Olympische Winter Spelen - Sotsji 2014

Gestart door Kootje, 08 februari 2014 - 15:11:03

« vorige - volgende »

Sphinx

Snowboardcross blijft een leuke kijksport. Alleen jammer van dat Eurosportcommentaar van Maarten Tip. ".... doet mee" lijken zijn stopwoorden te worden. Volgende keer Thomas Aalderink iets meer laten meepraten.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

#61
Vandaag weer 'n drukke dag voor ons Hollanders

Shorttrack - 1.000 meter, Dames
series, met Jorien ter Mors, Yara van Kerkhof
van Kerkhof kansloos eruit, ter Mors word in leidende positie onderuit gekegeld en krijgt Advantage voor de kwartfinales van Vrijdag a.s.

Shorttrack - 500 meter, Heren
series, met Sjinkie Knegt, Freek van der Wart, Niels Kerstholt
na 'n slechte start ligt Kerstholt eruit, van der Wart wordt 2e en gaat door naar de kwartfinale van Vrijdag, zelfde geld voor Knegt die z'n rit wint na wederom 'n valpartij van topfavoriet Hamelin

Langebaan schaatsen - 10 km, Heren
14.00 uur - met Sven Kramer, Jorrit Bergsma, Bob de Jong en voor België Bart Swings
Bergsma stunt en verslaat topfavoriet Kramer, de Jong -met de billen geknepen- zorgt voor alweer het 4e complete Oranje podium

CitaatGoud - BERGSMA    12.44.45   OR + BR
Zilver- Kramer        12.49.02
Brons- de Jong       13.07.09

5, Bart Swings (Bel)   13.13.99


Bobsleeën - 2-mansbob, Dames
run 1 & 2, met  Esmée Kamphuis & Judith Vis
De Nederlandse dames liggen na vandaag op 'n keurige 6e stek, met 'n achterstand van slechts 1.15 sec (0.59 op P3) is hetpodium nog steeds binnen bereik. Kunnen de dames morgen voor 'n stuntje zorgen en Nederland z'n eerste bobsleemedaille bezorgen?
                         "

T.Nuvolari

Citaat van: Sabai op 16 februari 2014 - 19:35:40
http://www.sochi2014.com/en/medal-standings



Toch wel grappig om Nederland vooralsnog zo op de tweede plaats te zien op de medaille spiegel.

Vooral als je bedenkt dat er maar in 2 disciplines is gescoord. Lijkt me dat het schaatsen in hetzelfde bedje ziek is als het veldrijden, te weinig internationaal. Leuk voor de schaatsliefhebbende Nederlanders, maar op lange termijn niet goed voor de sport.

Perton

Er wordt toch ook al tijdje gesproken om het uit de spelen te gooien of heb ik dat verkeerd begrepen

Kootje

#64
Citaat van: M@rc op 18 februari 2014 - 10:52:54
Vooral als je bedenkt dat er maar in 2 disciplines is gescoord.

Tsja ... wat verwacht je dan? Dat we medailles pakken bij het skiën of bobsleeën? Volgens mij heb je daar toch echt bergen voor nodig, en die hebben we hier nu eenmaal niet.


CitaatLijkt me dat het schaatsen in hetzelfde bedje ziek is als het veldrijden, te weinig internationaal. Leuk voor de schaatsliefhebbende Nederlanders, maar op lange termijn niet goed voor de sport.

Hoezo is het te weinig internationaal? Van het veldrijden weet ik nagenoeg niets, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar het feit dat wij nu dominant zijn  in het schaatsen maakt het niet minder internationaal. Volgens mij doen er namelijk ook nog steeds Noren, Polen, Russen, Tsjechen, Amerikanen, Duitsers, Japanners, Koreanen, Chinezen, Belgen, Canadezen, Oekraïners, Kazachstani, Fransen, Italianen, Hongaren, Zweden, Aussies, Litouwers, Britten, Tunesiërs, Taiwanezen etc. mee. Volgens mij is dat best internationaal te noemen.



Citaat van: Perton op 18 februari 2014 - 11:03:26
Er wordt toch ook al tijdje gesproken om het uit de spelen te gooien of heb ik dat verkeerd begrepen

Geen idee, voor het eerst dat ik dit hoor.

T.Nuvolari

Ik vind die plaats van Nederland in die medaillelijst nu niet representatief voor de Nederlandse prestaties op de winterspelen in zijn geheel.

De top is toch alles behalve internationaal. Heb laatst gelezen dat buiten Nederland het publiek zich in grote getalen wegtrekt uit de schaats arena's. Zegt in mijn ogen genoeg. Bij het veldrijden doen evenveel landen mee denk ik, maar de top is al meer dan 10jaar bijna uitsluitend van Belgische nationaliteit. De sport is dan ook dood in het buitenland.

Sphinx

#66
Vreemd, bij de laatste WK zeiden ze nog dat veldrijden in Frankrijk en Tsjechië weer aan populariteit gewonnen heeft na de presentaties van o.a. Simunek Jr, Stybar (die even kwam meefeesten a la Boom) en Francis Mourey.

Voorzitter van de ISU heeft trouwens ontkend dat hij er aan denkt de 10km eruit te gooien. Het is eerder het plan de Mass Start (zeg maar een kleine marathon) en de kleine vierkamp erbij te doen.
En daarbij vraag ik me af waar we over lopen te zeiken. Bij de X-games onderdelen (slopestyle, aerials, snowboardcross) is het een verrassing als Amerika geen goud haalt, de Noren zijn woe-dend op hun langlaufploeg die weliswaar een aantal medailles haalt, maar niet de verwachte oogst die ze iedere keer pakken, de Koreanen heersten op shorttrack totdat Victor An overliep naar de Russen en het rodelen wordt zodanig door Beierse atleten gedomineerd dat als die deelstaat zich ooit van Duitsland afscheidt er ineens een hele hoop medailles wegvallen. Ieder land heeft wel een specialiteiten, maar alleen wij moeten weer zo nodig iets hebben om over te zeuren. Ik noem dit een luxeprobleem, geen punt van zorg. Een punt van zorg is eerder de prestaties van de snowboarders, die moeten gewoon net als de Aussies en de Canadezen in Amerika gaan trainen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

#67
Citaat van: M@rc op 18 februari 2014 - 11:40:06
Ik vind die plaats van Nederland in die medaillelijst nu niet representatief voor de Nederlandse prestaties op de winterspelen in zijn geheel.

De top is toch alles behalve internationaal. Heb laatst gelezen dat buiten Nederland het publiek zich in grote getalen wegtrekt uit de schaats arena's. Zegt in mijn ogen genoeg. Bij het veldrijden doen evenveel landen mee denk ik, maar de top is al meer dan 10jaar bijna uitsluitend van Belgische nationaliteit. De sport is dan ook dood in het buitenland.

Qua publiek zou je gelijk kunnen hebben, maar dat is inherent aan de dominantie van 'n land bij iedere tak van sport. Wij zijn dat met langebaanschaatsen, jullie met veldrijden. Logisch dus dat supporters uit de andere deelnemende landen niet echt warm lopen om 'n bezoekje te brengen aan zo'n evenement. Zodra die dominantie echter doorbroken word, komen die bezoekers vanzelf weer terug. Nu kan dat lang duren, maar zolang de bewuste sport nog steeds op topnivo beoefend word in 10-tallen landen, dan komt die absolute top vanzelf weer binnen bereik. Zo begint dankzij Marianne Vos en Lars van der Haar het veldrijden hier nu ook aan populariteit te winnen, terwijl dat jarenlang juist jullie sport was en hier slechts 'n ondergeschoven kindje naast het wielrennen.

Sphinx

#68
edit: aangepast
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Citaat van: Sphinx op 18 februari 2014 - 15:12:50
Citaatdankzij Marianne Timmer

Je bedoelt natuurlijk Marianne Vos, maar voor de rest helemaal eens.

Die ja, Timmer was 'n schaatster.  :-[    Zal 'm even aanpassen.  :-\

Kootje

En weer 'n compleet Oranje podium maakt dat we nu al 20 medailles hebben, ongekend! 8)

Sphinx

Hahaa! Bergsma flikt 't dan toch. Mooi gedaan. Kramer is dus toch menselijk. Bob was na zn race niet tevreden, maar toch nog brons omdat Swings en Lee instortten.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Toch wel jammer voor Kramer dat hij na Vancouver hier ook het goud op de 10 km misloopt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Tsja ... dat wordt weer 4 jaar wachten.

Jozef

Wel een dikke burn aan alle media voor wie Kramer het goud alleen maar even hoefde op te halen. :) Vind het supermooi wat Bergsma gepresteerd heeft.