Endurance Topic 2014 (WEC)

Gestart door janke, 09 januari 2014 - 22:01:20

« vorige - volgende »

Perton

Misschien trouwens een idee om hier een algemeen 24 uurs-races topic van te maken?

Perton

#16
http://www.youtube.com/watch?v=BymOht1DVSk

Wow, da's geen fijne crash..

Beiden naar ziekenhuis trouwens.

Perton

http://johndagys.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/01/0Dagys_-2014_239985.jpg

Ik plaats deze foto expres als link en niet tussen img-tags. Wat er over is van de auto van Gidley. Zelf weten of je klikt. Op 112groningen.nl hebben zulke wrakken meestal geen goede afloop.

Jehoentelaar

Het was een gigantische klap voor Gidley, die met zijn prototype vol op de achterkant van de langzaam rijdende Ferrari klapte.

Edit: oh, er was nog een pagina.

Maar volgens mij zwerft hier ergens een endurancetopic rond, en anders kunnen we wel een nieuwe maken.

Edwin90

Topictitel aangepast!  ;)

Nare crash overigens. Al iets bekend van de rijders?

Perton

Allebei aanspreekbaar, Gidley geopereerd aan zijn linkerarm en -been, maar om wat voor reden, weet ik niet. Kan bloedproppen zijn, kan breuken zijn, zou ook amputatie kunnen zijn natuurlijk, kan ook gewoon een kleine snee zijn. Maar als het een ernstige reden was, hadden ze dat wel specifiek gemeld denk ik.

Maar ze komen er beiden wel relatief goed vanaf denk ik.

Edwin90

Allard Kalff en Rick Winkelman melden net op MotorsTV dat het om breuken zou gaan aan een arm en een been inderdaad.

janke

Heb zo'n beetje 8 vd de 24 uren bekeken. Vind het na Le Mans de mooiste 24uren. Zware crash overigens.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Ook nog gebroken rug voor Gidley

Jehoentelaar

Citaat van: janke op 26 januari 2014 - 19:12:25
Heb zo'n beetje 8 vd de 24 uren bekeken. Vind het na Le Mans de mooiste 24uren. Zware crash overigens.
Heb helaas nauwelijks wat kunnen zien. Zal ook Sebring moeten missen, tot nu toe de langste race die ik onafgebroken heb bekeken.

Daartegenover staat wel weer een bezoek aan het WEC in Spa op 3 mei, en Le Mans in zijn geheel kijken is ook wel een fraaie uitdaging. :)

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 26 januari 2014 - 20:27:08
Citaat van: janke op 26 januari 2014 - 19:12:25
Heb zo'n beetje 8 vd de 24 uren bekeken. Vind het na Le Mans de mooiste 24uren. Zware crash overigens.
Heb helaas nauwelijks wat kunnen zien. Zal ook Sebring moeten missen, tot nu toe de langste race die ik onafgebroken heb bekeken.

Daartegenover staat wel weer een bezoek aan het WEC in Spa op 3 mei, en Le Mans in zijn geheel kijken is ook wel een fraaie uitdaging. :)

Spa ben ik er ook. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

#26
Citaat van: Jehoentelaar op 26 januari 2014 - 20:27:08
Citaat van: janke op 26 januari 2014 - 19:12:25
Heb zo'n beetje 8 vd de 24 uren bekeken. Vind het na Le Mans de mooiste 24uren. Zware crash overigens.
Heb helaas nauwelijks wat kunnen zien. Zal ook Sebring moeten missen, tot nu toe de langste race die ik onafgebroken heb bekeken.

Daartegenover staat wel weer een bezoek aan het WEC in Spa op 3 mei, en Le Mans in zijn geheel kijken is ook wel een fraaie uitdaging. :)

In 2011 heb ik de ganse 24 uur van le Mans gezien, met af en toe een korte pauze natuurlijk. Ik kan me niet meer herinneren hoeveel blikken Red Bull ik toen gedronken heb ;D, het verloop van de race verdwijnt zo veel sneller uit je geheugen maar het is een ervaring die je bij blijft.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Tig keer geweest. Le Mans is een mythe. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Ik wil er elk jaar weer naartoe, maar voor mij als student valt het steeds ongelukkig in de laatste tentamenperiode.

janke

Voormalig Formule 1-coureur Christijan Albers zal komend jaar uitkomen in het World Endurance Championship. De 34-jarige Nederlander gaat racen met de nieuwe LMP1-bolide van Lotus-Kodewa.
Albers is de eerste coureur die wordt bevestigd voor het nieuwe LMP1-project van Kodewa, dat wordt gerund door Colin Kolles. Albers werkte eerder al samen met de Duitser tijdens zijn carrière in de Formule 1, DTM en tijdens zijn twee deelnames aan de 24 uur van Le Mans in 2009 en 2010.

De Nederlandse coureur reed daarnaast in 2012 al eens voor Lotus tijdens de 6 uur van Silverstone. Destijds reed het team nog met een LMP2-bolide. Komend seizoen zal de Lotus-Kodewa combinatie het in de LMP1-klasse onder andere gaan opnemen tegen de teams van Peugeot, Audi en Porsche.

Vorige week werd ook al bekend dat Albers zijn naam heeft verbonden aan de nieuwe elektrische autosportklasse Formule E.

De officiële inschrijvingslijst voor het FIA World Endurance Championship word op 13 februari bekendgemaakt in Parijs.

Bron; RTLGP.

Nou die was ik alweer vergeten die Albers. Benieuwd wat die kan met die Lotus LMP.
Some things are too important to be left in the past.