''Schumacher gewond bij ski-ongeluk''

Gestart door Terminator, 29 december 2013 - 13:52:49

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 29 december 2013 - 21:56:44
Er wordt ook gesproken van alleen een hoofdwond.

Kan. Maar dan is het wel raar dat ze een persco aankondigen en die weer intrekken. Het ongeluk is uren geleden, bij gewoon een hoofdwond zeggen geven ze lijkt mij wel sneller duidelijkheid.

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 29 december 2013 - 21:58:48
Wellicht is nog niet alles duidelijk Fabian...
Ja dan moet je dat juist melden. Dat het nog niet duidelijk is en dat er later vanavond of morgen een update komt. Nu doen ze helemaal niks.

Perton

#47
Ik las ergens (maar weet niet meer waar, dus pin me niet vast op de betrouwbaarheid) dat het bij dit soort verwondingen soms wel uren of dagen kan duren voor er een goede diagnose gesteld kan worden.

-edit- ik snap dat het dan ook lastig is om een goed statement te geven. Want als je dan doet: "tsja de situatie is zo instabiel als de pest en we weten eigenlijk niks", maken mensen zich evengoed zorgen, misschien nog wel meer dan bij complete stilte. En bij Simonsen zag je ook dat er in eerste instantie werd gemeld dat ie bij bewustzijn was en dat liep ook anders af. Dus als ze nu een statement geven met (relatief) goed nieuws, en dat blijkt anders te zijn, da's ook lastig.

Ik denk dat het heel heel moeilijk is om een juist moment, en juist bewoordingen, te kiezen voor een eventueel statement.

Fabian

Citaat van: Perton op 29 december 2013 - 22:00:41
Ik las ergens (maar weet niet meer waar, dus pin me niet vast op de betrouwbaarheid) dat het bij dit soort verwondingen soms wel uren of dagen kan duren voor er een goede diagnose gesteld kan worden.
Ja dat zal best. Was dat bij Friso ook niet zo? Maar dan nog. Overal wordt nu bericht over de hersenbloeding, dat zullen de mensen rondom Schumacher ook weten. Stel nou dat dit niet zo is dan roep je die Panis toch effe die dan kan zeggen dat het niet zo is. Hoe langer men wacht hoe meer je de verhalen gaat geloven.

0634

Ja Perton, maar niet bij gewone hoofdwonden zoals sommigen melden. Dan had iemand wel voor een microfoon gezegd: het lijkt ons een hoofdwond maar de komende dagen gaan we alles voor de zekerheid nog nalopen en diverse tests en onderzoeken doen.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 29 december 2013 - 22:03:19
Ja Perton, maar niet bij gewone hoofdwonden zoals sommigen melden. Dan had iemand wel voor een microfoon gezegd: het lijkt ons een hoofdwond maar de komende dagen gaan we alles voor de zekerheid nog nalopen en diverse tests en onderzoeken doen.
Precies. Dus er zal vast wel meer aan de hand zijn.

Perton

Yes, zie mijn edit.

En over Panis: wat ik ervan begrepen heb, heeft hij in een interview gezegd dat hij Schumacher niet heeft kunnen bezoeken en net zoveel weet als 'de gewone mens'. Dus Panis wat laten zeggen, lijkt me geen reële optie.

Perton

Ok just in live on BFM TV (French news tv), Michael is in surgery. It may be explain why the statement is delayed.

(quote van iemand op Autosport forum)

Fabian

Citaat van: Perton op 29 december 2013 - 22:05:48
Yes, zie mijn edit.

En over Panis: wat ik ervan begrepen heb, heeft hij in een interview gezegd dat hij Schumacher niet heeft kunnen bezoeken en net zoveel weet als 'de gewone mens'. Dus Panis wat laten zeggen, lijkt me geen reële optie.
Maar ze weten wel dat Panis er staat dus die kun je ff wat informatie geven om wat rust in de tent te brengen.

gloudiesaurus

Panis staat er dus ook een beetje als "ramptoerist" bij
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Fabian op 29 december 2013 - 22:07:42
Citaat van: Perton op 29 december 2013 - 22:05:48
Yes, zie mijn edit.

En over Panis: wat ik ervan begrepen heb, heeft hij in een interview gezegd dat hij Schumacher niet heeft kunnen bezoeken en net zoveel weet als 'de gewone mens'. Dus Panis wat laten zeggen, lijkt me geen reële optie.
Maar ze weten wel dat Panis er staat dus die kun je ff wat informatie geven om wat rust in de tent te brengen.

Fabian Schumacher heeft een eigen woordvoerster waarmee hij al jaren werkt. Die zal nu al wel te plaatsen zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 29 december 2013 - 22:08:40
Citaat van: Fabian op 29 december 2013 - 22:07:42
Citaat van: Perton op 29 december 2013 - 22:05:48
Yes, zie mijn edit.

En over Panis: wat ik ervan begrepen heb, heeft hij in een interview gezegd dat hij Schumacher niet heeft kunnen bezoeken en net zoveel weet als 'de gewone mens'. Dus Panis wat laten zeggen, lijkt me geen reële optie.
Maar ze weten wel dat Panis er staat dus die kun je ff wat informatie geven om wat rust in de tent te brengen.

Fabian Schumacher heeft een eigen woordvoerster waarmee hij al jaren werkt. Die zal nu al wel te plaatsen zijn.
Ja die is er al de hele dag Peter, maar die komt ook met niks naar buiten dan heb je niks aan zo'n mens. Die heeft alleen vanmiddag verteld wat iedereen al weet. Dat ie een ongeluk heeft gehad en dat ie gewond aan zijn hoofd is. Ja dat kan de plaatselijke cafébaas ook met alle respect. Dat mens moet juist wat rust in de tent brengen en dit soort speculaties voorkomen of bevestigen.

Fabian

Maar goed houd er over op. Crisiscommunicatie had hier een stuk beter gekund. Vanavond komt er een verklaring en daar wacht ik op.

Perton

Maar jij wilt dus dat ze zegt: "De situatie is zo instabiel als de pest en we hebben geen idee wat er gaat gebeuren?" Want dan komt er evenals nu speculatie, misschien nog wel meer, omdat iedereen dan paniekerig gaat doen van O HET GAAT NIET GOED MET HEM, terwijl er nu juist nog wel een soort kalmte is in het kader van 'er is geen officieel nieuws'.

Ik zou bij onzekerheid niet weten hoe dat statement opgesteld zou moeten worden.

Fabian

Bij onzekerheid:
We hebben nog niet voldoende inzicht in de verwondingen van Michael. Momenteel vinden er onderzoeken plaats. Uitkomsten van dit onderzoek zullen morgenochtend bekend worden gemaakt. Tot die tijd komt er geen berichtgeving van ons en elk bericht dat in de media verschijnt zijn gebaseerd op niks en berusten niet op feiten of inside information.

Noem maar wat hé. Dan ben je er even vanaf en heb je duidelijk gemaakt wat er gaande is.