Florida Winter Series 2014

Gestart door Maikel0230, 20 januari 2014 - 20:53:09

« vorige - volgende »

Maikel0230

Florida Winter Series 2014


Deze serie zal in 2014 voor het eerste van start gaan. Het kampioenschap zal worden georganiseerd door de jongerenafdeling van het Ferrari Formule 1 Team, de Ferrari Driver Academy. De kalender is al bekendgemaakt en zal op vier racebanen plaatsvinden in het zonnige Florida. Het is de bedoeling om aan 15 jonge coureurs de kans te bieden zich beter voor te bereiden op

De auto - Tatuus FA10B


Het kampioenschap zal het Tatuus FA10B-chassis gebruiken. Deze auto wordt ook gebruikt in de Formule Abarth en andere regionale kampioenschappen. De auto's zijn gebouwd volgens de Formule 3-reglementen om de veiligheid van de coureurs te garanderen. De auto's worden aangedreven door een 1400cc Fiat FPT-motor die 190 paardenkrachten produceert.







Technische documentatie van de wagen

Coureurs

Jules Bianchi
Alex Bosak
Tatiana Calderón
Antonio Fuoco
Ed Jones
Takashi Kasai
Dennis van de Laar
Nicholas Latifi
Raffaele Marciello
Leonardo Pulcini
Vasily Romanov
Luís Sá Silva
  Simona De Silvestro
Lance Stroll
Max Verstappen

Kalender

Collective test: 22 January, Homestead Speedway
Round 1: 25 - 27 January 2014 Sebring Raceway
Round 2: 3 – 5 February 2014 Palm Beach International Raceway
Round 3: 12 – 14 February 2014 Homestead Speedway RC
Round 4: 17 – 19 February 2014 Homestead Speedway RC Mod

Format

Day 1
4 hours total track time → 4 session of 1 hour with 30min pause in between sessions.
Start time : 9am, Finish Time 4pm, Lunch 1.30-2.30pm
Estimated mileage → 450km

Day 2
Qualify 1+2 : 20min from 9am-9.20am for grid race 1(Fastest lap) and race 2(2nd fastest lap)
Qualify 2 : 20min from 10.30am-10.50am for grid race 3
Race 1 : 3pm-3.30pm
Estimated mileage → 180km

Day 3
Race 2 : 10am-10.30am
Race 3 : 4pm-4.30pm
Estimated mileage → 180km
Total Mileage : 810km → 3240km per series

Tire allocation

Collective test (3 sets-new) )+1 set of rain if wet
4 sets of tires available per car per race event
First day: 2 sets-new + 1 set-used +1 set of rain if wet
Second and Third day : 2 sets-new+1 set from Friday+1 set of rain if wet
Dry tire sets per series: 16+1 per car (255 total)
Wet tire sets per series: 4 per car (60 total)

Officiele website

http://floridawinterseries.com/index.html


En Heren wie gaat deze serie in de gaten houden? Ik zeker, om Max Verstappen in de gaten te houden en ook wel Raffaele Marciello en Ed Jones




#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ik ook om dezelfde coureurs plus fuoco

Jehoentelaar

Simona? Huh?

Ik zal het een beetje in de gaten houden wat Verstappen betreft.

gloudiesaurus

Ik ga het ook volgen, zeker nu Verstappen mee rijdt  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

#4
Citaat van: Jehoentelaar op 20 januari 2014 - 22:00:04
Simona? Huh?

Ik zal het een beetje in de gaten houden wat Verstappen betreft.
Hier staat vermeld dat ze minstens een race zal deelnemen.

http://motorsportstalk.nbcsports.com/2013/12/16/simona-de-silvestro-jules-bianchi-entering-ferraris-winter-series/

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Verrassend dat Jules Bianchi ook meedoet. Das toch 'n beste stap terug. :o

Maikel0230

#6
Niet echt, Bianchi maakt nog steeds deel uit van de Ferrari Driver Academy en alle coureurs die daar onderdeel vanuit maken moeten mee racen. Ik denk ook niet dat ie alle races meerijdt want hij moet ook nog testen voor Marussia natuurlijk.

Is wel leuk voor die jonge gasten dat ze het mogen opnemen tegen een Formule 1 coureur, ik denk dat als ie meerijdt dat ie wel een leuke 'benchmark' is voor de anderen, een doel om beter te presteren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Kan zijn, maar als je F1 coureur bent is het 'n sprong achterwaarts als je je in de wintermaanden bezig moet houden in iets wat nog niet eens 'n opstapklasse genoemd mag worden. Zoals ik het begreep is deze klasse er om beginnend coureurs te laten wennen aan de autosport en/of in het ritme te houden. Jules is natuurlijk allang geen beginnend coureurtje meer, die draait al sinds 2007 mee in de autosport.

Kronos

Enig idee of ze livestreams gaan aanbieden vanuit hun eigen website?
Of dat het op een andere manier te volgen is? De twitter van Verstappen is altijd best snel gedurende belangrijke events maar zou liever echt de beelden willen zien...

(En het ligt net iets te ver om even te gaan kijken ;-) )

Perton

Citaat van: Kootje op 20 januari 2014 - 22:45:15
Kan zijn, maar als je F1 coureur bent is het 'n sprong achterwaarts als je je in de wintermaanden bezig moet houden in iets wat nog niet eens 'n opstapklasse genoemd mag worden. Zoals ik het begreep is deze klasse er om beginnend coureurs te laten wennen aan de autosport en/of in het ritme te houden. Jules is natuurlijk allang geen beginnend coureurtje meer, die draait al sinds 2007 mee in de autosport.
Van de zomer zei Luca Baldasserri dat Bianchi nog genoeg te leren had. Dat kan een rol spelen. Het kan evengoed zo zijn dat ze hem één raceweekend mee laten doen, zodat de jonkies een soort referentiekader qua ervaring hebben. Dat ie meer als soort extra coach meerijdt.

Kootje

#10
Citaat van: Perton op 21 januari 2014 - 09:37:44
Van de zomer zei Luca Baldasserri dat Bianchi nog genoeg te leren had. Dat kan een rol spelen.

Ik denk niet dat er voor Bianchi veel te leren zal zijn in iets wat zweeft tussen Formule Renault 2.0 en Formule 3. Die klassen heeft hij al doorlopen en kampioenschappen in gewonnen. Dat heeft hij wel onder de knie.

Daarom lijkt dit me logischer:

CitaatHet kan evengoed zo zijn dat ze hem één raceweekend mee laten doen, zodat de jonkies een soort referentiekader qua ervaring hebben. Dat ie meer als soort extra coach meerijdt.


Perton

Nee niet leren qua talent, maar qua druk kan hij nog niet zoveel aan. Niet mijn woorden, maar die van de baas van de Ferrari Acadamy. Soms loont het om coureurs weer wat meer zelfvertrouwen te geven door ze een stapje terug te laten doen, om ze er sterker uit te laten komen. Maar als dat het zou zijn, dan zou hij denk ik wel alle weekenden meedoen, dus ik ben het met je eens dat de theorie van het referentiekader een stuk meer voor de hand liggend is.

Kronos

Citaat van: Perton op 21 januari 2014 - 14:28:11
Nee niet leren qua talent, maar qua druk kan hij nog niet zoveel aan. Niet mijn woorden, maar die van de baas van de Ferrari Acadamy. Soms loont het om coureurs weer wat meer zelfvertrouwen te geven door ze een stapje terug te laten doen, om ze er sterker uit te laten komen. Maar als dat het zou zijn, dan zou hij denk ik wel alle weekenden meedoen, dus ik ben het met je eens dat de theorie van het referentiekader een stuk meer voor de hand liggend is.

Probleem lijkt me ook het volgende:

als dit gedaan wordt ten gunste van zijn zelfvertrouwen, waarom dan een van de laatste weekenden?
Nu hebben alle andere rijders al meerdere uren ervaring met de auto en is de kans groter dat hij wellicht helemaal niet zo dominant zal zijn.
Dit zal zijn zelfvetrouwen eerder beschadigen dan opbouwen...

Perton

O ik had geen idee welk weekend hij ging rijden. Maar als het inderdaad een van de latere weekenden is, dan strookt dat inderdaad niet met mijn theorie. Maar goed, het was ook maar een theorie natuurlijk, niet mijn idee van de waarheid.

Kronos

#14
Vandaag de eerste test op Homestead!

Iemand al iets kunnen vinden met betrekking tot live-timing en/of een livestream?!
Hoe laat gaat die test (Nederlandse tijd) gereden worden?

Update van www.verstappen.nl:

Gisteren stond er voor alle deelnemende coureurs een briefing op het programma, werd er een ronde over het circuit gelopen om de baan beter te leren kennen en was er uitleg over de auto en de reglementen van de serie. Dat allemaal in aanloop naar de eerste testdag op woensdag.
Alle twaalf de rijders krijgen dan van 16.00 tot 18.30 uur en van 20.00 tot 23.00 uur (Nederlandse tijd) om hun nieuwe auto's aan de tand te voelen.

Update:

Link naar liveticker: http://lt2.alkamelsystems.com/index.php?streamId=c7563ceb-c110-4900-97ae-a77426d664a6