Onderste-trede topic.

Gestart door Maikel0230, 23 januari 2014 - 23:17:20

« vorige - volgende »

Maikel0230

@Janke, het kampioenschap wordt georganiseerd door de FDA (Ferrari Driver Academy), deze heeft 15 Tatuus wagentjes laten prepareren met Fiat motoren die natuurlijk door Abarth gemaakt zijn.

@Perton dit zijn inderdaad upgedate versies van de iets oudere Tatuus FA010 wagentjes, deze zijn geclassificeerd als F3 waardig, verder bestaat Tatuus als chassis bouwer nog steeds, sterker zelfs in 2014 komt er een nieuw F4 chassis van hen uit.

UPDATE = Vanaf heden kan in dit topic alles besproken worden van de allerlaagste catergorien in motorsport.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Oja uiteraard bestaan ze nog wel als chassis-bouwer, ik bedoel alleen dat er met die Tatuus FA010 niet meer wordt geracet, behalve dan in deze klasse. En misschien de Formula Pilota China, al weet ik niet wat daar precies allemaal aan is veranderd in 2013, maar dat was tot en met 2012 in feite gewoon de Aziatische Formule Abarth. Ik ging er al wel vanuit dat ze de nieuwe F4-auto gingen bouwen, al wist ik het niet zeker. Nu wel. Dank daarvoor!

Maikel0230

#2
Ah ik zie wat je bedoeld, wat voor Chassis zullen die dan hebben volgend jaar, F4? Das dan een stap terug want zoals ik al zei die Tatuus wagens zijn F3 gehomologeerd

Nu ja is ook goed dat Ferrari recycleert want nu hoeven ze die dingen maar over te nemen en te onderhouden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Dit zegt Wikipedia:

"The championship features Tatuus designed and built cars. The cars will be constructed out of carbon fibre and feature a monocoque chassis. The engine is a 1400cc Fiat-FPT. The engine will rebadged an Abarth. This is the same engine used in Formula Abarth between 2010 and 2013. It will be detuned to fit the FIA Formula 4 regulations from 180hp to 160hp."

Wordt wel een nieuwe auto gebouwd, maar motor is dus een aangepaste oude Abarth-motor.

Maikel0230

Interessant, moet ik toch eens in de gaten gaan houden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Overigens verdwijnt het Australische Formule Ford-kampioenschap (ik weet niet of ze dit jaar nog rijden, volgens mij niet, maar weet ik niet zeker) en die gaan in 2015 ook een F4-kampioenschap oprichten volgens FIA regels. Dat zijn vooralsnog de enige twee FIA F4-kampioenschap (Britse Formule 4 heeft er niets mee te maken, behalve de naam).

Misschien wist je dit al, maar nu weet de rest het ook.

Maikel0230

Tja het zijn in deze series dat soms lokale pareltjes zitten, de meesten volgen de grotere series zoals GP2 or WSR 3.5 maar in die lagere series kun je naar mijn gevoel veel sneller het kaf van het koren scheiden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Klopt. Zonder nou arrogant te willen overkomen, maar Vandoorne leerde ik bijvoorbeeld kennen toen hij kampioen werd in de Formel' Academy. En Aaro Vainio en Oliver Rowland zag ik eens bij een kartrace op Eurosport en ben ik sindsdien gaan volgen, al is het er bij Vainio nog niet zo uitgekomen en Rowland lijkt ook af te stevenen op een net niet-carrière, maar goed, ze komen allebei wel redelijk ver in de autosport.

Maar je hebt gelijk, de lagere klassen zijn echt leuk om te volgen, vooral als je, zoals Vandoorne bijvoorbeeld, die naam nog eens succesvol tegenkomt in hogere raceklassen. Ken je paddockscout.com al?

Al kunnen we het nu bijna misschien wel afsplitsen naar een F4 en andere instapklassen-topic :P

Jehoentelaar

Onderste-trede topic. Klinkt tof. Ik zag Vandoorne ooit op MotorsTV rijden in een veld vol Fransozen in de Formule Campus (of French F4, iets in die richting). Later op Spa in de FR2.0 EuroCup gezien. Frijns, Nasr en Harvey gezien in hun debuutjaar in de autosport (Nasr dan niet echt, maar wel zijn eerste volledige seizoen). Zijn toch leuke dingen. :)

Perton

Ja Formel'Academy was dat dus. Ding heeft meerdere naamswijzigingen ondergaan in de afgelopen jaren. Frans F4, Formule Campus en Formel'Academy is in feite allemaal compleet hetzelfde.

-edit-

French F4 Championship,[2] formerly known as Formula Renault Campus France, Formula Campus, Formul'Academy Euro Series, F4 Eurocup 1.6

Haha, we hebben het allemaal fout. Toen Vandoorne er reed was het de F4 Eurocup 1.6, enige jaar dat ze deel uitmaakten van de World Series by Renault.

Jehoentelaar

Lekker overzichtelijk met al die namen. Maar goed, weten we dat ook weer. :)

Maikel0230

#11
Ik heb het afgesplitst anders wordt het te onoverzichtelijk in het FWS topic.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Hahaha, mooi van die topicnaam.

Maar om echt los te gaan op dit onderwerp; binnen onze lage landen hebben we natuurlijk de Formule Renault 1.6 NEC. Daarvan is inmiddels de kalender bekend:

21 April - Zandvoort (Paasraces)
1 Juni - Spa (WSR)
13 Juli - Nürburgring (WSR)
3 Augustus - Assen (Gamma Racing Day)
30 Augustus - Zolder (24H)
5 Oktober - Spa (Racing Festival)
19 Oktober - Zandvoort (Finaleraces)

Vorig jaar was het startveld nog bescheiden en pakte Roy Geerts de titel.

Perton

Ja ik heb dus helemaal niets met die klasse maar ik weet dat jij dat wel hebt. Hoe gaat startveld dit jaar er beetje uitzien? Is daar al idee van?

Jehoentelaar

Een coureur om een blik op te werpen is wellicht Anthoine Hubert. Hij won afgelopen jaar het Franse F4-kampioenschap in zijn - zover ik weet - debuutjaar in de autosport, en mag het komend jaar proberen met Tech 1 in de Formule Renault 2.0 Eurocup.

"Anthoine Hubert, membre de l'Equipe de France FFSA et champion de France F4 2013, roulera l'an prochain en Eurocup Formula Renault 2.0 au sein du team Tech 1 Racing."

http://www.anthoinehubert.com/eurocup-fr-2-0-anthoine-hubert-avec-tech-1-racing/