet gemist maar bewust genegeerd. Ik vind die betrokkenheid als partner namelijk niets er toe doen, simpelweg omdat de discussie erover gaat of het team al dan niet al Marussia was in 2010. In mijnoptiek is dat gewoonweg niet het geval. Total is partner van Lotus, maar dat maakt van Lotus nog geen Total. Dat gebeurd pas zodra Total 'n meerderheidsbelang neemt in Lotus, wat in het geval Virgin vs Marussia pas in november 2010 gebeurde en het team Marussia (Virgin) Racing pas vanaf 2011 van start ging.


Maar nogmaals ... het is verder niet belangrijk dus ik ben er wel klaar mee nu.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25