Florida Winter Series 2014

Gestart door Maikel0230, 20 januari 2014 - 20:53:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Kootje op 20 februari 2014 - 15:06:53
Grappige aan dit hele verhaal is wel dat hij dus eerst beweerd dat Fouco 'n betere/sterkere motor heeft, om vervolgens doodleuk die laatste race te winnen. Wat klopt er niet aan dat plaatje. ::)
Wij kunnen dat niet beoordelen. Je kunt best een race winnen met een iets mindere motor. We weten helemaal niet of Max gelijk heeft of dat de organisatie gelijk heeft. Het gaat om de manier van moddergooien naar elkaar die van beide partijen wat kinderachtig aandoet.

Perton

Mjah ik zei het in mijn vorige post al, Ben Anderson was ook van mening dat de auto's niet per se gelijkwaardig waren en dat is een onafhankelijke journalist die ook nog eens een weekend heeft meegereden. Da's de enige onafhankelijke bron die we in deze kwestie hebben (al heeft ie uiteraard geen concrete uitspraken gedaan over wie al dan niet een betere of slechtere auto zou hebben). Het lijkt me dan ook voor de hand liggend dat Fuoco inderdaad, bewust of onbewust, een betere auto had. Geeft ook verder niet, zolang Ferrari dat maar ook weet en de resultaten van alle coureurs op waarde weet te schatten.

Dat Verstappen maar beter zijn mond kan houden over de kwestie, is natuurlijk een ander verhaal. Uiteindelijk heeft ie gewoon een prima seizoen gedraaid, waarin hij een goede indruk heeft achtergelaten bij veel mensen, niet alleen Nederlanders. Dat moet hij meenemen.

Maikel0230

Het grappige is dat ondanks de woorden van Andrew Benson dat de telemetrie er niet om liegt, Max is gewoon nog niet op het niveau van Fuoco.

Ze zijn excusses aan het zoeken punt, die journalist mag dan wel onafhankelijk zijn, na een weekend gaat die niet kunnen zeggen met het blote oog dat Fuoco word bevooroordeeld. Als ik me niet vergis sprong hij ook op de bandwagon vorig jaar toen de geruchten omtrent RB en Traction Control opdoken.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Heel herkenbaar allemaal. Als ik met vrienden ga karten, en ik word niet eerste, heb ik steevast het gevoel dat mijn kart versleten banden heeft en underpowered is.
Sterker, ik weet het wel zeker...

Kootje

Citaat van: Matthijs op 20 februari 2014 - 15:25:12
Wij kunnen dat niet beoordelen. Je kunt best een race winnen met een iets mindere motor. We weten helemaal niet of Max gelijk heeft of dat de organisatie gelijk heeft.

Klopt, wij kunnen dat niet beoordelen, maar de organisatie wel Die beschikken over telemetrie die het tegendeel bewijst. ::)


Citaat van: Perton op 20 februari 2014 - 17:07:08
Mjah ik zei het in mijn vorige post al, Ben Anderson was ook van mening dat de auto's niet per se gelijkwaardig waren en dat is een onafhankelijke journalist die ook nog eens een weekend heeft meegereden.


Sorry, maar daar hecht ik weinig waarde aan. Hij is net zomin in staat om daar over te oordelen als wij. Zou hij nu 'n gerenomeerd coureur zijn geweest die de gehele serie mee heeft gedaan en het race na race af moest leggen tegen 'n coureur die hij normaliter altijd versloeg, dan wel. Maar nu ... nee. :-\


Citaat van: Breaktest op 20 februari 2014 - 17:37:01
Heel herkenbaar allemaal. Als ik met vrienden ga karten, en ik word niet eerste, heb ik steevast het gevoel dat mijn kart versleten banden heeft en underpowered is.

Dat heb ik dus ook altijd, terwijl de waarheid is dat ik A: Helemaal niet zo goed ben als ik zelf denk en B: Met m'n 110 kilo net ff wat meer gewicht mee moet torsen. :D

janke

#155
Citaat van: Kootje op 20 februari 2014 - 09:33:58
Tsja ,,,, niet echt handig en ook nergens voor nodig. Maar ja .... ook daarin is hij dus precies z'n vader. Altijd weer excuses zoeken, nooit de schuld bij jezelf leggen. Terwijl het nergens voor nodig is, omdat hij het met 'n P3 in de eindstand gewoon keurig gedaan heeft voor 'n debutant. ::)


Niets aan toe te voegen. Maar daar kan nu nog wat aan gedaan worden met een cursus sociale vaardigheden met een aparte cursus voor: hoe vertoon ik geen hautaine/betweterig gedrag. (Trouwens daar hebben volwassen mensen ook wel eens last van, je komt ze overal tegen, zelfs op fora, en niet alleen op F1 sites/fora). Moet zijn vader wel een beetje uit de beurt blijven. Maar ben bang dat we die nog vaak zullen zien. En of dat goed is voor Max? Ik weet niet. Tussen Jos en zijn vader barstte op een gegeven moment ook de bom.

Maar verder een puike prestatie van Max, kan niets anders zeggen. vd Laar idem dito. Al heeft hij wat meer ervaring. Benieuwd wat hij gaat presteren bij zijn nieuwe team.
Some things are too important to be left in the past.

Matthijs

Citaat van: Kootje op 20 februari 2014 - 17:41:14
Citaat van: Matthijs op 20 februari 2014 - 15:25:12
Wij kunnen dat niet beoordelen. Je kunt best een race winnen met een iets mindere motor. We weten helemaal niet of Max gelijk heeft of dat de organisatie gelijk heeft.

Klopt, wij kunnen dat niet beoordelen, maar de organisatie wel. Die beschikken over telemetrie die het tegendeel bewijst. ::)
Die afbeelding vind jij het tegendeel bewijzen? Ik niet hoor. Het enige dat dat bewijst is dat die ronde Max een hogere topsnelheid had (kan een betere motor zijn, maar kan net zo goed slipstream zijn, Max heeft al aangegeven dat iedereen hier een slipstream zocht), maar dat Max vervolgens trager is in het bochtige deel en later op het gas gaat. Is deze ronde representatief voor alle ronden? Wat knap van Verstappen dan dat hij bijna net zo snel is als Fuoco als hij in de eerste paar bochten al een kwart seconde verliest... :)

Ik zeg niet dat Max gelijk heeft, waarschijnlijk niet. Maar de afbeelding van de organisatie bewijst niet dat Max geen slechtere motor heeft en daar draait het om.

Perton

Wat natuurlijk ook zou kunnen: verstappen heeft in het eerste weekend al zijn tweede chassis gebruikt en dat ding zal in het vierde raceweekend best wat versleten zijn. Misschien had fuoco nu een 'nieuwe' auto. Dan heeft max technisch gezien wel gelijk maar slaat zijn geklaag alsnog nergens op.

Matthijs

Het maakt me eigenlijk allemaal niet zoveel uit. Max heeft laten zien dat hij supersnel is, dat hij (voor zover deze klasse representatief is) kan strijden met toppers uit de FR2.0 en de F3 en dat hij heel veel geleerd heeft maar ook nog veel te leren heeft. Deze winter was goud voor hem om zich voor te bereiden op 2014. Ben heel benieuwd in welke klasse hij uit gaat komen, denk (vrees?) Formule 3.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 21 februari 2014 - 11:52:51
Het maakt me eigenlijk allemaal niet zoveel uit. Max heeft laten zien dat hij supersnel is, dat hij (voor zover deze klasse representatief is) kan strijden met toppers uit de FR2.0 en de F3 en dat hij heel veel geleerd heeft maar ook nog veel te leren heeft. Deze winter was goud voor hem om zich voor te bereiden op 2014. Ben heel benieuwd in welke klasse hij uit gaat komen, denk (vrees?) Formule 3.

Ik hoop op Formule Renault... maar we zullen zien  :)

Hopelijk gaat hij ook een media training volgen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is