Olympische Winter Spelen - Sotsji 2014

Gestart door Kootje, 08 februari 2014 - 15:11:03

« vorige - volgende »

Kootje




Nadat gisteren de opening was van de Olympische Winterspelen in het Russische Sotsji, was het vandaag dan echt zover.
De spelen zijn begonnen.

Voor de Nederlandse equipe mochten de schaatsheren het spits afbijten, en zij deden dat op de 5.000 meter.
En hoe !? :o

Citaat1, Sven Kramer       6.10.76   BR+OR
2, Jan Blokhuijsen  6.15.71
3, Jorrit Bergsma    6.16.66

Best of the rest was onze zuiderbuur Bart Swings in 'n 6.17.79


Voor de volledige uitslag http://www.schaatsupdate.nl/uitslagen/1585/olympische-spelen-sochi/

Fabian


Kootje


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Over 8 maanden rijden de Formule 1 -bolides trouwens rond over het olympisch park van Sotsji  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2014 - 15:59:01
Over 8 maanden rijden de Formule 1 -bolides trouwens rond over het olympisch park van Sotsji  ;)

Klopt ja.

Vraag me alleen af of ieder team erbij zal zijn.
Ik kan me namelijk voorstellen dat Lotus niet meer toegelaten wordt na hun homotweet.
Denk namelijk niet dat Poetin daar om kan lachen.


Maikel0230

En een van de weinige Belgen die kans maakte op een plak mag tegen de ruggen opkijken van die drie Nederlanders met zijn vierde stek, typisch 8)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 08 februari 2014 - 16:50:55
En een van de weinige Belgen die kans maakte op een plak mag tegen de ruggen opkijken van die drie Nederlanders met zijn vierde stek, typisch 8)

En zo hoort 't. ;) :P :D

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 08 februari 2014 - 16:45:32
Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2014 - 15:59:01
Over 8 maanden rijden de Formule 1 -bolides trouwens rond over het olympisch park van Sotsji  ;)

Klopt ja.

Vraag me alleen af of ieder team erbij zal zijn.
Ik kan me namelijk voorstellen dat Lotus niet meer toegelaten wordt na hun homotweet.
Denk namelijk niet dat Poetin daar om kan lachen.



Lotus heeft verontschuldigingen al aangeboden over deze Tweet.
Ze hebben nl. ook Russische sponsoren die hier niet om kunnen lachen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 08 februari 2014 - 16:52:24
Citaat van: Maikel0230 op 08 februari 2014 - 16:50:55
En een van de weinige Belgen die kans maakte op een plak mag tegen de ruggen opkijken van die drie Nederlanders met zijn vierde stek, typisch 8)

En zo hoort 't. ;) :P :D

;D ;D ;D

Toch ook een Puike prestatie van deze Belg. 4e is goed als niet-schaatsland  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Vond de concurrentie beetje tegenvallen er deden maar 8  man mee ::)

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2014 - 17:14:30
Lotus heeft verontschuldigingen al aangeboden over deze Tweet.
Ze hebben nl. ook Russische sponsoren die hier niet om kunnen lachen  ;)

Ah, oke .... dat van die excuses wist ik niet.


Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2014 - 17:15:03
Toch ook een Puike prestatie van deze Belg. 4e is goed als niet-schaatsland  :)

Zeker, zeker .... leek er zelfs lang op dat hij de bronzen plak zou pakken. Knap hoor.


Citaat van: Sabai op 08 februari 2014 - 17:29:30
Vond de concurrentie beetje tegenvallen er deden maar 8  man mee ::)

8 man en dan 13 ritten .... hmmmm .... knap :P


Maar goed, ik begrijp wat je bedoeld, er waren maar 8 serieuze kanshebbers. Maar ja .... als eventuele andere toppers zich niet weten te kwalificeren houd het al gauw op. Vooralsnog waren dit gewoon de 26 besten die men over deze afstand van dit moment.

Kootje

#12
Vandaag dag 2 vd Olympics, de dag waarop de Hollandse dames mogen proberen om het herensucces te evenaren met hun rit op de 3000 meter.

Maar ... er is meer dan schaatsen alleen. Eerder op deze dag werden namelijk al de halve en hele finale van het Slopestyle Snowboarden afgewerkt, met daarin de Nederlandse leider in het Wereldbeker klassement Cheryl Maas. Helaas liep dit, na 'n dramatisch verlopen kwalificatie op Donderdag, wederom op 'n deceptie uit. Een mislukte sprong en 'n valpartij in de herkansing waren de oorzaak dat Maas (20e) zich niet voor de finale wist te plaatsen. Het goud ging uiteindelijk naar de Amerikaanse Jamie Anderson. De Finse Enni Jukajarvi en de Britse Jenni Jones maakten het podium compleet.

De 3000 meter is op dit moment bezeig.


Sabai

Ik zat gisteren te kijken hoe ze met een sleetje op de bobsleebaan naar beneden raasden. Tering wat gaat dat hard die gasten zijn wel dapper. Skiƫn vind ik ook een mooi onderdeel om naar te kijken.

Kootje

#14
Citaat van: Sabai op 09 februari 2014 - 12:51:54
Ik zat gisteren te kijken hoe ze met een sleetje op de bobsleebaan naar beneden raasden. Tering wat gaat dat hard die gasten zijn wel dapper.

Die gasten zijn niet dapper, die zijn levensmoe ;D