Olympische Winter Spelen - Sotsji 2014

Gestart door Kootje, 08 februari 2014 - 15:11:03

« vorige - volgende »

Kootje

#15
De dames zijn klaar, de uitslag is binnen en de Nederlandse deelneemsters deden wat ze doen moesten. Helaas gold dit voor meer dames, waardoor "slechts" het goud ons deel was. Desalniettemin mogen we tevreden zijn denk ik. 8)

Goud    Ireen Wüst                   4.00.34  BR   
Zilver    Martina Sábliková (Tsj)   4.01.95
Brons    Olga Graf (Rus)              4.03.47

5- Annouk van der Weijden      4.05.75
8-Antoinette de Jong               4.06.77

De Belgische Jelena Peeters reed met 'n 4.10.87 de 14e tijd vd dag.


volledige uitslag http://www.schaatsupdate.nl/uitslagen/1586/olympische-spelen-sochi/

SDG

Ik volg de OS slechts vanop afstand. Ik probeer een beetje een sport-arme maand aan te houden in afwachting van dat de diverse auto- en motorsportcompetities vanaf volgende maand weer volop in gang schieten. Het enige wat ik dit weekend bekeken heb zijn de highlights van de Rally van Zweden. Hoewel we die tocht door de sneeuw in principe ook wel 'wintersport' kunnen noemen...

Kootje

Ik volg alleen de Nederlandse equipe. Mochten er in de disciplines waar zij aan deelnemen toevallig ook een of twee Belgen meedoen, dan hou ik die speciaal voor het Forum ook in de gaten, maar voor de rest ....


0634

Vind het leuk als de NLs het goed doen, maar om eerlijk te zijn hebben winterse sporten mijn interesse nooit zo. Met schaatsen heb ik niks. Zoals ik eigenlijk met de hele winter niks heb. Koud. Nat. Glibberig. Niks voor mij. Zomerspelen vind ik altijd leuker, zoals de zomer ook leuker is in mijn beleving.

Maar nogmaals, ik vind het leuk om zo af en toe eens juichende NLs die ik van naam niet eens ken langs te zien flitsen ;).

Kootje

#19
Vandaag was 'n drukke dag voor de Nederlandse equipe, er stonden weer verschillende schaatsdisciplines op het programma.

Shorttrack schaatsen
Niels Kerstholt, Sjinkie Knegt - 1.500 meter: heren, series
beide Nederlanders staan later vandaag in de halve finale

Yara van Kerkhof, Jorien ter Mors, Lara van Ruijven - 500 meter: dames, series
van Ruijven out, van Kerkhof & ter Mors naar de finalerondes (1/4 - 1/2 & heel) die ak Donderdag plaats zullen vinden 

Niels Kerstholt, Sjinkie Knegt - 1.500 meter: heren, halve finales 
Kerstholt out, Knegt naar de B-finale en zal 'n hoop geluk (winst in B en meerdere uitvallers/diskwalificaties in A) nodig hebben om toch nog 'n plak te pakken

Sanne van Kerkhof, Yara van Kerkhof, Jorien ter Mors, Lara van Ruijven - 3.000 meter: dames estafette, halve finales
Na 'n valpartij van Sanne van Kerkhof is Nederland uitgeschakeld voor de finale van ak Zaterdag

Sjinkie Knegt (B) - 1.500: heren, A+B finale 
GOUD- Hamelin (Can)     ZILVER- Han (Chi)     BRONS- An (Rus)     Knegt na 'n valpartij 5e in de B-finale en daarmee 13e overall

Voorlopig dus geen Nederlands succes bij het shorttrack. :'(


Gelukkig is er ook nog het langebaan schaatsen en daar ging het allemaal stukken beter. :)

Schaatsen langebaan
Michel Mulder, Ronald Mulder, Jan Smeekens, Stefan Groothuis - 500 meter: heren, 1e heat
1) Smeekers, 2) M.Mulder, 6) R.Mulder, 24) Groothuis

Michel Mulder, Ronald Mulder, Jan Smeekens, Stefan Groothuis - 500 meter: heren, 2e heat
1) R.Mulder, 2) M.Mulder, 3) Smeekens, 39) Groothuis       R.Mulder pakt in 'n 34.49 ook het baanrecord

En dat geeft ons 'n wederom compleet Oranje podium. 8)

CitaatGoud-  Michel Mulder
Zilver- Jan Smeekers
Brons- Ronald Mulder


Stefan Groothuis wordt slechts 38e en ontlopt nog net de dubieuze titel hekkensluiter.

volledige uitslag http://www.schaatsupdate.nl/uitslagen/1659/olympische-spelen-sochi/



In deze disciplines zouden er geen Belgen aan de start verschijnen.

Jehoentelaar

Ik zie bijzonder weinig van de Spelen. Kijk op dit moment de 500 meter, maar heb hiervoor alleen de finale van het schansspringen (kleine schans) gezien. Zal verder ook niet veel bij gaan komen.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 10 februari 2014 - 16:05:50
Ik zie bijzonder weinig van de Spelen. Kijk op dit moment de 500 meter, maar heb hiervoor alleen de finale van het schansspringen (kleine schans) gezien. Zal verder ook niet veel bij gaan komen.

Och .... zit werkloos thuis en heb toch niet veel beters te doen, dus .... dan de Nederlanders maar 'n beetje volgen. Had ik gewoon werk gehad, dsan keek ik waarschijnlijk helemaal niets, want uiteindelijk is wintersport niet mijn ding.

Jehoentelaar

Tja, mijn studie en studiegerelateerde activiteiten eisen een hoop tijd op. En in het weekend gaat het voetballen toch voor. 8)

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 10 februari 2014 - 23:59:02
Tja, mijn studie en studiegerelateerde activiteiten eisen een hoop tijd op. En in het weekend gaat het voetballen toch voor. 8)

Wees blij. :)

Kootje

#24
Het Nederlandse programma van vandaag:


Snowboarden Halfpipe Heren
Dimi de Jong, Dolf van der Wal

kwalificatie
de Jong 12e, van der Wal 14e
de nrs 1 t/m 3 plaatsten zich direct, de nrs 4 t/m 9 krijgen 'n herkansing in de halve finale



Zoals verwacht dus geen Nederlands succes bij het snowboarden.
Gelukkig bracht het schaatsen daar wederom verandering in.


Schaatsen Langebaan 500 meter Dames
Margot Boer, Lauriene van Riessen,  Marrit Leenstra, Lotte van Beek

1e heat
5) Boer, 14)van Riessen, 15) van Beek, 21) Leenstra

2e heat 
2) Boer, 7) van Riessen 14) Leenstra, 15) van Beek

GOUD-   Lee (ZKo)  OR
ZILVER- Fatkoelina (Rus)
BRONS- Boer

volledige uitslag: http://www.schaatsupdate.nl/uitslagen/1588/olympische-spelen-sochi/



Net als gisteren kwamen er geen Belgen in actie tijdens deze disciplines.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 10 februari 2014 - 18:15:39
Citaat van: Jehoentelaar op 10 februari 2014 - 16:05:50
Ik zie bijzonder weinig van de Spelen. Kijk op dit moment de 500 meter, maar heb hiervoor alleen de finale van het schansspringen (kleine schans) gezien. Zal verder ook niet veel bij gaan komen.

Och .... zit werkloos thuis en heb toch niet veel beters te doen, dus .... dan de Nederlanders maar 'n beetje volgen. Had ik gewoon werk gehad, dsan keek ik waarschijnlijk helemaal niets, want uiteindelijk is wintersport niet mijn ding.


Kootje,


Ook ik zit helaas thuis...Maar ik ben gek dat ik naar dat saaie wintersport ga kijken...Alleen de bobsleeën kan mij aan het stoel kluisteren... ;)

Sphinx

Citaat
Alleen de bobsleeën kan mij aan het stoel kluisteren... ;)

Frappant, maar Eurosport UK heeft altijd racecommentator Martin Haven voor het bobsleeën opgesteld. Die weet de tijd meestal wel vol te praten.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Citaat van: Franky R. op 11 februari 2014 - 12:49:40
Ook ik zit helaas thuis...Maar ik ben gek dat ik naar dat saaie wintersport ga kijken...

Tsja .... moet toch wat doen om de verveling tegen te gaan. Daarbij vind ik shorttrack schaatsen en halfpipe snowboarden nog echt leuk ook. ;)


CitaatAlleen de bobsleeën kan mij aan het stoel kluisteren... ;)

Dat kan, daar vind ik dan weer helemaal niets aan.
Overigens komen de Nederlanders daar op Zondag, Maandag en Dinsdag aan de start, dus .... nog ff geduld. :P


Kootje

#29
Vandaag 'n rustig dagje voor de Nederlanders, er staat slechts één discipline op het programma.

15.00 uur   Langebaan schaatsen - 1000 meter, Heren   Stefan Groothuis, Michel Mulder, Mark Tuitert, Koen Verweij 

Kunnen de heren weer voor 'n compleet Oranje podium gaan?
En kan onze zuiderbuur Bart Swings weer verassen?