Endurance Topic 2014 (WEC)

Gestart door janke, 09 januari 2014 - 22:01:20

« vorige - volgende »

Maikel0230

Ik ben benieuwd, is toch een mooi klasse om in te mogen meerijden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Hij zat ook in het vorige (toen nog) Le Mans Series-project van Kolles, dus blijkbaar deed hij toen toch iets wat goed genoeg was om nu weer aan hem te denken. Ik hoop voor hem dat hij succesvol zal zijn,

Sabai

Hoe is het eigenlijk met zijn vrouw?  Die was toch heel ziek.

Jehoentelaar

Zover ik mij kan herinneren was Albers op zich niet slecht met dat ding van Kolles. Hopen dat Lotus wat maakt van dit project, maar achter drie fabrieksteams en Rebellion hoeven we geen hoofdprijzen te verwachten.

janke

Hier de eentry lijst voor dit jaar. Albers dus met een Lotus en Bleekemolen met een Viper aan de start. Xavier Maassen staat met een Porsche op de reserve lijst.

LMP1-H (7 Entries)

1 – Audi Sport Team Joest – Audi R18 e-tron quattro – Lucas di Grassi*

2 – Audi Sport Team Joest – Audi R18 e-tron quattro – Marcel Fassler*

3 – Audi Sport Team Joest – Audi R18 e-tron quattro – Filipe Albuquerque

7 – Toyota Racing – Toyota TS040 Hybrid – Alexander Wurz*

8 – Toyota Racing – Toyota TS040 Hybrid – Anthony Davidson*

14 – Porsche Team – Porsche 919 Hybrid – Romain Dumas*

20 – Porsche Team – Porsche 919 Hybrid – Timo Bernhard*



LMP1-L (3 Entries)

9 – Lotus – Lotus T129 AER – Christijan Albers*

12 – Rebellion Racing – Rebellion R-One Toyota – Nicolas Prost*

13 – Rebellion Racing – Rebellion R-One Toyota – Mathias Beche*



LMP2 (17 Entries)

21 – Strakka Racing – Dome Strakka S103 Nissan – Nick Leventis*

22 – Millennium Racing – Oreca 03 Nissan – Fabien Giroix*

23 – Millennium Racing – Oreca 03 Nissan – Stefan Johansson*

24 – Sebastien Loeb Racing – Oreca 03 Nissan – Rene Rast

26 – G-Drive Racing – Morgan Nissan – Roman Rusinov*

27 – SMP Racing – Oreca 03 Nissan – Kirill Ladygin*

33 – OAK Racing Team Asia – Ligier JS P2 HPD – David Cheng

34 – Race Performance – Oreca 03 Judd – Michel Frey

35 – OAK Racing – Morgan Nissan – Alex Brundle

36 – Signatech Alpine – Alpine A450 Nissan – Paul-Loup Chatin

37 – SMP Racing – Oreca 03 Nissan – Sergey Zlobin*

38 – Jota Sport – Zytek Z11SN Nissan – Simon Dolan

41 – Greaves Motorsport – Zytek Z11SN Nissan – Tom Kimber-Smith

43 – Newblood by Morand Racing – Morgan Judd – Christian Klien

46 – Thiriet by TDS Racing – Ligier JS P2 Nissan – Pierre Thiriet

47 – KCMG – Oreca 03 Nissan – Matthew Howson*

48 – Murphy Prototypes – Oreca 03 Nissan – Greg Murphy



GTE PRO (12 Entries)

51 – AF Corse – Ferrari F458 Italia – Gianmaria Bruni*

52 – Ram Racing – Ferrari F458 Italia – Matt Griffin*

71 – AF Corse – Ferrari F458 Italia – Davide Rigon*

73 – Corvette Racing – Chevrolet Corvette C7.R – Jan Magnussen

74 – Corvette Racing – Chevrolet Corvette C7.R – Oliver Gavin

89 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Bruno Senna

91 – Porsche Team Manthey – Porsche 911 RSR – Patrick Pilet*

92 – Porsche Team Manthey – Porsche 911 RSR – Marco Holzer*

93 – SRT Motorsports – SRT Viper GTS-R – Rob Bell

94 – SRT Motorsports – SRT Viper GTS-R – Jeroen Bleekemolen

97 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Darren Turner*

99 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Stefan Mucke*



GTE AM (16 Entries)

53 – Ram Racing – Ferrari F458 Italia – Johnny Mowlem*

58 – Team Sofrev ASP – Ferrari F458 Italia – Fabien Barthez

60 – AF Corse – Ferrari F458 Italia – Peter Ashley Mann

61 – AF Corse – Ferrari F458 Italia – Luis Perez Companc*

62 – AF Corse – Ferrari F458 Italia – Yannick Mallegol

67 – Imsa Performance Matmut – Porsche 911 GT3 RSR – Erik Maris

72 – SMP Racing – Ferrari F458 Italia – Andrea Bertolini

75 – Prospeed Competition – Porsche 911 GT3 RSR – Francois Perrodo*

77 – Dempsey Racing-Porton – Porsche 911 RSR – Patrick Dempsey

81 – AF Corse – Ferrari F458 Italia – Stephen Wyatt*

87 – Craft Racing – Aston Martin Vantage – Frank Yu

88 – Proton Competition – Porsche 911 RSR – Christian Ried*

90 – 8Star Motorsports – Ferrari F458 Italia – Vicente Potolicchio*

95 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Kristian Poulsen*

96 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Richie Stanaway

98 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Paul Dalla Lana*



GARAGE 56

0 – Nissan Motorsports Global – Nissan ZEOD RC – Lucas Ordonez

* betreffen volledige seizoendeelname aan het FIA World Endurance Championship



RESERVE

LMP (5 Reserves)

50 – Larbre Competition – Morgan Judd – Jacques Nicolet

30 – Signatech Alpine – Alpine A450 Nissan – Nelson Panciatici

42 – Caterham Racing – Zytek Z11SN Nissan – Chris Dyson

40 – Boutsen Ginion Racing – Oreca 03 Nissan – Vincent Capillaire

29 – Pegasus Racing – Morgan Nissan – Julien Schell



Some things are too important to be left in the past.

janke

SRT Motorsports zegt af voor de 24h van Le Mans. Ze zouden er met een Viper oa bestuurd door Jeroen Bleekemolen aan mee doen. Bleekemolen Twittert al dat hij dit jaar na 9 jaren racen waarschijnlijk vakantie kan nemen.  :-[
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Jammer. Gelukkig had ie afgelopen weekend wel mooi resultaat in Braziliaanse Stock Car-kampioenschap. Tweede in de regen.

Maar ontopic weer over endurance: GP2-kampioen Leimer test deze dagen voor Rebellion op Paul Ricard en naar verwachting wordt hij zodra de test is afgerond bevestigd als coureur voor komend seizoen. En dat vind ik heel mooi. Leimer is een prima coureur, maar gewoon niet goed genoeg voor de Formule 1. Is hij ook nooit geweest, en zijn titel in zijn vierde jaar GP2 heeft daar echt geen verandering in gebracht. Lijkt me echt een prima endurance-coureur en ik meende dat hij al wat ervaring daar in had, maar dat was natuurlijk Patric Niederhauser.  Had ze even door elkaar gehaald.

gloudiesaurus

Silverstone, race 1 WK Endurance 2014.
Grid: 1. Toyota, 2. Audi, 3. Porsche.


Nice!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

#38
Met Wurz/Sarrazin en Nakajima een team om rekening mee te houden. De andere Toyota met oa Davidson en Buemi staat vijfde op de grid. Maareh, het is dan ook marginaal dat ze op pole staan. En zes uren blijven stampen zonder problemen is wel een ander verhaal. ;)

Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Jep de toppers binnen 0,5 seconde. En dat voor endurance racen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

#40
Citaat van: gloudiesaurus op 19 april 2014 - 20:56:06
Jep de toppers binnen 0,5 seconde. En dat voor endurance racen...

Nog erger: +0.005 volgens de WEC side. Top vijf,

1    7    LMP1    Alexander WURZ, Stéphane SARRAZIN, Kazuki NAKAJIMA    Toyota TS 040 - Hybrid    M   1:42.811   1:42.843   1:42.509   1:42.933   4   1'42.774   
2    1    LMP1    Lucas DI GRASSI, Loïc DUVAL, Tom KRISTENSEN    Audi R18 e-tron quattro    M   1:42.477   1:42.773   1:42.847   1:43.020   4   1'42.779   +0.005
3    14    LMP1    Romain DUMAS, Neel JANI, Marc LIEB    Porsche 919 Hybrid    M   1:42.646   1:42.813   1:43.425   1:43.467   4   1'43.087   +0.313
4    2    LMP1    Marcel FÄSSLER, André LOTTERER, Benoit TRÉLUYER    Audi R18 e-tron quattro    M   1:43.283   1:43.539   1:42.829   1:42.897   4   1'43.137   +0.363
5    8    LMP1    Anthony DAVIDSON, Nicolas LAPIERRE, Sébastien BUEMI    Toyota TS 040 - Hybrid    M   1:42.622   1:42.912   1:43.607   1:43.618   4   1'43.189   +0.415

Webber op zes. Timo BERNHARD, Mark WEBBER, Brendon HARTLEY
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Zit lekker dicht op elkaar! Nou is het zes uur volhouden natuurlijk iets anders dan amper twee minuten, maar dit is alvast een aardig begin. Ik ga er goed voor zitten morgen.

Perton

Ik heb niet zoveel met enduranceracing, ik vind het namelijk retesaai om naar te kijken, maar ik probeer altijd toch wat beelden mee te pakken. Maar dat is ook niet het punt dat ik wil maken. Mijn vraag is juist: wat kunnen we van Porsche verwachten? (en dan bedoel ik natuurlijk eigenlijk gewoon Webber)

Jehoentelaar

Hangt vooral af van het geld wat erin is gestoken ten opzichte van de andere twee LMP1 Hybrids, maar als dat ongeveer vergelijkbaar is met Toyota (ga ik van uit), dan zal hun seizoen ook wel daarmee te vergelijken zijn als wat Toyota vorig jaar had. In de trainingen en 'korte' races prima kunnen meekomen, maar Le Mans gaat een gigantische opgave voor ze worden. Niet zozeer een goede klassering (= podium), maar ook het uitrijden an sich.

Het had op zich niet verkeerd geweest als er in het USCC nog van die dingen mochten meedoen en de hybridteams dat ook deden; die 'Florida 36H' is wat betrouwbaarheid betreft toch een wat betere voorbereiding dan welgeteld twaalf uur op Silverstone en Spa.

Perton

Oja ik bedoelde het eigenlijk wat concreter: hoe groot is de kans dat ze morgen meedoen met het gevecht van Toyota en Audi