''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Weet niet wat de Duitse wetgeving zegt over dergelijke vergrijpen maar deze straf komt inderdaad behoorlijk karig over.

Wings

Is er geen overkoepelende Europese wetgeving? Bij arbeidsveiligheid is dat namelijk wel zo. Resultaat is dat de arbeidsomstandighedenwet niet veel verschilt met die van België of Engeland? Makkelijk om uit te wisselen van veiligheidspersoneel. Verschillen zitten voornamelijk in details -die je wel moet verfiëren- en in het sanctioneren. 

Franky R.

Citaat van: Wings op 25 mei 2017 - 14:25:41
Is er geen overkoepelende Europese wetgeving? Bij arbeidsveiligheid is dat namelijk wel zo. Resultaat is dat de arbeidsomstandighedenwet niet veel verschilt met die van België of Engeland? Makkelijk om uit te wisselen van veiligheidspersoneel. Verschillen zitten voornamelijk in details -die je wel moet verfiëren- en in het sanctioneren.
Sorry, je bent mij even kwijt...wat bedoel je precies?

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 25 mei 2017 - 14:25:41
Is er geen overkoepelende Europese wetgeving? Bij arbeidsveiligheid is dat namelijk wel zo. Resultaat is dat de arbeidsomstandighedenwet niet veel verschilt met die van België of Engeland? Makkelijk om uit te wisselen van veiligheidspersoneel. Verschillen zitten voornamelijk in details -die je wel moet verfiëren- en in het sanctioneren.

Strafsrecht is zover ik weet per individuele lidstaat apart geregeld, behoudens een aantal hoofdzaken (met een toegestane doodstraf word je geen EU-lid, bijvoorbeeld).

Wings

Dan heb je dus geen kaas gegeten van de Duitse wetgeving. Al vraag ik mij af of er veel verschil is.

Jehoentelaar

Thanks, captain obvious:

Citaat van: Jehoentelaar op 22 mei 2017 - 22:20:09
Weet niet wat de Duitse wetgeving zegt over dergelijke vergrijpen maar deze straf komt inderdaad behoorlijk karig over.

Wings

Ik bedoelde dat niet vervelend. Het was meer samenvattend. Was duidelijker geweest als 'inderdaad' erbij had gestaan.