Onderste-trede topic.

Gestart door Maikel0230, 23 januari 2014 - 23:17:20

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Perton op 24 januari 2014 - 01:06:57
Ja ik heb dus helemaal niets met die klasse maar ik weet dat jij dat wel hebt. Hoe gaat startveld dit jaar er beetje uitzien? Is daar al idee van?
Geen flauw benul van. Hangt er een beetje vanaf of er van buiten Nederland (en België) wat meer mee komt doen, en dan zal het net rond de vijftien à achttien man liggen. Vrees dat veel meer het sowieso niet gaat worden gezien de concurrentie met klassen uit Duitsland en Frankrijk.

Het enige wat ik echt met die klasse heb ik trouwens dat het leuk is om formulewagentjes te zien racen zonder vier uur onderweg te zijn naar Spa, maar dat terzijde. :)

Perton

Goede keus. Jammer dat Dan Cammish uit de singleseaters stapt. Dominant Formule Ford-kampioen (won de eerste 24 races, toen was ie kampioen en stopte die er maar mee, en mochten nog andere coureur de laatste zes races winnen), maar hij beseft dat hij zonder enorme zak geld en mazzel niet de absolute top in de openwielracerij gaat behalen, dus hij heeft zijn zinnen gezet op stoeltje in Brits GT of BTCC. Nu zou je zeggen, waarom interesseert me dit, dit topic gaat toch over lagere raceklassen in de openwielracerij, dikke boeiend dat iemand hieruit stapt. Aberrr hij gaat wellicht toch nog Brits F3 rijden dit jaar. Niet omdat hij zijn carrière toch in de openwielracerij wil voortzetten, maar omdat het schijnbaar toch geen slechte leerschool is voor BTCC.

Maar Cammish zou zeker een naam kunnen zijn die we over een jaar of wat in het GT- of toerwagenracen terug kunnen zien.

-edit- smeerlap dat je nog een post tussendoor doet. Ik reageerde uiteraard op de vorige.

Perton

De toppers uit de onderste treden hebben het trouwens best aardig in 2014.

Top 4 van Eurocup was niet mis: Gasly, Rowland, Ocon, Dennis. De eerste twee gaan naar de Formule Renault 3.5 (Arden en Fortec), de andere twee voor Prema en Carlin in FIA F3. Ocon wordt bij Prema teamgenoot van Formule Renautl ALPS-kampioen Antonio Fuoco (die ene waar Verstappen afgelopen test bij op knalde)

NEC-kampioen en -vice-kampioen Matt Parry en Jake Aitken gaan dit seizoen in de Eurocup strijden.

Wat Alessio Picariello (zijn naam doet anders vermoeden, maar hij is Belg) gaat doen weet ik eigenlijk niet. Ik vermoed dat hij ergens in Duitse Formule 3 gaat opduiken, zoals praktisch elke Formel ADAC-kampioen.